skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

تاثیر دامنه بر سئو

5/5 - (2 امتیاز)

تاثیر دامنه بر سئو تقریبا انکار ناپذیر است و انتخاب دامنه ای مناسب برای وب سایت همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یک سایت در صورت برخورداری از دامین انتخابی مناسب از خصوصیات به بهینه سازی وبسایت نیز کمک بالایی خواهد کرد اما اگر دامنه سایت به نحوی مناسب انتخاب نگردد، کلیه زحمات و هزینه ای که برای سئو یا همان بهینه کردن سایت صرف شده بی اثر خواهد شد.

آیا نام دامنه فاکتوری مهم در سئو است؟

قبلاً داشتن یک دامنه که نام آن تطبیق دقیق کامل با کلمات کلیدی داشته باشد، کار بزرگی بود. به طور کلی انتخاب نام یک دامنه اگر کوتاه باشد به حفظ کردن آسان آن کمک خواهد کرد. البته این نکته را در نظر بگیری که کوتاه بودن دامنه نباید منافی مفهوم باشد. به عبارتی دیگر طول عبارت نباید به مفهومی منتقل شده آسیب بزند.

به طور کلی ۴ تا ۸ کاراکتر برای دامنه وبسایت توصیه می شود. بنابراین تاثیر دامنه بر سئو و تعداد کارکترهای آن قابل انکار نیست.

بیشتر بدانید: سئو خارجی چیست؟

تاثیر دامنه بر سئو؛ معیارهای انتخاب دامنه

تاثیر دامنه بر سئو؛ معیارهای انتخاب دامنه

به طور کلی معیارهایی را می توان برای تاثیر دامنه بر سئو در نظر گرفت؛ از جمله اینکه دامنه باید مرتبط با محتوا و موضوع سایت باشد و در واقع از کلمات کلیدی در آن استفاده شده باشد.

همچنین از حروف فینگلیش یا وجود کلمه کلیدی به تنهایی نباید در دامنه استفاده کرد. عدم تکرار کلمه کلیدی در دامنه و همچنین عدم استفاده از خط فاصله در دامنه به علاوه سابقه و تاریخچه آن از دیگر معیارهای انتخاب دامنه است.

استفاده از حالت نوشتاری یکسان در دامنه

نکته دیگری که باید در تاثیر دامنه بر سئو در نظر گرفت، استفاده از حالت نوشتاری یکسان است. به عنوان مثال اگر نامی که می خواهید برای دامنه خود انتخاب کنید در ارتباط با فروش است، از آنجایی که کلمه فروش چندین حالت نوشتاری در انگلیسی دارد، بهتر است از حالت فنگلیش آن استفاده نکنید زیرا مخاطب نمی تواند آن را به خاطر بسپارد.

آینده نگری در انتخاب نام دامنه

آینده نگری در انتخاب نام دامنه

گاهی اوقات کسب و کار شما به نحوی است که احتمال دارد در سال های آتی گسترده شد و از تک بعدی بوده خارج شود. در این حالت و در هنگام انتخاب دامنه باید آن را صرفا به یک محصول محدود نکنید.

در واقع تاثیر دامنه بر سئو در این حالت به هنگام گذشت زمان خود را نشان می دهد و در نتیجه پس از سال ها و هنگامی که شما کسب و کار خود را گسترش یا تغییر دادید، ممکن است از لحاظ نام دامنه با مشکل مواجه شوید.

تاثیر عمر دامنه بر سئو سایت

برای برخی این سوال مطرح است که آیا گذشت زمان از عمر یک دامنه می تواند اعتبار آن را بالا ببرد؟ پاسخ به این سوال قطعی نیست. به عنوان مثال اگر دامنه در طول عمر خود چندین صاحب عوض کرده باشد در این حالت این موردی منفی برای تاثیر دامنه بر سئو خواهد بود.

علاوه بر این اگر قصد دارید که دامنه ای کارکرده تهیه کنید باید حتما سابقه آن را مورد بررسی قرار دهید تا یک زمان دامنه پنالتی نشده باشد زیرا در این صورت نیز بر سئو سایت تاثیر منفی خواهد گذاشت. اما به طور کلی یک دامنه نو نیز می تواند با سئو مناسب از یک دامنه قدیمی جلوتر برود.

انتخاب پسوند برای سایت

انتخاب پسوند برای سایت

در نهایت اینکه برای تاثیر دامنه بر سئو، باید مورد انتخاب پسوند را هم در نظر گرفت. در ایران معمولا از پسوند com. یا ir برای سایت استفاده می شود.

انتخاب پسوند به جایگاه کسب و کار و همچنین دامنه جهانی آن بستگی دارد. به عنوان مثال اگر گستره یک کسب و کار جهانی باشدطبیعتا دامنه com. بهتر خواهد بود.

بیشتر بدانید: انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد درباره تاثیر دامنه بر سئو صحبت شود. فراموش نکنید که دامنه تنها بخش کوچکی از سئو را در بر می گیرد. قسمت های مهمتر سئو مربوط به صفحات داخلی، تعریف کلمات کلیدی و همچنین تولید محتوا خواهد بود.