skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

سئو کلاه سیاه چیست؟

5/5 - (2 امتیاز)

افزایش رتبه سایت نزد موتور جستجو همواره مستلزم رعایت یک سری اصول و قاعده است. هنگامی که این اصول و قاعده دور زده شود، از سئو کلاه سیاه استفاده شده است.

سئو کلاه سیاه بدون هیچ توجهی به مخاطبان یک سایت، از روش هایی مخرب همچون خرید لینک، کپی مطالب، به کاربردن بیش از حد کلمات کلیدی، استفاده اسپم وار از کامنت و مواردی نظیر آن استفاده می کند.

سئو کلاه سیاه؛ استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

این تکنیک که به Keyword Stuffing معروف است یکی از قدیمی ترین روش های به کار گرفته شده در سئوی کلاه سیاه است. در این روش کلمات کلیدی بیش از حد تکرار خواهد شد تا در نهایت گوگل آن را بپذیرد. این تکرار به صورت استفاده مداوم در متن یا متا است به نحوی که اگر خودتان یکبار متن را با صدای بلند بخوانید غیر منطقی بودنش آشکار خواهد شد.

امروزه گوگل به راحتی این روش را تشخیص می دهد و این موضوع می تواند به جریمه سنگین و پنالتی سایت از صفحه جستجوی گوگل منجر شود.

بیشتر بدانید: سئو ارزان

استفاده از Doorway Page در سئو کلاه سیاه

استفاده از Doorway Page در سئو کلاه سیاه

Doorway را می توان به درگاه و حتی راهرو ترجمه کرد. در حقیقت Doorway Page به مثابه صفحه پرش یا پل است؛ این صفحات در حقیقت اگرچه بر پایه کلمه کلیدی هدف بهینه سازی شده اما مطلب آن ارزش چندانی ندارد و کار کاربر را نیز راه نمی اندازد؛ در عوض او را به صفحاتی که هیچ ارتباطی با موضوع ندارند هدایت می کند.

لای لفافه پیچیدن متن

دیگر تکنیکی که در سئو کلاه سیاه استفاده می شود، پنهان کردن متن یا Cloaking است. در این روش متنی نوشته شده اما از دید کاربران مخفی می شود. یا مثلا متن بر روی صفحه دسکتاپ دیده شده اما عمدا برای نسخه موبایل مخفی می شود.

هدف از این کار آن است که متن را فقط موتور جستجو ببیند تا برای سایت رتبه منظور کند. این تکنیک امروزه برای موتورهای جستجو آشکار شده است و در صورت شناسایی به جریمه سایت منجر خواهد شد.

خرید بک لینک در سئو کلاه سیاه

خرید بک لینک در سئو کلاه سیاه

دیگر شگرد اشتباهی که در سئو یک سایت استفاده می شود، خرید بک لینک است. در حقیقت به سایت هایی پول داده می شود تا لینک شما را در میان مطالب خود بگنجانند و به این ترتیب ورودی و ترافیک به سایت شما بیشتر شود .

این ترافیک غیر عادی از سوی مخاطبان به یک وبسایت از سوی ربات های گوگل قابل شناسایی است و همچون سایر موارد سئو کلاه سیاه منجر به جریمه فرد خواهد شد.

کامنت های اسپم وار پای یک پست

این مورد خود را به صورت کامنت گذاری پای پست توسط خود فرد یا همچنین درج لینک های بی ربط پای یک پست نشان می دهد. این کامنت ها اسپم یا مزاحم هستند.

برخی افراد فکر می کنند که با درج اسپم وار کامنت پای یک پست یا پست های سایت می توانند رتبه آن را بالا ببرند اما این کار در حقیقت نتیجه ای معکوس بر جای خواهد گذاشت و به افت رتبه و در نهایت پنالتی شدن سایت منجر می شود.

استفاده از محتوای کپی پیست

در نهایت اینکه استفاده از محتوای کپی پیست در وبسایت از دیگر شگردهای سئو کلاه سیاه است. امروزه بسیار دیده می شود که سایت هایی مطالب خود را از روی یکدیگر کپی می کنند.

این کار ممکن است در کوتاه مدت بازدید برای وبسایت بیاورد اما گوگل به سرعت آن را تشخیص خواهد داد و در نهایت به پنالتی شدن وبسایت ختم می شود.

بیشتر بدانید: دلایل افت رتبه سئو سایت

سئو کلاه سیاه؛ استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد درباره سئو کلاه سیاه صحبت شود. متاسفانه امروزه از تاکتیک های این روش سئو برای بازدید سایت ها استفاده می شود که همانطور که در این نوشته اشاره کردیم نتایجی بسیار منفی برای وبسایت خواهد داشت.

این نکته را در نظر بگیرید که فرآیند سئو بسیار تخصصی بوده و مستلزم صرف وقت و هزینه است. در نتیجه باید با حوصله و تجربه آن را انجام داد.