skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

سئو و بهینه سازی تصاویر برای کسب رتبه در گوگل 

5/5 - (1 امتیاز)

سئو و بهینه سازی تصاویر برای کسب رتبه در گوگل یکی از کارهای بسیار مهم است؛ این کار از طریق انتخاب متفکرانه و هوشمندانه متن جایگزین (Alt)، زیرنویس های مناسب، ابعاد مناسب فایل و موارد دیگر انجام می شود.

این نکته را در نظر بگیرید که گوگل برای شناسایی تصاویر از ربات های خزنده خود کمک می گیرد و سئو و بهینه سازی تصاویر برای گوگل تفسیر و کشف تصاویر شما را برای گوگل آسان تر می کند که همین امر به افزایش سئو و ارتقا رتبه گوگل منجر خواهد شد.

اهمیت کلمات جایگزین در سئو و بهینه سازی تصاویر

یکی از بهترین کارها در سئو و بهینه سازی تصاویر استفاده از متن جایگزین، مرتبط و دقیق برای دسترسی کاربر است؛ متن جایگزین دو نقش مهم در سئو ایفا می کند.

  • متن جایگزین به عنوان توضیح تصویر شناخته می شود و به خزنده های موتور جستجو در فهرست بندی نتایج کمک می کند.
  • متن جایگزین، تجربه کاربر یا UX را در سئوی تصاویر بهبود می بخشد. این متن جایگزین یک تصویر را برای مخاطب توصیف می کند.

اهمیت کلمات جایگزین در سئو و بهینه سازی تصاویر

اضافه کردن تصاویر به نقشه سایت

دیگر نکته برای سئو و بهینه سازی تصاویر اضافه کردن آن ها به نقشه سایت است. این کار علاوه بر بهینه سازی نقشه سایت، به موتورهای جستجو در کشف تصاویر شما کمک می کند.

یکی از کاربردهای مهم سئو و بهینه سازی تصاویر برای کسب رتبه در گوگل، برای تصاویری است که موتور جستجو نمی تواند از طریق خزیدن پیدا کند. این امر به ویژه برای تصاویری که از طریق فرم های جاوا اسکریپت در مسیر خزنده های گوگل قرار می گیرد، مفید خواهد بود.

فشرده سازی تصاویر برای بارگذاری سریعتر

فشرده سازی تصاویر جزء حیاتی در هرگونه استراتژی سئو سایت است. به زبان ساده، بارگذاری سریع‌ تر صفحات و تصاویر موجود در آن تجربه کاربری بهتری ارائه می‌ دهد و همچنین به افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک می ‌کند.

به طور معمول از نظر سئو و بهینه سازی تصاویر برای کسب رتبه در گوگل، تصاویری مطلوب هستند که حجم آن ها کمتر از ۱۰۰ کیلوبایت باشد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید – گوگل به هر اندازه تصویر نگاه نمی کند، در عوض، به اندازه کل صفحه نگاه می کند. سعی نکنید که کیفیت تصاویر کوچک را کمتر کنید.

فشرده سازی تصاویر برای بارگذاری سریعتر

نام گذاری تصاویر فایل پیش از آپلود

نام فایل شما می تواند بر میزان سهولت خزنده های موتورهای جستجو برای تفسیر تصویر شما تأثیر بگذارد، بنابراین تغییر نام فایل قبل از آپلود نیز دیگر کار مهمی است که در سئو و بهینه سازی تصاویر برای کسب رتبه در گوگل باید مورد توجه قرار بگیرد.

به عنوان مثال به جای نگهداری نام های عمومی همچون «IMG_0883»، سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط برای توصیف آنچه در تصویر است، استفاده کنید. این همچنین می تواند به نمایش تصویر شما در صفحه نتایج جستجوی تصویر کمک کند، که باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود.

شرح تصویر در سئو و بهینه سازی تصاویر برای کسب رتبه در گوگل

اگر تصویر مفهوم را به صورتی واضح به مخاطب و خوانندگان منتقل کند نیازی به شرح و زیرنویس نیست. با این حال، اگر متن شما دارای تصاویر زیاد و پچیده است برای سئوی تصاویر باید استفاده از زیرنویس‌ها را در نظر بگیرید تا به خوانندگان در درک بهتری تصاویر کمک کنید.

شرح تصویر در سئو و بهینه سازی تصاویر برای کسب رتبه در گوگل

به کارگیری تصاویری مناسب برای هر دستگاه

در سئو و بهینه سازی تصاویر برای کسب رتبه در گوگل از تصاویری استفاده کنید که خوانندگان بتوانند آن را در هر نوع دستگاهی ببینند. امروزه، بسیار مهم است که صفحات شما برای موبایل بهینه شده باشند تا بر رتبه بندی موتورهای جستجو و همچنین تجربه کاربر تأثیر بگذارد.

اگر تصاویر شما این امکان را نداشته باشند که بر روی هر دو دستگاه یعنی دسکتاپ و موبایل ظاهر شوند و واکنش گرا نباشند، بر SEO و همچنین درک مخاطب از محتوای شما به شدت تأثیر منفی می گذارد. این عملکرد بسیار به کدنویسی سایت بستگی دارند.

بیشتر بدانید: تعرفه و قیمت سئو در سال ۱۴۰۲

نکته پایانی

در این مطلب به سئو و بهینه سازی تصاویر برای کسب رتبه در گوگل پرداختیم؛ همانطور که گفته شد این موضوع در راستای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

اهمیت موضوع سئو تصاویر برای گوگل کمتر از سئو و بهینه سازی متن برای این موتور جستجو نیست و شانس شما را برای قرارگرفتن در نتایج برتر گوگل و انعکاس آن به مخاطبان افزایش خواهد داد.