skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

ارتقا رتبه سایت در گوگل

5/5 - (2 امتیاز)

بسیاری از افراد دوست دارند ارتقا رتبه سایت در گوگل را تجربه کنند و در نتایج جستجوی نخستین صفحه گوگل ظاهر بشوند. برخی نیز فکر می کنند این کار عمل شاق و بسیار سختی است.

ارتقا رتبه سایت در گوگل کار غیر ممکنی نیست اما اصول و قواعد خود را دارد که باید رعایت شود. در ادامه بیشتر به این موارد پرداخته ایم.

جستجو در گوگل

از سال ۱۹۹۸ که نام گوگل وارد عرصه اینترنت شد، تا امروز بیش از بیست سال گذشته است. در این مدت الگوریتم های گوگل برای خزش و یافتن مطالب در عرصه وب نیز تغییراتی داشته است.

با این حال اصولی کلی در زمینه سرچ گوگل وجود دارد که همین اصول در صورتی که درست و به جا استفاده شود، منجر به ارتقا رتبه سایت در گوگل خواهد شد و محتوای آن سایت در نخستین نتایج برای جستجوی مربوطه نمایش داده خواهد شد.

small website seo 607d49b64b89f ارتقا رتبه سایت در گوگل

نکات مهم جهت ارتقا رتبه سایت در گوگل

مواردی که برای ارتقا رتبه سایت در گوگل باید رعایت شود بیشتر متمرکز بر محتوای تولیدی برای وبسایت است با این حال در برخی موارد خود وبسایت نیز باید بهینه سازی شود تا مورد اعتنای گوگل قرار بگیرد.

به کارگیری کلمه کلیدی مناسب، رعایت چگالی کلمه کلیدی در متن، استفاده از لینک های داخلی و خارجی، وجود تصویر در متن و… از جمله موارد اساسی است که باید رعایت شود.

بیشتر بدانید: الگوریتم رتبه بندی گوگل

نقشی اساسی به نام کلمه کلیدی

کلید واژه اصلی ای که موتور جستجوی گوگل آن را حس کرده و به دنبالش می گردد، کلمه کلیدی نام دارد. این کلمه اگر از حدی کمتر باشد، گوگل قادر نخواهد بود تا مطلب شما را به هنگام جستجوهای مرتبط شناسایی کند و اگر هم از یک حد بیشتر باشد، آن را غیر واقعی در نظر می گیرد و به هنگام جستجو مورد اعتنا قرار نمی دهد.

اگر با ابزارهایی همچون وردپرس کار کرده باشید، آپشنی به نام چگالی کلمه کلیدی (Keyword Density) را خواهید دید. این چگالی بر حسب طول متن متغیر است و از تعداد دفعات تکرار کلمه بر تعداد کل کلمات ضرب در صد به دست می آید.

کپی نکنید!

پس از اینکه کلمه کلیدی متن خود را انتخاب کردید، نوبت به شکل دادن بدنه متن می رسد. برای ارتقا رتبه سایت در گوگلاین نکته را باید در نظر داشته باشید که هرچه مطلب شما کپی پیست نباشد، خطر امتیاز منفی خوردن و سقوط به صفحات بعدی بیشتر است. همین اتفاق می تواند برای درج مطلبی نامرتب با کلمه کلیدی رخ بدهد.

استفاده از محتوای تصویری

وجود عکس در متن یک نکته کلیدی در ارتقا رتبه سایت در گوگل است؛ نه فقط عکس بلکه وجود محتوای ویدئویی در بدنه متن می تواند به امتیاز گرفتن آن متن و در نتیجه ارتقا رتبه سایت در گوگل کمک کند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که اضافه کردن عبارتی با کلمه کلیدی به بخش متن جایگزین یا ALT به بهتر دیده شده متن عکس دار شما کمک خواهد کرد زیرا سبب خزیدن بهتر موتور جستجو به سمت متن خواهد شد. گوگل نمی تواند فایل تصویری شما را ببیند! بلکه آن را با کلمه کلیدی ای که در متن جایگزین قرار داده اید حس می کند.

از سرعت سایت غافل نشوید

خود شما اگر به هنگام ورود به یک سایت بیش از حد معطل شوید عطای خواندن مطالب آن را به لقایش خواهید بخشید؛ بنابراین سرعت فاکتور مهمی در ارتقا رتبه سایت در گوگل است.

برای اینکه سرعت وبسایت شما بالا باشد، باید به سایز عکس و فیلم ها توجه ویژه ای کنید.

how do you outrank competitors for high competition keywords 60f54d181d401 sej ارتقا رتبه سایت در گوگل

لینک های داخلی و خارجی و توضیحات متا

از دیگر نکات مهمی که برای ارتقا رتبه سایت در گوگل حتما باید مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از لینک های داخلی و خارجی و همچنین توضیحات متا است.

  • لینک داخلی: لینک داخلی سبب افزایش بازدید دیگر صفحات و مطالب وبسایت شما خواهد شد، مخاطب کلیک بیشتری روی سایت خواهد زد و سبب ارتقا رتبه سایت در گوگل می شود.
  • لینک خارجی: لینک دادن به منابعی معتبر در خارج از سایت، علاوه بر بالا بردن اعتبار محتوای شما، سبب  ارتقا رتبه سایت در گوگل می شود.
  • متا تگ: متا تگ یا توضیحات متا بخش نخستین و عموما دو خطی ای است که در زیر نتیجه سرچ گوگل نمایان می شود. توجه به توضیحات متا و به کار بردن کلمه کلیدی در آن حیاتی است.

بیشتر بدانید: چرا سئو مهم است؟

نکته پایانی؛ نقشه وبسایت را هم در نظر بگیرید

آخرین نکته ای که در باب ارتقا رتبه سایت در گوگل می توان در نظر گرفت، وجود نقشه سایت است. این مورد از آن جهت اهمیت دارد که اگر به فرض لینک داخلی مطالب ضعیف باشد، گوگل با استفاده از خوانش نقشه سایت می تواند به اهمیت صفحات داخلی شما پی برده و آن را شناسایی کند.

علاوه بر مواردی که گفته شد این نکته مهم را به یاد داشته باشید که همیشه از راه صحیح و اصولی برای ارتقا رتبه سایت در گوگل استفاده کنید زیرا در صورت دور زدن سیستم گوگل، سایت شما مورد شناسایی الگوریتم های این موتور جستجو قرار خواهد گرفت و به جریمه و افت رتبه شدید شما منجر خواهد شد.

گفتنی است که گروه طراحی سایت و سئو رایان که با برند رایان دیزاین در حوزه آنلاین مارکتینگ شناخته شده است با تجربه ۱۹ ساله توانسته رضایتمندی شما مشتریان گرامی را به عنوان دلگرمی برای تعالی در این مسیر داشته باشد.

شما می توانید ضمن تماس با شماره های موجود در وبسایت یا از طریق مکاتبه با پشتیبانی سایت اطلاعات بیشتری در ارتباط با سئوی وبسایت خود کسب کنید.