skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

تگ هدینگ یا هدر و تاثیر آنها بر سئو

5/5 - (1 امتیاز)

تگ هدینگ یک سیگنال قوی برای سئو به حساب می آید؛ استناد ما برای جدی گرفتن تگ هدینگ یا هدر و تاثیر آنها بر سئو، این گفته جان مولر از بخش Google Search Relations است:

«وقتی نوبت به متن در صفحه می‌رسد، عنوان یک سیگنال واقعاً قوی است که به ما می‌گوید این بخش از صفحه درباره این موضوع است.»

بنابراین تگ های هدر بخش ساده و در عین حال حیاتی برای سئو هستند. از آنها باید به نحوی عاقلانه استفاده کنید تا ربات های موتورهای جستجو و همچنین کاربران خود را راضی نگه دارید. در ادامه بیشتر به تگ هدینگ یا هدر و تاثیر آنها بر سئو سایت پرداهته ایم.

تگ هدر چیست؟

تگ‌های سربرگ یا هدینگ، تگ‌های HTML هستند که به مرورگر می‌گویند از چه سبکی برای نمایش یک متن در صفحه وب استفاده کند.

کلمات کلیدی و هدینگ 

 

اگر HTML را برای عنوان بالا جستجو کنیم، چیزی شبیه به این خواهد بود:

<h2>تگ هدر چیست؟</h2>

مانند سرفصل های یک محتوای چاپی، تگ هدینگ یا هدر و تاثیر آنها بر سئو نیز برای معرفی محتوا و زیرمجموعه های آن استفاده می شود. تگ های هدر HTML از یک سلسله مراتب پیروی می کنند که شامل <h1> تا <h6> می شود و به نحو زیر هستند:

  • تگ های H1: این تگ ها برای نشان دادن مهم ترین متن، مانند موضوع اصلی یا عنوان یک محتوا استفاده می شود.
  • تگ های H2 و H3: معمولاً به عنوان زیر عنوان استفاده می شوند.
  • در نهایت، تگ های H4، H5، و H6: ممکن است برای ارائه ساختار بیشتر در زیربخش های بالایی استفاده شوند.

این موارد نشان می دهد تگ هدینگ یا هدر و تاثیر آنها بر سئو و در اصل کاربران و موتورهای جستجو مفید و غیرقابل انکار است، زیرا می تواند، پیش‌نمایش محتوایی که کاربران می‌خواهند بخوانند را به آن ‌ها ارائه دهد.

هدر و ساختار متن در سئو

 

هدر و ساختار متن در سئو

اهمیت تگ هدینگ یا هدر و تاثیر آنها بر سئو از آنجایی است که موتورهای جستجو مانند گوگل، این تگ ها را زمینه ای در مورد آنچه که صفحه شما به آن پرداخته است در نظر می گیرند و بر پایه آن سلسله مراتبی را ارائه می دهند.

بنابراین همانطور که پیشتر هم اشاره شد، تگ های سرصفحه را به عنوان سرفصل یک کتاب در نظر بگیرید و با این نگرش آن را در ذهن خود اسکن کنید. این در حقیقت کاری است که گوگل انجام می دهد.

در این حالت H1 موضوع صفحه را معرفی می کند، H2 شبیه به فصل های کتاب هستند و موضوع اصلی را در بخش های مختلف مشخص می کنند. هدرهای بعدی، H3 تا H6، به عنوان زیرعنوان های اضافی در هر بخش عمل می‌کنند، همانطور که یک فصل کتاب ممکن است به چند موضوع فرعی تقسیم شود.

تفکیک متن در سئو با هدر

یک مقاله تفکیک شده با هدرهای مناسب، مقاله ای خواندنی خواهد شد و یک مقاله خواندنی مخاطب را روی متن نگه می دارد و ماندن مخاطب روی متن به قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کمک می کند.

در حقیقت باید گفت تگ هدینگ یا هدر و تاثیر آنها بر سئو از آنجا نشات می گیرد که گوگل دوست دارد به محتوای کاربر پسند پاداش دهد. محتوایی که به خوبی بلوک های متنی آن با عناوین فرعی شکسته شده است، مطلوب کاربر قرار می گیرد زیرا خوانش آن آسان است و شانس به اشتراک گذاشته شدن و دریافت بک لینک نیز پیدا می کند.

بنابراین تگ هدینگ می تواند به صورت غیر مستقیم بر سوشال سیگنال نیز تاثیر بگذارد. اگر دوست دارید بیشتر درمورد سوشال سیگنال بدانید می توانید این متن را هم بخوانید: سوشال سیگنال چیست و چه تاثیری بر سئو دارد.

تفکیک متن در سئو با هدر 

کلمات کلیدی و تگ هدینگ یا هدر

به ابتدای متن مان برگردیم؛ اگر گفته جان مولر از گوگل را جدی بگیریم، این موتور چستچو از تگ های هدر برای جمع‌آوری زمینه صفحه شما استفاده می کند. بنابراین ارزشش را دارد که از کلمات کلیدی در هدینگ استفاده کنید اما عاقلانه!

اینکه شما کلمه کلیدی را در تمام H2 ها بیاورید کاملاً اسپم وار رفتار کرده اید که نه تنها تگ هدینگ یا هدر و تاثیر آنها بر سئو را خنثی می کند بلکه می تواند مخاطب را همان ابتدا از متن شما فراری دهد.

بنابراین اول به فکر رضایت مخاطب باشید، تا مخاطب از متن شما رضایت نداشته باشد، حتی افزایش رتبه هم موقت خواهد بود.

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد تگ هدینگ یا هدر و تاثیر آنها بر سئو صحبت کنیم. همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که یک متن با مجموعه های پاراگراف بندی شده و دارای هدر یا عنوان بسیار بهتر از متنی بی قواره و یک تکه است. متن منظیم ذهن مخاطب را روی خود قفل می کند.