skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

فاکتورهای مهم سئو سال ۲۰۲۳

5/5 - (2 امتیاز)

در ابتدای هرسال اکثر فاکتورهای سئو به‌روزرسانی خواهند شد که در شروع سال ۲۰۲۳ فاکتورهای زیادی برای سئو معرفی و بررسی‌شده‌اند. که ۱۰۰ درصد این فاکتورها در سال‌های آتی پررنگ‌تر از امسال خواهند شد و بدون تردید فاکتورهای بیشتری با عملکردهای گوناگون به این لیست اضافه خواهند شد. اکنون به بررسی فاکتورهای مهم سئو سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

لینک ‌سازی

ساخت لینک برای تمامی وب‌سایت‌ها همیشه وجود دارد که محتوای لینک‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست.دریافت لینک برای وب‌سایت همیشه یکی از مهم‌ترین معیارها در رتبه‌بندی جستجوگر گوگل بوده است.
ولی در لینک سازی آنچه مهم‌تر است و بیشترین اهمیت را دارا هست محتوای سایت‌های لینک دهنده هست که می‌بایست با وب‌سایت شما مرتبط باشد و همچنین وب‌سایت لینک دهنده می‌بایست در رتبه‌ی مناسبی قرار داشته باشد.در لینک سازی آنچه خیلی اهمیت دارد و باید در الویت قرار گیرد کیفیت لینک‌ها هست.
به همین خاطر ساخت لینک یک فرآیندی طولانی هست و به‌مرورزمان و با رعایت تمام اصول مربوطه در آن زمینه انجام بگیرد.

فاکتورهای مهم سئو سال 2023

SERP

در سال ۲۰۲۳ فاکتور serp یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سئو خواهد بود. SERP نتایج جستجو در مورد یک کلمه کلیدی برای یک وب‌سایت را نشان می‌دهد که موردتوجه کاربران قرار دارد که موجب شده است تبلیغات موجود در بین نتایج جستجوهای کاربران و بازدیدکنندگان کمتر شود.

سرعت وب‌سایت

همان‌طور که میدانید سرعت وب‌سایت همیشه یکی از مهم‌ترین معیارها برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها توسط گوگل بوده است . سرعت‌بالا آمدن وب‌سایت یا به عبارتی لود شدن وب‌سایت تأثیر بسیار زیادی در سئو و همچنین بازدیدکنندگان وب‌سایت دارد .
در سال گذشته سرعت لود شدن وب‌سایت‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی بوده است که بدون شک در سال ۲۰۱۸ نیز این فاکتور پررنگ‌تر خواهد شد و بیشتر موردتوجه خواهد گرفت . سرعت استانداردی که گوگل برای وب‌سایت‌ها پیشنهاد داده است کمتر از ۳ ثانیه هست . پس بهتر است همیشه سرعت وب‌سایتتان را موردتوجه قرار دهید و سعی کنید سرعت وب‌سایتتان به پایین‌ترین حد خود رسد .

فاکتورهای مهم سئو سال 2023

تجربه کاربری

گوگل در سال‌های اخیر اعلام نموده است که به رضایت کاربران از موتور جستجوی خود اهمیت بیشتری می‌دهد که حتماً  سال‌های پیش رو بیشتر اهمیت خواهد داد . پس به این نتیجه خواهیم رسید که یک وب‌سایت هرچقدر کاربرپسند تر و زیباتر باشد بازدید وب‌سایت بیشتر می‌شود.

فاکتورهای مهم سئو سال 2023

بک لینک‌ها

بک لینک به لینک‌هایی میگویند که شما از وب‌سایت‌های دیگر دریافت خواهید نمود .هرچقدر تعداد بک ‌لینک‌های دریافتی از وب‌سایت‌ها بیشتر باشد بازدید از وب‌سایتتان بیشتر خواهد شد و همچنین ترافیک وب‌سایتتان بالاتر خواهد رفت.لازم به ذکر است که دریافت لینک‌هایی مرتبط با موضوع وب‌سایتتان یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای بالا بردن رتبه وب‌سایت در موتور جستجوگر گوگل هست .

