skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم؟

5/5 - (1 امتیاز)

برای اینکه بدانیم چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم باید معیارهای رتبه‌بندی Google را بشناسیم. این معیارها برای مرتب‌سازی میلیاردها صفحه وب و به منظور برآورده کردن هدف جستجو با ارائه مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی شده‌اند.

همچنین دامنه ها از طریق فرآیند الگوریتمی گوگل رتبه بندی می شوند که فاکتورهای مختلفی را برای ارزیابی کیفیت، ارتباط و کاربرد پاسخ به یک عبارت جستجو در نظر می گیرد و همین ها راهنمایی خواهد بود تا بدانیم چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم.

گام اول؛ تحقیق کلمات کلیدی

توجه به کلمات کلیدی اولین گامی است که به ما نشان می دهد چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم. برای این منظور یک عبارت کلیدی خاص را برای هر صفحه محتوای وب سایت خود شناسایی و هدفگذاری کنید. برای این منظور و با پایش رقبا می توانید دریابید که رقبای شما چه واژگانی را بیشتر جستجو می کنند.

بیشتر بدانید: قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم؟ گام اول؛ تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی چندوجهی

درباره اینکه چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم باید بدانید که دستیابی به رتبه بندی موتورهای جستجو برای عبارات کلیدی چندگانه به نسبت دشوارتر است.

اگر می خواهید محتواهایی با کلمات کلیدی چندوجهی یا Multiple Keyword Phrases رتبه بگیرند، باید برای هر عبارت کلیدی مورد نظر خود یک صفحه وب جداگانه ایجاد کنید.

قراردادن کلمات کلیدی

هنگامی که کلمات کلیدی شما برای یک صفحه مشخص انتخاب شد، به این سؤالات توجه کنید:

  • آیا می توانم از بخشی یا تمام عبارت کلیدواژه در URL صفحه استفاده کنم؟
  • آیا می توانم از بخشی یا تمام عبارت کلیدی در عنوان صفحه استفاده کنم؟
  • آیا می توانم بخشی یا تمام عبارت کلیدواژه را در عنوان صفحه و عنوان فرعی استفاده کنم؟

پاسخ مثبت به این سوالات می تواند یک گام مثبت در پاسخ به این سوال است که چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم. در نظر بگیرید که خوانایی و قابلیت به کارگیری کلمات کلیدی تاثیر به سزایی در سئو سایت دارد.

چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم؟ تولید محتوای حرفه ای

تولید محتوای حرفه ای

تولید محتوا عامل مهم دیگری در پاسخ به این سوال است که چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم؛ جدای از خاص بودن و کپی نبودن محتوا، شما باید عبارت کلیدی خود را چندین بار در سراسر متن، یعنی یک یا دو بار در پاراگراف های آغازین و پایانی، و دو تا چهار بار دیگر در طول محتوای باقی مانده تکرار کنید. این بستگی به طول محتوای شما دارد.

علاوه بر این پیوند استراتژیک به منابع مرتبط و اطلاعات اضافی – هم از وب سایت شما به متن و هم از سایت های معتبر بسیار برای اعتبار سایت شما و محتوای آن مفید است.

محتوای خود را در صورت نیاز به روز کنید

موتورهای جستجو نسبت به محتوا حساسیت ویژه ای دارند. محتوایی که به طور مرتب به روز می شود به عنوان یکی از بهترین شاخص های مرتبط بودن سایت در نظر گرفته می شود، بنابراین به روز نگه داشتن محتوا نیز نشان میدهد که چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم.

چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم؟ داشتن پیوندهای ارزشمند در دل متن

داشتن پیوندهای ارزشمند در دل متن

در بخش قبلی نیز به اهمیت لینک در محتوا اشاره شد. یک صفحه وب که دارای محتوای معتبر و بی‌طرفانه است به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا در مورد آنچه که به آن علاقه دارند بیشتر بیاموزند؛ این صفحه به احتمال زیاد لینک‌هایی را از وب‌سایت‌های دیگر جذب می‌کند که سئوی سایت شما را بهبود می‌بخشد.

استفاده از لینک های توصیفی یا descriptive links نقشی مهم در پاسخ به این سوال دارد که چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم. البته موضوع فقط برای بهینه سازی و سئو نیست بلکه به خوانندگان شما در خوانش متن کمک بیشتری می کند.

توجه به توضیحات متا

دست آخر اینکه توجه به توضیحات متا از جمله دیگر مواردی است که در پاسخ به سوال چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم، باید مورد توجه قرار داد.

توضیحات متا در پایین هرکدام از نتایج جستجو نمایش داده می شود؛ این توضیحات باید توصیفی، مختصر و جذاب باشد تا کاربر را نسبت به ورود به سایت تشویق کند. یک متا توضیح خوب معمولاً شامل دو جمله کامل است.

بیشتر بدانید: بالا آمدن سایت در گوگل

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد به این سوال پاسخ بدهیم که چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم؟ به طور مشخص توجه به کلیمات کلیدی، توضیحات متا، محتوای معتبر، لینک های مفید و به روز در این رسیدن به این هدف نقش دارند.