skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت

5/5 - (2 امتیاز)

در عرصه نوشتن، یافتن تیتر همواره یکی از دشوارترین مراحل بوده زیرا تیتر باید عصاره کل نوشته را در خود داشته باشد. البته در عرصه تولید محتوا انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت حساس تر نیز خواهد بود.

در نوشتارهای روزنامه ای و غیر سئو، معمولا تیتر پس از تکمیل بدنه متن انتخاب می شود اما برای نوشتار روی وبسایت و تحت سئو، غالبا تیتر باید پیش از شکل دادن بدنه متن یافته شود. در ادامه بیشتر به اهمیت تیتر پرداخته ایم.

در باب اهمیت تیتر

تیتر به مثابه چهره مطلب شماست؛ هرچه این چهره دقیق تر آراسته شود برای مخاطبانی که به دنبال محتوای مدنظر خود هستند چشمگیرتر خواهد بود.

بنابراین انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت می تواند ضمن افزایش بازدیدهای صفحه شما، آن را در میان سرچ گوگل ارتقا داده و در نتیجه ورودی سایت تان را نیز صد چندان کند.

بیشتر بدانید: ده نکته مهم از تغییرات سئو در سال ۲۰۲۱

چرا کاربران در گوگل سرچ می کنند؟

سوال ساده ای به نظر می رسد، در حقیقت کاربران برای کسب اطلاعات، مقایسه، یافتن محصول مورد نیاز و… به جستجو در گوگل می پردازند. بر همین اساس نیز انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت می تواند مطلب شما را در معرض دید کاربران قرار بدهد.

انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت تا آنجا اهمیت دارد که برخی، فرایند یافتن تیتر مناسب برای مطالب را بازاریابی محتوا (Content Marketing) نام نهاده اند.

GuideContMkt Intro v1 e1674890593178 انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت

انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت چگونه است؟

روش های متفاوتی جهت انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت وجود دارد؛ برخی با بررسی مطالب مشابه آنچه در ذهن دارند، و جمع آوری نتایج گوگل، کلماتی را استخراج کرده و بر پایه آن تیتر مطلب را می سازند.

با این حال همین روش و ترکیب بندی کلمات در تیتر نیز خودش نیاز به چکش کاری هایی دارد؛ در ادامه برخی از این روش ها از نظر می گذرد.

از تیترهای خبری تا تیترهای پرسشی

تیترهای خبری یکی از گزینه های مطلوب جهت انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت هستند. این تیترها عموما خبر از راهکاری می دهند که در ذهن مخاطب به عنوان یک سوال مطرح است.

به عنوان مثال همین عنوان «انتخاب تیتر مناسب برای برای مطالب سایت» پاسخی است خبری به آنچه در ذهن شما به شکل این سوال می گذرد که چه تیتری برای مطالب سایتم مناسب است؟

عناوین پرسشی نیز از دیگر گزینه های مفید جهت انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت هستند. به عنوان مثال «چگونه در سرچ گوگل باشیم؟» می تواند سوال بسیاری از مخاطبان باشد. در این حالت بسیار مهم است که نیاز مخاطب را بشناسیم.

تیترهای دعوتنامه ای و تاکیدی

از دیگر مواردی که می توان در انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت لحاظ کرد، استفاده از عبارات دستوری جهت دعوت به انجام کاری است. مثلا تیتری چون «همین الان بهترین تیتر خود را بیابید» نمونه ای از این موارد است.

به عبارتی دیگر مخاطب در مواجهه با چنین عبارتی در می یابد که به واسطه خواندن مطلب پیش رو می‌تواند در حهت انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت گام بردارد.

1597865857 GettyImages 1151307397 انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت

استفاده از تیترهای مثبت و منفی

استفاده از تیترهایی که نوعی بازدارندگی را تداعی می کند، در جای خود می تواند موثر باشد. به عنوان مثال «۵ کار اشتباه در انتخاب تیتر مناسب» را می توان از جمله این تیترها دانست؛ تیتر منفی مخاطب کنجکاو در مورد یک موضوع را می تواند ترغیب کند.

در مقابل تیتر مثبت از واژگان و صفات مثبت برای ترغیب کاربر استفاده می کند و چیزی شبیه به تیترهای دعوتنامه ای و تاکیدی است.

بیشتر بدانید: الگوریتم رتبه بندی گوگل

نکته آخر

در فرایند انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت عمدتا باید از تیترهای مختصر و رسا استفاده کرد؛ همچنین استفاده از عدد در برخی موارد می تواند برای بهتر دیده شدن مطلب به ویژه در شبکه های اجتماعی مفید باشد.

در صورت نیاز به کسب رتبه در صفحه اول گوگل می توانید از خدمات سئو رایان دیزاین استفاده کنید.  دو دهه تجربه ما و صدها مشتری رضایتمند این اطمینان را به شما میدهد که به آنچه میخواهید برسید .

شما می توانید ضمن تماس با شماره های موجود در وبسایت یا از طریق مکاتبه با پشتیبانی سایت اطلاعات بیشتری در ارتباط با سئوی وبسایت خود کسب کنید.