بیشتر بدانید: چگونه در سرچ گوگل باشیم

اگر وب‌سایت دیگری نام وب‌سایت شما را در وب‌سایت خود بکار برده باشد ولی لینکی به وب‌سایت شما نداده باشد درصورتی‌که موضوع آن سایت با وب‌سایت شما مرتبط باشد در موتور جستجو گوگل امتیاز مثبتی برای وب‌سایت شما در نظر گرفته خواهد شد.

فاکتورهای مهم سئو سال 2023

اطلاعات شخصی کاربران

معیارها و فاکتورهای جستجو امروزه تفاوت‌های زیادی با گذشته داشته است  امروزه فاکتورهایی نظیر تاریخچه جستجوی کاربران و همچنین موقعیت مکانی کاربران مدنظر قرارگرفته می‌شود پس شما باید تلاش نمایید تا کلمات کلیدی وب‌سایتتان را بهینه‌تر کنید و ارزش بیشتری به کلمات کلیدی خود دهید تا در بهترین جایگاه در نتایج جستجوی گوگل قرار گیرد .

جستجوی تصویری

در سال ۲۰۲۳ حتماً یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو جستجوی تصویری خواهد بود زیرا به شما کمک خواهد نمود در نتایج جستجو در سطح بالاتری از نتایج قرار گیرید.
صرف زمان و هزینه برای جستجوی تصویری می‌تواند در آینده بسیار مفید باشد زیرا جستجوی تصویری همیشه در حال تغییر و پیشرفت هست و بازدیدکنندگان زیادی را به وب‌سایت شما خواهد آورد.

جستجوی موبایل

امروزه کاربران تلفن‌های همراه بیشترین جستجوها را در موتورهای جستجو انجام می‌دهند که طبق تحقیقات تقریباً ۵۶ درصد از جستجو در گوگل توسط تلفن‌های همراه انجام می‌شود .
که د ر سال ۲۰۲۳ این آمار حتماً بیشتر نیز خواهد شد پس شما می‌بایست وب‌سایتی کاملاً ریسپانسیو یا واکنش گرا داشته باشید که با دستگاه‌های مختلف ازجمله تلفن‌های همراه , تبلت و … به‌خوبی نمایش داده شود زیرا یکی از مهم‌ترین فاکتورهای هر وب‌سایتی هست که در سال ۲۰۲۳ حتماً موردتوجه بیشتری قرارگرفته خواهد شد.

فاکتورهای مهم سئو سال 2023

جست‌وجوی صوتی

با افزایش جستجوی کاربران در تلفن‌های همراه حتماً بسیاری از کاربران تمایل به جستجوی صوتی نیز خواهند داشت که باید توجه زیادی به این موضوع داشت. به‌صورت قطعی جستجوی صوتی در سال ۲۰۱۸ یکی از فاکتورهای بسیار مهم خواهد بود.

بیشتر بدانید: ارتقا رتبه سایت در گوگل

محتوا

محتواها از گذشته تا به امروز یکی از مهم‌ترین فاکتورها در رتبه‌بندی بوده‌اند که این فاکتور حتماً در سال ۲۰۱۸ بیشتر موردتوجه قرارگرفته می‌شود .
سعی کنید همیشه محتوایی جدید تولید نمایید و از کپی نمودن مقالات خودداری نمایید زیرا الگوریتم‌های پاندا و پنگوئن محتواهای وب‌سایتتان را بررسی می‌کنند و به محتواهای تولیدشده و باکیفیت اهمیت بیشتری خواهند داد .

هوش مصنوعی

فاکتورها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی روزبه‌روز در حال پیشرفت و تغییر می‌باشند که موجب می‌شوند کاربران بسیار راحت‌تر به محتوای موردنیاز خود دسترسی داشته باشند که در سال۲۰۱۸ حتماً با پیشرفت بیشتری مواجه خواهد بود .

 

نتیجه‌گیری

از مقاله بالا نتیجه خواهیم گرفت که سئو و بهینه‌سازی در سال ۲۰۲۳ پیشرفت زیادی خواهد داشت و بیشتر الگوریتم‌های سئو با تغییرات بسیاری مواجه خواهند شد که هدف از این تغییرات راحتی کاربران و کاربرپسند بودن وب‌سایت‌ها هست .