skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل

Rate this post

برای بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل می توان متدهایی را به کار بست که در اصل سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو نام دارد.

گوگل برای جستجوی محتوا و آوردن آن به صدر نتایج پیامایش شده اش از الگوریتم های مختلفی پیروی می کند. الگوریتم ها مدام تغییر می کنند اما برخی اصول که رعایت آن ها به بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل منجر می شود همواره ثابت هستند.

بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل چطور ممکن است؟

برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و دریافت ورودی بیشتر به سایت تان، باید فاکتورهایی از جمله کلمه کلیدی، لینک های محتوا، عکس، سرعت خوب و نقشه سایت را مد نظر داشته باشید.

بر حسب این فاکتورها و رعایت آن، شانس اینکه محتوا و در نهایت وبسایت شما مورد توجه گوگل قرار بگیرد، بیشتر خواهد بود.

بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل چطور ممکن است؟

نقش کلمه کلیدی در بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل

در این پارامتر از تولید محتوا همواره رقابت بالایی وجود دارد، حتی سنگین تر از رقابت برای بالابردن رنکینگ سایت در گوگل؛ بنابراین انتخاب کلمه کلیدی یکی از حساس ترین بخش های تولید محتوا است.

نکته دیگر درباره کلمه کلیدی چگالی آن است. به عبارت دیگر تعداد تکرارهای کلمه کلیدی در طول مقاله نباید از یک مقدار کمتر یا بیشتر باشد.

دامنه سایت و سرعت چه نقشی در بالا بردن رنکینگ دارد؟

اعتبار دامنه یکی از شاخص هایی است که میزان دریافت لینک های ارجاعی به سایت را نشان می دهد. هرچقدر که از این لحاظ رتبه بیشتری داشته باشید، بالابردن رنکینگ سایت در گوگل محتمل تر خواهد بود.

همچنین افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت نیز سبب ارتقای رتبه سایت در گوگل می شود زیرا این موضوع افزایش رضایت کاربران را در پی دارد.

دامنه سایت و سرعت چه نقشی در بالا بردن رنکینگ دارد؟

بالا بردن رنکیگ سایت در گوگل با لینک و بک لینک

دیگر پارامتری که برای بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل توصیه می شود، لینک دادن است؛ البته در این میان نباید اهمیت لینک گرفتن یا بک لینک را نیز دست کم گرفت البته به شرط و شروطی!

لینک دادن شامل لینک داخلی و خارجی می شود؛ لینک داخلی شامل مطالب مرتبط است که یک یا دو مورد در میان متن گذاشته می شود. لینک خارجی نیز شامل ارجاع به منبعی در خارج از سایت است.

بک لینک نیز به لینک هایی گفته می شود که از سوی سایتی دیگر به سایت شما داده می شود و این مورد نیز در بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل مؤثر خواهد بود.

مطلب مرتبط را جدی بگیرید

این نکته در بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل بسیار اهمیت دارد که محتوای کار شده بر روی سایت با کلمات کلیدی وبسایت هماهنگی داشته باشد.

به عبارت دیگر جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل را در نظر بگیرید. علاوه بر این، به دلیل رقابت بسیار بالا در مورد برخی از کلمات کلیدی، ارائه مطلب غیر کپی پیست و با کیفیت شانس سایت شما را برای بهتر دیده شدن بالا خواهد برد.

عکس چه جایگاهی در افزایش رتبه سایت دارد؟

عکس چه جایگاهی در افزایش رتبه سایت دارد؟

در موارد قبلی گفته شد که سرعت لود شدن وبسایت می تواند غیر مستقیم بر بالا بردن رنکینگ در گوگل نقش داشه باشد؛ اندازه عکس به سرعت سایت رابطه مستقیمی دارد.

همچنین انتخاب نام جایگزین برای عکس می تواند به تشخیص و شناسایی بهتر متن نزد گوگل منجر شود که همین مورد افزایش رتبه سایت را به همراه خواهد داشت.

نکته پایانی؛ از امنیت تا نقشه سایت

موارد دیگری برای بالابردن رنکینگ سایت در گوگل وجود دارد که رعایت آن در کنار کاربست نکته های بالا می تواند به بهینگی بهتر سایت منجر شود.

از جمله موارد برای بهینگی افزون تر سایت، ایجاد نقشه سایت است. این نقشه به گوگل جهت پیمایش راحت و سریع تر در سایت کمک خواهد کرد. در واقع با وجود نقشه سایت، هنگامی که صفحه جدید ایجاد می کنید،  گوگل آن را به سرعت دریافته و ایندکس می کند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که درگاه وبسایت شما باید حتما پروتکل HTTPS داشته باشد تا مورد اعتنای گوگل قرار بگیرد.