skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

بالا آمدن سایت در گوگل

5/5 - (2 امتیاز)

بالا آمدن سایت در گوگل و چگونگی آن سوال بسیاری از افراد است. به عبارتی دیگر به کارگیری هدفمند و استراتژیک اصول سئو سبب ارتقای رتبه سایت و حرکت آن به سمت رتبه های سوم تا اول خواهد شد.

برای بالا آمدن سایت در گوگل ملزوماتی حیاتی از جمله تعریف کلمه کلیدی، تولید محتوای مناسب، نقشه سایت، لینک دهی اصولی، توضیح متا و اصول و قواعدی دیگر از سئو لازم است.

کلمه کلیدی مناسب برای بالا آمدن سایت در گوگل

بی شک اصلی ترین رکن برای بالا آمدن سایت در گوگل استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. تعریف کلمه کلیدی نیازمند اشراف بالا به دیگر رقیبان است.

در برخی از حوزه ها پیدا کردن کلمات کلیدی سخت تر است زیرا رقابت نیز در این حوزه ها شدیدتر در جریان است. اما از سویی دیگر برای برخی از کلمات رقابت کمتری جریان دارد. علاوه بر این در حوزه کلمات کلیدی با کلمات کلیدی بلند یا long-tail نیز روبرو هستیم که در مراحل ابتدایی تر به کار می روند.

بیشتر بدانید: رتبه اول گوگل چیست؟

کلمه کلیدی مناسب برای بالا آمدن سایت در گوگل

هزینه بالا آمدن سایت در گوگل

این یک اصل بدیهی است که وقتی به سراغ سئو کردن سایت خود می روید، باید بپذیرید که زمان نسبتا طولانی ای در پیش خواهید داشت و در این راه باید هزینه هایی نیز انجام دهید.

ممکن است در برخی موارد به کار بیشتری بر روی کلمات کلیدی نیاز باشد. همچنین گاهی موارد فنی و کد نویسی سایت نیز بر حسب شرایط فعالیت آن چالشی تر است که در این مورد نیز هزینه سئو و بالا آمدن سایت در گوگل بالا خواهد رفت.

 

استراتژی مناسب برای رسیدن به صفحه نخست گوگل

همچون هر اقدام دیگری، بالا آمدن سایت در گوگل و رسیدن به رتبه یا رتبه های نخست نیازمند داشتن استراتژی است. طبعاً اگر زمان و دانش کافی وجود داشته باشد فرد می تواند خود سئو سایتش را انجام بدهد اما در بیشتر موارد چنین نیست و باید از دانش فرد یا افرادی کار بلد کمک گرفت.

هزینه بالا آمدن سایت در گوگل

تولید محتوای حرفه ای

امروزه صفحات زیادی را می بینیم که از مطالب را از روی یکدیگر کپی برداری می کنند و بدتر آنکه هسته اصلی مطلب نیز اشکال دارد. این کار در زمانی نه چندان بلند ضربه ای سنگین به اعتبار سایت نزد گوگل می زند و پیش از آن نیز وجهه آن را نزد مخاطب مخدوش خواهد کرد.

بنابراین تولید محتوای حرفه ای و با کیفیت از دیگر ملزومات بالا آمدن سایت در گوگل است. این موضوع با آشنایی به نوشتن بر پایه اصول و قواعد سئو امکان پذیر خواهد بود.

انتخاب درست صفحات

دیگر نکته مهم در سئو آن است که یک موتور جستجو مطالب را بر حسب صفحه دسته بندی می کند و باید در نظر بگیرید که کلمات کلیدی تعریف شده برای یک صفحه به درستی انتخاب شده باشد. در این صورت ربات های هوشمند موتور جستجو می توانند این صفحات را به درستی در رده های نخست خود قرار بدهند.

این نکته ای بسیار مهم است که هدف شما از بالا آمدن سایت در گوگل بیشتر روی کدام صفحات تمرکز دارد. در این صورت می توانید کاربر خود را شناخته و بر حسب نیاز او اقدام به تولید محتوا کنید.

نقش لینک ها و نقشه سایت در رتبه گرفتن سایت

نقش لینک ها و نقشه سایت در رتبه گرفتن سایت

لینک ها نقشی مهم در ساختار یک متن ایفا می کنند. تعداد آن ها چه در زمینه لینک داخلی و چه لینک خارجی باید معقول باشد و دچار افراط و تفریط نشود. اگر به سایتی لینک می دهید باید آن سایت دارای رتبه باشد و همچنین اگر سایتی به شما لینک داده باید بررسی کنید که رتبه آن دچار مشکل نباشد.

علاوه بر این ها لینک دهی داخلی نیز مهم است که بدانید محتوا شما برای کدام صفحه است تا بتوانید لندینگ مناسبی روی آن متن داشته باشید. در کنار این موارد باید به نقشه سایت یا sitemap هم توجه کنید. این کار پبمایش موتورهای جستجو را بهینه می کند و در جهت بالا آمدن سایت در گوگل نقش مثبت دارد.

سرعت بارگذاری وبسایت

در نهایت اینکه سرعت لود شدن صفحات وبسایت نقش بسیار بالایی در رتبه گرفتن آن دارد. هرچه صفحات یک سایت سنگین تر باشد مخاطب سریعتر آن را ترک خواهد کرد که این موضوع سبب افت رتبه خواهد شد.

به عبارتی دیگر برای بالا رفتن رتبه سایت در گوگل باید کدهای آن باید به نوعی نوشته شده باشد تا زمان کمی برای باز شدن و بارگذاری صفحات صرف شود.

بیشتر بدانید: دلایل افت رتبه سئو سایت

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد بالا آمدن سایت در گوگل و ملزومات آن صحبت شود. ارتقا رتبه در گوگل کاری مستلزم صرف زمان و هزینه اما شدنی است.

همچون هر موفقیت دیگری برای این موضوع نیز باید استراتژی داشت تا در نهایت شاهد رسیدن صفحات و مطالبی از سایت خود به صفحه اول و بالا آمدن آن تا رتبه نخست باشید.