skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

افزایش سئو سایت در گوگل

5/5 - (1 امتیاز)

برای دستیابی به افزایش سئو سایت در گوگل باید متر و معیارهای این موتور جستجو را بهتر بشناسیم. این معیارها برای مرتب‌سازی صفحاتی گوناگون در فضای وب و همچنین دستیابی به هدف جستجو با ارائه مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی شده‌اند.

به علاوه، این موارد باید رتبه بندی گوگل و الگوریتم های آن را هم در نظر گرفت که فاکتورهای مختلفی را برای ارزیابی کیفیت محتوا و همچنین ارتباط آن با کلمه یا عبارت جستجو شده توسط مخاطب در نظر می گیرد.

تحقیق کلمات کلیدی برای افزایش سئو سایت در گوگل

نخستین گام در سئو یک سایت توجه و تحقیق کلمات کلیدی است و ما را به بنا کردن صفحه و محتوایی بر اساس نیاز مخاطب نزدیک می کند.

برای افزایش سئو سایت در گوگل باید عبارت کلیدی خاص را برای هر صفحه محتوای وب سایت خود شناسایی و هدفگذاری کنید. مهمترین کار در این زمینه پایش رقبا است و اینچنین شما در خواهید یافت که رقبای تان از چه واژگانی برای جذب ترافیک مخاطب بهره می گیرند.

بیشتر بدانید: روشهای افزایش رتبه سایت با سئو

تحقیق کلمات کلیدی برای افزایش سئو سایت در گوگل

توجه به محتوا، لینک و مخاطب در سئو سایت

دیگر مورد مهم و مرتبط با افزایش سئو سایت در گوگل مرتبط با بهینه سازی صفحات است، برای این کار باید محتوایی عالی و حرفه ای تولید شود تا کاربر را روی صفحات نگه دارد و او را تا آخرین سطر بکشاند.

علاوه بر این، محتوا باید دارای لینک هایی مناسب باشد، از جمله لینک به دیگر صفحات و صفحه فرود. به عنوان مثال اگر کار شما ارائه یک خدمت یا فروش محصول است، ساختار محتوا باید به نحوی طراحی شده باشد تا مخاطب را قانع کرده و به این صفحات هدایت کند.

به روزرسانی مداوم محتوا

موتورهای جستجو در مورد به روز بودن محتوا حساسیت ویژه ای دارند. آن دست از محتواهایی که به طور مداوم به روزرسانی شوند به عنوان یکی از بهترین شاخص های مرتبط بودن سایت در نظر گرفته می شود، بنابراین به روز نگه داشتن محتوا نیز امری مهم در افزایش سئو سایت در گوگل به حساب می آید.

توجه به نقشه سایت در سئو

توجه به نقشه سایت در سئو

کار مهم دیگری که برای افزایش سئو سایت در گوگل باید انجام بدهید مرتبط نقشه سایت است. بهینه سازی نقشه سایت یکی از کارهای مهم در جریان فرآیندهای سئو است. نقشه سایت فایلی است که تمام صفحات مهم یک وب سایت را فهرست می کند.

نقشه سایت موتورهای جستجو را در تعیین اینکه کدام صفحات را در فهرست یا index خود قرار دهند، راهنمایی می کند. داشتن نقشه سایت بخش مهمی از سئو است و به گوگل کمک می کند تا صفحات شما را سریعتر و موثرتر کشف کند.

توجه به منابع محلی در سئو

گونه ای از سئو به نام سئوی محلی یا لوکال سئو وجود دارد که توجه آن به یک منطقه جغرافیایی و محدوده خاص است. اگر کسب و کار شما مربوط به یک بعد جغرافیایی خاص است، یعنی مثلاً رستوران، داروخانه یا مواردی از این دست است بهره گیری از اصول بهینه سازی محلی در افزایش سئو سایت در گوگل بسیار مفید خواهد بود.

توجه به منابع محلی در سئو

توجه به توضیحات متا

مورد آخری که باید در زمینه افزایش سئو سایت در گوگل مورد توجه قرار دهید توجه به توضیحات متا است. این مورد خود را به صورت نوشته هایی کوتاه در پایین نتایج جستجو نمایش می دهد.

توضیحات متا باید به صورت توصیفی، مختصر و جذاب باشد تا کاربر را نسبت به ورود به سایت تشویق کند. یک متا توضیح خوب معمولاً شامل دو جمله کامل است.

بیشتر بدانید: رتبه اول گوگل چیست؟

نکته پایانی

در این مطلب درباره افزایش سئو سایت در گوگل صحبت شد. در کل افزایش رتبه در گوگل کاری غیر ممکن نیست بلکه در این مورد باید اصول اولیه و بنیادین سئو همچون تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای حرفه ای، هدف جستجو و مواردی از این دست مورد توجه قرار بگیرد.