skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

الگوریتم رتبه بندی گوگل

5/5 - (3 امتیاز)

با حجم وسیعی از اطلاعات که در فضای وب موجود است، یافتن آنچه در موتور جستجوی گوگل به آن نیاز دارید بدون الگوریتم رتبه بندی گوگل تقریبا غیرممکن خواهد بود.

سیستم‌های رتبه‌بندی Google دقیقاً برای این منظور طراحی شده اند که صدها میلیارد صفحه وب و سایر محتواها را در فهرست جستجو مرتب کنند تا مرتبط‌ ترین و مفیدترین نتایج را در کسری از ثانیه ارائه دهند.

عوامل کلیدی در در الگوریتم رتبه بندی گوگل

الگوریتم رتبه بندی گوگل به منظور ارائه مفیدترین اطلاعات، به بررسی عوامل و سیگنال‌های بسیاری از کلمات حاضر در درخواست شما می پردازند.

بسته به ماهیت درخواست مخاطب، وزن اعمال شده برای هر فاکتور جستجوی اطلاعات، متفاوت است. به عنوان مثال برای جستجوهای مرتبط با یک موضوع خبری، تازگی محتوا اولویت بیشتری نسبت به دیگر موارد دارد.

به طور کلی، محتوای وب و اکوسیستم اطلاعات دائماً در حال تغییر است، و موتورهای جستجو نیز به طور مداوم سنجه های خود را پایش کرده یا حتی تغییر می دهند تا به تعادل مناسبی از ارتباط و اعتبار اطلاعات برسند.

google code seo algorithm10 ss 1920 الگوریتم رتبه بندی گوگل

الگوریتم رتبه بندی گوگل چطور کار می کند؟

الگوریتم رتبه بندی گوگل بسیار پیچیده است و نحوه عملکرد آن عمومی، جز در برخی از ساده ترین مواردی که آن ها در خود وبسایت گوگل توضیح داده شده اند. اعتقاد بر این است که بیش از ۲۰۰ عامل رتبه بندی وجود دارد.

حتی اگر همه الگوریتم های گوگل را هم بدانیم چندان کار مهمی انجام نداده ایم! زیرا این الگوریتم ها به طور مداوم به روز رسانی می شوند. با این حال موارد ثابتی وجود دارد.

بیشتر بدانید:

الگوریتم رتبه بندی گوگل در سئو

همچون انجام بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، اولین چیزی که درباره الگوریتم رتبه بندی گوگل به ذهن می رسد این است که گوگل هنگام تصمیم گیری برای رتبه بندی به کدام صفحات و به چه ترتیبی نگاه می کند؟

اگر به صفحه «جستجوی گوگل چگونه کار می‌کند» در سایت گوگل نگاه کنیم، مستقیماً برخی از برجسته‌ترین عوامل رتبه‌بندی گوگل دستمان می آید؛ این موارد که از اصولی ترین موارد مرتبط به سئو بوده، عبارتند از:

  • بک لینک ها: لینک های داخلی و خارجی موجود در محتوا قطعا آن برای الگوریتم رتبه بندی گوگل مهم است.
  • تازگی مطالب: به روز بودن مطالب یا آپدیت کردن دوره ای محتواهای گذشته نیز همواره اهمیت دارد.
  • کلمات کلیدی: انتخاب مرتبط ترین کلمات کلیدی در محتوا می تواند آن را نزد رتبه بندی گوگل بالا ببرد.
  • تجربه ی کاربر: امتیازی که کاربر به محتوای شما می دهد.

shutterstock 613401794 الگوریتم رتبه بندی گوگل

به روز رسانی الگوریتم رتبه بندی گوگل

تقریباً هر روز الگوریتم رتبه بندی گوگل به‌روزرسانی می شود و سالی دو تا سه بار نیز به روز رسانی های اساسی برای آن منتشر می شود که می‌تواند تأثیر نسبتاً زیادی بر رتبه‌بندی داشته باشد.

به عبارت دیگر در سیستم گوگل همه چیز تغییر می کند. مهم است که در مورد فاکتورهای رتبه بندی گوگل به روز بمانید تا به دلیل جریمه گوگل یا تغییر در پارامترهای جستجوی آن تنزل رتبه پیدا نکنید. برخی از به‌روزرسانی‌های اصلی گوگل شامل موارد زیر است:

  • بینابینی های ناخوانده: این الگوریتم با نام «intrusive interstitials» بر آگهی هایی تمرکز دارد که ناخودآگاه وسط صفحه ظاهر شده و برای مخاطب ایجاد مزاحمت می کند؛ چنین مواردی از لحاظ رتبه بندی گوگل منفی هستند.
  • موبایل گدون: این الگوریتم رتبه بندی گوگل با نام «Mobilegeddon»درصدد بالابردن وب سایت هایی است که قابلیت نمایش روی صفحه موبایل و تبلت را دارا هستند.
  • رنک برین: این الگوریتم رتبه بندی گوگل با نام «RankBrain» در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد و با استفاده از هوش مصنوعی درصدد مرتبط ترین جستجو را برای کاربران فراهم کند.
  • پاندا: این الگوریتم رتبه بندی گوگل از سال ۲۰۱۱ عرضه شد و هدفش جلوگیری از ورود صفحه های دارای محتوای تمام کپی به نتایج جستجو است.
  • کبوتر: تمرکز الگوریتم کبوتر بر روی کلمات کلیدی قرار دارد.
  • مرغ مگس خوار: این الگوریتم بیش از آنکه بر رتبه بندی سایت ها متمرکز باشد، بیشتر کلمات کلیدی مرتبط و پر کلیک خور را با عنوان دیگران سرچ کرده اند، برای مخاطب نشان می دهد.
  • پنگوئن: تمرکز این الگوریتم رتبه بندی گوگل که از سال ۲۰۱۲ عرضه شده بر روی بک لینک ها قرار دارد.

بیشتر بدانید:

نکته پایانی، همواره اصول سئو را رعایت کنید

علیرغم به روز رسانی های فراوان در الگوریتم رتبه بندی گوگل، اصول سئو از زمان پیدایش موتورهای جستجو تغییر چندانی نکرده است. بنابراین با رعایت قواعد سئو همواره می تانید دست بالا را داشته باشید.

گفتنی است که گروه طراحی سایت و سئو رایان که با برند رایان دیزاین در حوزه آنلاین مارکتینگ شناخته شده است با تجربه ۱۹ ساله توانسته رضایتمندی شما مشتریان گرامی را به عنوان دلگرمی برای تعالی در این مسیر داشته باشد.

شما می توانید ضمن تماس با شماره های موجود در وبسایت یا از طریق مکاتبه با پشتیبانی سایت اطلاعات بیشتری در ارتباط با سئوی وبسایت خود کسب کنید.