skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

روش انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت

5/5 - (1 امتیاز)

روش انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت همواره محل بحث بوده است. در حقیقت به مدد انتخاب بهترین کلمات کلیدی است که شما می توانید ترافیک مورد نظر و برنامه ریزی شده برای وبسایت خود را به دست بیاورید.

تحقیق کلمات کلیدی اساساً مرحله ای است که در آن لیستی گسترده از کلمات کلیدی خود را فراهم می کنید. روش انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت از این رو بسیار مهم است که هر استراتژی سئوی محتوا باید بر پایه آن صورت بگیرد.

اهمیت تحقیق کلمات کلیدی برای محتوای سئو

به مدد تحقیق صحیح کلمات کلیدی مشخص می شود که مخاطب شما از کدام عبارات جستجو استفاده می کند. این بسیار مهم است.
نوشتن و بهینه سازی محتوای سئو برای کلماتی که مردم از آنها استفاده نمی کنند، منطقی نیست. در نتیجه روش انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت اطمینان حاصل می کند که شما از همان کلماتی که مخاطبان هدف خود استفاده می کنند، بهره می گیرید.

بیشتر بدانید: روشهای افزایش رتبه سایت با سئو

اهمیت تحقیق کلمات کلیدی برای محتوای سئو

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلیدواژه و کلمات کلیدی از جمله مهمترین مراحل در روش انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت است که چهار مرحله دارد. این مراحل شامل نوشتن ماموریت کسب و کار، ایجاد فهرستی از تمام کلمات کلیدی که می خواهید پیدا شوند، تعیین تکلیف با هدف جستجو و ایجاد صفحات لندینگ برای کلمات کلیدی است.

طبیعتاً با پیشرفت هر کدام از مراحل بالا، گام هایی موثر به سمت تولید محتوا در در نهایت سئو سایت خود برداشته اید.

چه تعداد کلمه کلیدی مناسب است؟

سوالی که در مورد انتخاب بهترین کلمات کلیدی به وجود می آید این است که چه تعداد کلمه کلیدی باید در نظر بگیریم؟ ارائه تعداد دقیق کلمات کلیدی که باید روی آنها تمرکز کنید بسیار دشوار است. شما فقط باید چیزهای زیادی داشته باشید و تا جایی که می توانید برای یافتن آن تلاش کنید.

حتی اگر کسب و کار نسبتا کوچکی دارید باز هم احتمالاً با چندصد کلمه کلیدی روبرو خواهید شد. اما لازم نیست فوراً برای همه این ها صفحه ایجاد کنید. نکته مهم این است که یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس داشته باشید؛ در این صورت می توانید به تدریج محتوا اضافه کنید.

در واقع روش انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت اینگونه است که فکر کنید که می‌ خواهید فوراً برای چه کلمات کلیدی در گوگل رتبه پیدا کنید و کدام‌ موارد فعلاً اولویت ندارد، این کار شما را به برنامه ریزی دقیق تری می رساند.

تحقیق کلمات کلیدی

از طبقه بندی کلمات کلیدی غافل نشوید

برخی از کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند که در اصطلاح به آن ها Head گفته می شود در حالی که برخی دیگر دم دراز هستند. روش انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت به این صورت است که کلیدواژه های سطح بالا و حیاتی که ترافیک بالایی برای وبسایت شما خلق می کنند را شناسایی کنید.

کلمات کلیدی دم دراز

یک روش انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت، به کارگیری کلمات کلیدی دم دراز یا Long-tail است که می تواند رتبه خوبی برای سایت در گوگل ایجاد کند به ویژه هنگامی که رقابت بر سر یک کلمه کلیدی زیاد باشد.

هر چه یک عبارت جستجو طولانی تر (و خاص تر) باشد، رتبه بندی آن عبارت آسان تر خواهد بود. کلمات کلیدی که خاص تر (و معمولا طولانی تر) هستند به عنوان کلمات کلیدی دم بلند نامیده می شوند.

هدف جستجو

به موازات اینکه شما در پی یافتن روش انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت هستید، کاربران نیز در حال جستجو هستند. فکر کردن به هدف جستجوی کاربران بسیار سودمند است. آیا آنها به دنبال اطلاعات هستند یا می خواند محصولی را بخرند؟ هدف آنها از وارد کردن کلمه کلیدی به عنوان عبارت جستجو چیست؟

کلمه کلیدی مهمترین متغیر در روش های افزایش بازدید سایت است پس برای آن وقت بگذارید؛ شناسایی هدف جستجوی برخی از کلمات کلیدی بسیار آسان است و در مقابل برخی موارد دیگر دشواری های خود را دارد.

کلمات کلیدی دم دراز

نتایج جستجو را بررسی کرده و برای تولید محتوا ایده بگیرید

کلمه کلیدی همچون فونداسیون برای محتوا عمل می کند. در نتیجه جستجوی کلمات کلیدی خود در گوگل و دیدن SERP یا همان نتایج جستجوی دیگران شما را با معماری محتوای آن ها و همچنین جانمایی کلمات کلیدی آشنا خواهد کرد.

بر همین اساس شما می توانید به انتخاب بهترین کلمات کلیدی برسید که بتواند نیاز مخاطب تان را نیز برآورده کند.

بیشتر بدانید: رتبه اول گوگل چیست؟

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد درباره روش انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت بپردازیم. همانطور که اشاره شد این کار فرآیندی زمان بر بوده و نیازمند دقتی بالا است.

با صرف زمان جهت پایش کلمات کلیدی و سپس نیازسنجی آن و تولید محتوای مناسب می توانید به رتبه هایی خوب در نتایج موتورهای جستجو برسید.