skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

اصول سئو در تولید محتوا چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

تولید محتوا بخش کلیدی در فرآیند سئو است و بدون آن رتبه بندی سایت کسب رتبه های نخستین گوگل غیرممکن است؛ بنابراین توجه به اصول سئو در تولید محتوا مقدم بر هر چیز در استراتژی سئو به حساب می آید

به عبارتی دیگر پارامترهایی بسیار، از کلمات کلیدی تا نوع رابط کاربری و موارد فنی سایت به عنوان اصول سئو در تولید محتوا تعیین می کنند که ارتقای رتبه سایت در گوگل صورت بگیرد یا خیر و باز هم باید تأکید کنیم که بدون محتوای با کیفیت، سئو سایت هیچ شانسی ندارد.

اصول سئو در تولید محتوا؛ تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی اساسی ترین مرحله ای در سئو محتوا است. در حقیقت این مرحله شامل ایجاد لیست از کلمات کلیدی ای است که می خواهید سایت شما بر پایه آن رتبه بندی شود.

هرگونه استراتژی سئو باید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع شود، زیرا اگر می خواهید ترافیک کاربران را داشته باشید، باید بدانید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند. به طور کلی تحقیق کلمات کلیدی چهار مرحله دارد:

  • مشخص کردن مأموریت کسب و کار
  • ایجاد یک فهرست از تمامی کلمات کلیدی مخاطب گیر
  • در نظر گرفتن هدف جستجو
  • ایجاد صفخات فرود یا لندینگ پیج برای کلمات کلیدی

اصول سئو در تولید محتوا؛ تحقیق کلمات کلیدی

تولید محتوا و کپی رایتینگ

طراحی محتوا فرآیندی است که به شما کمک می کند محتوا را بر اساس نیازهای واقعی کاربر تولید کنید. این فرآیند به عنوان بخشی از اصول سئو در تولید محتوا به شما کمک می کند تا نیاز واقعی کاربر را سنجیده و بر آن تمرکز کنید.

تولید محتوا با شناخت قالب و زبان نیاز کاربر به تولید محتوایی که او را مشتری شما کند، کمک خواهد کرد. علاوه بر این از حیث کپی راینینگ، انتشار پست های کپی ریسک بسیار بالایی برای شما ایجاد خواهد کرد، ضمن اینکه کاربر شما را نیز جذب نمی کند.

پست یا مقاله شما باید «تازه»، جدید و اصلی باشد. باید با همه پست‌ها و مقالات دیگری که قبلاً درباره این موضوع و در اینترنت کوجود هستند متفاوت بوده و در یک کلام ناب باشد.

لزوم تولید محتوای سنگ بنا برای سئو سایت

یکی دیگر از اصول سئو در تولید محتوا ایجاد محتوای بنیادی یا کرنر استون است که با نام محتوای سنگ بنا نیز شناخته می شود. اینها نوع محتوا در حقیقت با ماموریت وب سایت شما مطابقت دارند و شما بیشتر مایل هستید که سایت شما با این مقالات رتبه بندی شود.

اگر هنوز مقالات خود را اهم و مهم نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم که از همین حالا به فکر باشید و در مورد آن ها به بررسی و آنالیز بپردازید تا این مقالات را به بهترین محتوای سایت خود تبدیل کنید.

لزوم تولید محتوای سنگ بنا برای سئو سایت

به روزرسانی محتوای قدیمی برای سئو

نکته دیگری که در مورد اصول سئو در تولید محتوا تعیین تکلیف محتوای قدیمی است. اگر محتوای یک صفحه قدیمی شده و اعتبار خود را از دست داده است، می توانید آن را حذف کنید، اما در مورد پیوندهای ارزشمند به آن صفحه باید مطمئن شوید که هنوز از این پیوندها سود می برید، حتی اگر صفحه دیگر وجود نداشته باشد.

بنابراین با استفاده از ابزارهایی باید URL را به صفحه یا محصول جدید هدایت کنید. این فرآیند و انجام آن کار هر کسی نیست و در این مسیر باید از خدمات متخصص سئو یا شرکت سئو بهره بگیرید.

به روزرسانی محتوای قدیمی برای سئو

ساختار سایت در سئو محتوا

دست آخر اینکه ایجاد ساختار مناسب برای سایت را به عنوان اصول سئو در تولید محتوا دست کم نگیرید. همه چیز سئو به کلمات کلیدی و تولید محتوا نیست بلکه نحوه ساختاربندی سایت شما نیز سرنخ های قابل توجهی در مورد یافتن مکان مهم ترین محتوا به گوگل می دهد.

در حالت ایده آل، شما باید سایت خود را مانند یک هرم ساختار دهید که در بالای هرم صفحه اصلی شما جای دارد. در صفحه اصلی خود، به برخی از صفحات دیگر پیوند می دهید. این صفحات به نوبه خود به صفحات بیشتری لینک می دهند.

نکته پایانی

در این مطلب سعی کردیم به این موضوع بپردازیم که اصول سئو در تولید محتوا چیست؟ در حقیقت سئو و تولید محتوا دو جریان پیوسته به یکدیگر هستند. بدون سئو، بهترین محتوا نیز شانس دیده شدن ندارد و بدون تولید محتوا نیز بهترین سئو ناکام خواهد ماند.

محتوا به عنوان اصلی ترین رکن در سئو به مثابه پلی میان مخاطب، موتور جستجو و سایت شما است و از این رو باید به تمیزترین و بهترین شکل تولید شود.