skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

تکنیک های سئو و کسب رتبه در صفحه اول گوگل

5/5 - (1 امتیاز)

تکنیک های سئو می تواند بسیار زیاد باشد، اما به طور کلی می توان چند اصول را برای سئو و کسب رتبه در صفحه اول گوگل در نظر گرفت. از زمانی که گوگل برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ آنلاین شد، چیزهای زیادی در سئو تغییر کرده است اما در این میان ترافیک ارگانیک شما مستقیماً با موقعیت های رتبه بندی موتور جستجوی شما مرتبط است.

اگر تعداد زیادی کلمه کلیدی در نتایج گوگل داشته باشید طبیعتا کسب رتبه در صفحه اول گوگل هموارتر خواهد شد و در مقابل برعکس، اگر یک وب سایت عالی دارید، اما در SERP ها قابل مشاهده نیستید، مقدر است که ترافیک جستجوی ارگانیک کمی داشته اید. در نتیجه عمده تکنیک های سئو حول جذب و دریافت ترافیک جستجو می چرخد.

کسب رتبه در صفحه اول گوگل چه مدت طول می کشد؟

پاسخ به این سوال تابع پارامترهایی همچون مهارت، بودجه، سطح رقابت و پشتکار وب سایت شما است که همگی می توانند در کسب رتبه در صفحه اول گوگل نقش داشته باشند.

بر پایه ویدیویی که در صفحه یوتیوب مرکز جستجوی گوگل (Google Search Central) در ژوئن ۲۰۲۱ منتشر شده است، جان مولر از نمایندگان این بخش اشاره می کند که ایندکس کردن بین چند ساعت تا چند هفته زمان می برد. او این هشدار را هم می دهد که صرف ایندکس شدن به معنی رتبه بندی سریع نیست. بنابراین نباید انتظار تغییرات سریع SERP را داشت.

بیشتر بدانید: روشهای افزایش رتبه سایت با سئو

کسب رتبه در صفحه اول گوگل چه مدت طول می کشد؟

انجام ممیزی فنی سئو برای کسب رتبه

از جمله تکنیک های سئو برای کسب رتبه در صفحه اول گوگل توجه به المان های فنی است. الگوریتم گوگل هزاران سیگنال را به علاوه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را برای تعیین رتبه بندی جستجو ترکیب می کند. با این حال، توجه به اصول، حتی با پیشرفت های امروز، به شما برتری نسبت به بسیاری از رقبا می دهد.

توجه به ابعاد تصویر، توجه به سرعت بارگذاری، قابلیت نمایش روی صفحات موبایل و مواردی از این قبیل از جمله موارد مورد اعتنا در مورد ممیزی فنی سئو برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است.

بهینه سازی صفحات برای گوگل

دیگر عامل دخیل در کسب رتبه در صفحه اول گوگل مربوط به سئوی صفحات است، برای این کار باید محتوایی عالی و حرفه ای تولید شود تا کاربر را درگیر خود نگه دارد به نحوی که متن را تا پاراگراف آخر بخوانند.

برای جلب سریع مخاطبان هدف خود، با یک مقدمه خلاصه سریع شروع کنید با برای خوانندگان روشن کند که چه چیزی را قرار است در پست پیدا کنند.

بهینه سازی لینک های داخلی

سئو برای هدف جستجو

تکامل جستجوی مدرن ریشه در الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird دارد که بعدا توسط Rankbrain و سپس BERT تکمیل شد. بازی نهایی برای گوگل درک بهتر زمینه یک جستجو برای ارائه نتایجی است که با هدف جستجو یا Search Intent مطابقت دارند. در واقع، موفقیت مداوم و کسب رتبه در صفحه اول گوگل به آن بستگی دارد.

چهار هدف برای جستجو کردن های کاربر وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

  • ناوبری: جستجو برای یک وب سایت خاص.
  • اطلاعاتی: جستجو با جنبه به دست آوردن آگاهی.
  • تبلیغاتی: جستجو به منظور افزایش اطلاعات (یا دیدن فیدبک افراد) جهت تصمیم گیری آگاهانه برای خرید.
  • تراکنش: جستجو برای خرید یا جایی که محصولی را می فروشد.

بهینه سازی هدف جستجو چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفته شد هدف جستجو یکی از مواردی است که نقشی اساسی در کسب رتبه در صفحه اول گوگل دارد. برای این منظور باید SERP ها را با عبارات کلیدی ای که مدنظر دارید بررسی کنید. اگر نتایج برتر مطابقتی با صفحه شما ندارد، طبیعتاً شانسی برای کسب رتبه ندارید.

به عبارتی دیگر، اگر گوگل هدف جستجو برای کلمات کلیدی شما را اطلاعاتی در نظر گرفته باشد و صفحه شما تراکنشی باشد، این صفحه تراکنشی شانسی برای کسب رتبه در صفحه اول گوگل را ندارد.

در چنین شرایطی شما دو انتخاب پیش رو خواهید داشت؛ اول اینکه صفحه خود را به منظور تطبیق با هدف جستجو ویرایش کنید، دوم اینکه صفحه ای جدید و هماهنگ با هدف جستجوی کلمه کلیدی ایجاد کنید.

بهینه سازی لینک های داخلی

دست آخر اینکه برای کسب رتبه در صفحه اول گوگل باید حتما لینک های داخلی خود را مورد بازبینی قرار بدهید. پیوندهای موجود در وب سایت شما باید به صورت استراتژیک قرار داده شوند و باید اطمینان حاصل کنید که همه پیوندها به درستی کار می کنند.

به منظور بهبود عملکرد لینک های داخلی می توان از اقداماتی همچون معماری پیوند، رفع اشکال و تکراری بودن لینک ها بهره گرفت.

بیشتر بدانید: رتبه اول گوگل چیست؟

سئو برای هدف جستجو

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد تکنیک های سئو و رتبه صفحه اول گوگل صحبت شود. با وجود الگوریتم ها و البته روش های متفاوتی که برای سئو وجود دارد، اصل موضوع هنوز پابرجاست.

به عبارتی دیگر برای گرفتن ورودی بیشتر از یک ترافیک باید به مواردی همچون کلمات کلیدی، هدف جستجو، لینک های داخلی و وضعیت فنی سایت توجه کرد که همه اینها مرتبط با سئو است.