skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

خدمات تولید محتوا چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

خدمات تولید محتوا یا کپی رایتینگ فرآیندی است که بر اساس آن شما نیازهای واقعی کاربر را راجع به خدمت، محصول یا اطلاع شناخته و برای آن را در قالب کلماتی بهینه شده برای موتور جستجو می آورید. این فرآیند به عنوان بخشی از اصول سئو در تولید محتوا به شما کمک می کند تا نیاز واقعی کاربر را سنجیده و بر آن تمرکز کنید.

خدمات تولید محتوا با شناخت قالب و زبان نیاز کاربر به فرآیند تبدیل او به مشتری شما کمک خواهد کرد.

پیوند خدمات تولید محتوا با سئو و بهینه سازی سایت

تولید محتوا بخشی کلیدی در فرآیند سئو به حساب می آید و بدون آن، رتبه بندی سایت کسب رتبه های نخستین گوگل غیرممکن است؛ بنابراین توجه به اصول سئو در تولید محتوا مقدم بر هر چیز در استراتژی سئو به حساب می آید

به عبارتی دیگر پارامترهایی بسیار، از کلمات کلیدی تا نوع رابط کاربری و موارد فنی سایت تعیین می کنند که ارتقای رتبه سایت در گوگل صورت بگیرد یا خیر و باز هم باید تأکید کنیم که بدون محتوای با کیفیت، سئو سایت هیچ شانسی ندارد.

پیوند خدمات تولید محتوا با سئو

اصول سئو در خدمات تولید محتوا

تحقیق کلمات کلیدی یکی از اساسی ترین مراحل برای خدمات تولید محتوا به شمار می رود. در حقیقت این مرحله شامل ایجاد لیستی از کلمات کلیدی ای است که می خواهید سایت شما بر پایه آن رتبه بندی شود.

هرگونه استراتژی سئو باید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع شود، زیرا اگر می خواهید ترافیک کاربران را داشته باشید، باید بدانید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند. به طور کلی تحقیق کلمات کلیدی چهار مرحله دارد:

  • مشخص کردن مأموریت کسب و کار
  • ایجاد یک فهرست از تمامی کلمات کلیدی که احتمالاً مخاطب شما سرچ خواهد کرد
  • در نظر گرفتن هدف جستجو
  • ایجاد صفخات فرود یا لندینگ پیج برای کلمات کلیدی

ساختار سایت در سئو محتوا

خدمات تولید محتوا تنها بر نوشتن متمرکز نیست بلکه نباید ساختار مناسب برای سایت را در تولید محتوا دست کم بگیرید. همه چیز سئو به کلمات کلیدی و تولید محتوا نیست بلکه نحوه ساختاربندی سایت شما نیز سرنخ های قابل توجهی را برای رتبه بندی به گوگل می دهد.

در حالت ایده آل، شما باید سایت خود را مانند یک هرم ساختار دهید که در بالای این هرم، صفحه اصلی شما جای دارد. در صفحه اصلی خود، به برخی از صفحات دیگر پیوند می دهید. این صفحات به نوبه خود به صفحات بیشتری لینک می دهند و به این ترتیب ساختار محتوای شما شکل خواهد گرفت.

 

اصول سئو در خدمات تولید محتوا

لزوم تولید محتوای سنگ بنا برای سئو سایت

یکی دیگر از اصول سئو در خدمات تولید محتوا ایجاد محتوای بنیادی یا کرنر استون (Cornerstone) است که با نام محتوای سنگ بنا نیز شناخته می شود. اینها نوع محتوا در حقیقت با ماموریت وب سایت شما مطابقت دارند و در حقیقت بر پایه این مطالب وب سایت شما رتبه بندی می شود.

برای این کار مطالب موجود روی وبسایت باید مورد آنالیز قرار بگیرند و همچنین برای مطالب آینده نیز استراتژی تعیین شده و نگارش بر اساس آن صورت بگیرد.

به روزرسانی محتوای قدیمی برای سئو

نکته مهم دیگر در مورد خدمات  تولید محتوا تعیین تکلیف محتوای قدیمی است. اگر محتوای یک صفحه قدیمی شده و اعتبار خود را از دست داده است، می توانید آن را حذف کنید.

البته تعیین تکلیف لینک ها بسیار مهم سات و این کار افراد آشنا به سئو و به اصطلاح سئو کار را می طلبد وگرنه پیوندهای سودمند سایت خود را از بین خواهید برد.

لزوم تولید محتوای سنگ بنا برای سئو سایت

۹ نکته برای خدمات تولید محتوا

دست آخر برای نوشتن محتوای بهینه و سئو شده که رتبه خوبی در گوگل بیابد، نکات زیر را دنبال کنید:

  1. هدف جستجو را مطابقت دهید
  2. انجام تحقیق کلمات کلیدی
  3. موضوعات مرتبط با مخاطبان خود را پیدا کنید
  4. یک تگ عنوان به خوبی بهینه شده ایجاد کنید
  5. توضیحات متا را بهینه کنید
  6. از هدرها به صورت استراتژیک استفاده کنید
  7. ساختار محتوا برای خوانایی
  8. محتوای بصری اضافه کنید
  9. از لینک های داخلی استفاده کنید

نکته پایانی

در این مطلب به خدمات تولید محتوا پرداختیم؛ این نکته را نیز در نظر داشته باشید که انتشار پست های کپی ریسک بسیار بالایی برای شما ایجاد خواهد کرد، ضمن اینکه کاربر شما را نیز جذب نمی کند.

پست یا مقاله در خدمات تولید محتوا باید «تازه»، جدید و اصلی باشد. باید با همه پست‌ها و مقالات دیگری که قبلاً درباره این موضوع و در اینترنت موجود هستند متفاوت بوده و در یک کلام ناب باشد.