skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

روشهای افزایش رتبه سایت با سئو

5/5 - (4 امتیاز)

هنگامی که عبارت روشهای افزایش رتبه سایت با سئو را جستجو می کنید، به نتایج گوناگونی می رسید که جملگی تعدادی راه را برای بالا رفتن رتبه سایت پیشنهاد کرده اند.

روشهای افزایش رتبه سایت با سئو تابع یک سری اصول همچون انتخاب کلمه کلیدی مناسب، بک لینک های صحیح، متا تگ، سرعت سایت و… است. در کنار این موارد یک مجموعه ای از توصیه ها وجود دارد که بالا رفتن رتبه سایت در گوگل را رقم می زند. در ادامه به این موارد پرداخته ایم.

تولید محتوای مرتبط و معتبر

بی شک یکی از روش های افزایش رتبه سایت با سئو مربوط به تولید و انتشار محتوای مرتبط و معتبر است. محتوای معتبر و باکیفیت، محرک شماره یک رتبه بندی موتورهای جستجوی است و هیچ جایگزینی برای محتوای عالی وجود ندارد – این امر به ویژه در هنگام انجام بازاریابی محتوا صادق است.

محتوای با کیفیت که به طور خاص برای کاربر مورد نظر شما ایجاد می شود، افزایش ترافیک سایت و در نتیجه افزایش رتبه سایت با سئو را رقم می زند.

بیشتر بدانید: سئو سایت تضمینی واقعیت یا وعده توخالی؟

تولید محتوای مرتبط و معتبر 

زیربنایی به نام کلمه کلیدی

البته پیش از تولید و انتشار محتوا باید به نقش کلمات کلیدی توجه کنید. روشهای افزایش رتبه سایت با سئو این توصیه را برای شما دارد که یک عبارت کلیدی خاص را برای هر صفحه محتوای معتبر در وب سایت خود شناسایی و هدف قرار دهید. شاید برای این کار مجبور شوید لیستی از کلمات کلیدی تهیه کرده و از بین آن دست به انتخاب بزنید.

برای انتخاب کلمات کلیدی به این فکر کنید که خواننده شما چگونه می‌تواند آن صفحه خاص را با عباراتی مانند جستجو جستجو کند.

به روز بودن سایت و افزایش بازدید

موتورهای جستجو حساسیت ویژه ای بر روی محتوای به روز دارند و آن را به عنوان یکی از مهمترین شاخص های رتبه بندی سایت قرار می دهند، بنابراین حتماً آن را تازه نگه دارید.

در نتیجه این نکته در روشهای افزایش رتبه سایت با سئو به شدت مورد تاکید است که محتوای خود را بر اساس یک برنامه زمان بندی مشخص بازبینی و در صورت نیاز به روز رسانی کنید.

به روز بودن سایت و افزایش بازدید

از نوشتن محتوای جدید غافل نشوید

اضافه کردن محتوای جدید و غنی از عبارات کلیدی، رتبه بندی موتور جستجوی شما را افزایش داده و از جمله روش های افزایش بازدید سایت است.

پست‌ های جدید حتی می‌توانند به‌روزرسانی‌های کوتاه ‌تری در مورد موضوعات خاصی باشند که شما پیشتر درباره آن صحبت کرده اید. در این صورت سعی کنید به درستی مطلب خود را با مطالب قبلی مرتبط کنید تا مخاطب امکان دسترسی به مطالب مورد نیاز خود را داشته باشد.

فراداده و روشهای افزایش رتبه سایت

از جمله دیگر روشهای افزایش رتبه سایت با سئو توجه به فراداده است. فراداده یا Metadata شامل عنوان، توضیح عنوان و کلمات کلیدی مرتبط با آن می شود.

 توضحیات متا شامل متنی است که موتور جستجو زیر عنوان نشان می دهد. یک توضیحات متا خوب و غنی از کلمات کلیدی نقش بالایی در جذب مخاطب، بالا آمدن سایت در گوگل و افزایش رتبه آن خواهد داشت.

فراداده و روشهای افزایش رتبه سایت

استفاده از بک لینک های ارزشمند برای سایت

بی شک مخاطبان به دنبال دانستن بیشتر هستن و هنگامی که سایت شما این نیاز را برآورده کند، کاربر بیشتر در صفحات خواهد ماند. بک لینک های ارزشمند می تواند لا به لای متن وجود داشته باشد.

شما باید برای ایجاد بک لینک به صفحات فرود و دیگر متن ها با هوشمندی و سلیقه عمل کنید و در این میان نقش کلمات کلیدی را هم دست کم نگیرید که این مورد خود یکی دیگر از روشهای افزایش رتبه سایت با سئو است.

استفاده از متن جایگزین برای عکس

دست آخر اینکه همیشه تصویر و رسانه ویدیویی خود را با استفاده از تگ های alt یا توضیحات متنی جایگزین توصیف کنید. آنها به موتورهای جستجو اجازه می دهند صفحه شما را پیدا کنند، که بسیار مهم است، به خصوص برای کسانی که از مرورگرهای متنی یا صفحه خوان استفاده می کنند.

بیشتر بدانید: رتبه اول گوگل چیست؟

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد روشهای افزایش رتبه سایت با سئو صحبت شود. به طور قطع انجام این کار متخصص سئو و پشتوانه ای از تجربه را می طلبد.