skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

مراحل طراحی سایت

5/5 - (1 امتیاز)

قبل از اینکه سفارش طراحی سایت دهید بهتر است مراحل طراحی سایت را بدانید.

طراحی سایت در رایان دیزاین بر اساس مراحل مشخص و متوالی صورت میگیرد که تا زمان اجرای وبسایت ادامه دارد. در این صفحه، علاوه بر آشنایی با این گام ها، میتوانید راهنمای خوبی برای کسانی که قصد طراحی سایت دارند و به دنبال منبع معتبر برای یادگیری هستند، پیدا کنید.

طراحی سایت ها ما مطابق با الگوریتم های رتبه بندی گوگل و با هدف کسب رتبه صفحه اول در گوگل انجام میشود .

مراحل طراحی سایت

انواع سایت

ابتدا باید بدانید که سه نوع کلی از سایت وجود دارد. سایت های استاتیک، سایت های داینامیک و سایت های نیمه داینامیک.

سایت های استاتیک

یک بار طراحی شده و عمدتا با استفاده از HTML ، CSS و جاوا اسکریپت پیاده سازی میشوند. در این نوع سایت ها، تغییرات کم است و معمولا سالانه ۱ یا ۲ بار توسط طراح حرفه ای اعمال میشود. سرعت بارگذاری سایت های استاتیک به خاطر حجم نسبتا کم کدها، بالاست و تجربه کاربری بهتری را فراهم میکند. به همین دلیل، موتورهای جستجو مثل گوگل نیز زودتر آن ها را تأیید کرده و در نتایج جستجو نشان میدهند. هزینه طراحی سایت های استاتیک نسبت به دو نوع دیگر چهارچوب پائین تر و رعایت اصول سئو در آن ها نسبت به دو نوع دیگر راحت تر است.

سایت های داینامیک

به مدیر وبسایت اجازه میدهند که با استفاده از یک سامانه مدیریت سایت، محتوای سایت خود را درج، حذف یا ویرایش کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارند. طراحی سایت های دینامک با برنامه نویسی به زبان هائ PHP، ASP و ASP.Net صورت گرفته و از Ajax نیز استفاده می شود. در این روش، اول سایت توسط طراح پیاده سازی شده و بعد چندین بار توسط مدیر سایت تغییر یافته است. سرعت بارگذاری سایت پویا به خاطر استفاده از حجم بیش تر کدها، کند تر از نوع استاتیک است.

طرح ریزی و نیازسنجی

طرح ریزی و نیازسنجی اولین و مهم ترین قدم در فرآیند طراحی سایت است. در این مرحله، نیازمندی های پروژه استخراج شده و به همراه درخواست های مشتری در قالب یک پروپوزال مستند می شود و توسط طرفین تأیید می گردد. رایان دیزاین بر اساس پروپوزال دقیقی که تهیه می شود، روند طراحی سایت را شروع کرده و ادامه می دهد.

تحلیل و بررسی محتوا

پس از نیازسنجی و دریافت درخواست های کارفرما، تیم فنی به تحلیل و بررسی محتوای گردآوری شده می پردازد و بهترین روش را برای ارائه آن ها در سایت پیشنهاد می کند. این محتوا می تواند شامل متن، تصویر، لوگو، اطلاعات تماس، درباره ما، لیست و نمونه محصولات، خدمات، رنگ سازمانی و … باشد. مدیر پروژه در رایان دیزاین، نتایج تحلیل و ایده های خود را با کارفرما در میان گذارده و در صورت تایید طرفین، طرح اولیه به تیم طراحی سپرده خواهد شد.

طرح اولیه wireframe

طرح گرافیکی اولیه سایت یا wireframe نخستین گام از فرآیند طراحی وبسایت است. در این مرحله، از تمام صفحات سایت مثل صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما، بلاگ و همه بخش های دیگر وبسایت، طرح اولیه ای انجام شده و آنچه کاربر قرار است ببیند به نمایش درآورده میشود. سپس مدیر پروژه و کارفرما روی این نمونه ها به توافق میرسند و طراحی قالب اصلی سایت شروع میشود.

مراحل طراحی سایت

طراحی قالب اصلی سایت

تیم طراحی رایان دیزاین با استفاده از طرح اولیه، به طراحی صفحات مختلف سایت میپردازد و همه استانداردهای طراحی مناسب را رعایت میکند. رنگ سازمانی و لوگو نقش بسزایی در طراحی سایت دارند. در رایان دیزاین سعی شده است که ظاهر وبسایت شما با حوزه کاری کسب و کارتان همخوان باشد تا کاربر با یک کسب و کار منظم و یکپارچه روبرو شود.

کد نویسی سایت

تیم فنی رایان دیزاین منتظر است تا طرح نهایی را دریافت کند و بر اساس آن کدنویسی سایت را شروع کند. کدهای یک سایت مانند اسکلت یک ساختمان هستند، بنابراین ما با تمام دقت و توجه خود بهترین و بهینه ترین کدنویسی را انجام داده و از آخرین تکنولوژی ها و استانداردهای دنیای وب استفاده میکنیم. ما در رایان دیزاین برای کدنویسی استاتیک و آنچه که کاربر مشاهده میکند یا با آن تعامل دارد از ترکیب HTML، CSS، JQuery و Java script بهره میگیریم. رعایت اصول UI کاربرپسند و فراهم کردن UX بهترین موجب شده تا خروجی وبسایت همواره در بهترین و بروزترین حالت ممکن باشد.

علاوه بر این، برنامه نویسی سمت سرور یا داینامیک وبسایت نیز با زبان PHP صورت میگیرد. رایان دیزاین هرگز در طراحی سایت از پلاگین یا قالب های دست نوشته استفاده نمیکند و تمام کدها توسط تیم فنی بررسی میشود. این امر باعث شده است که رایان دیزاین به همه خطوط برنامه نویسی سایت مسلط باشد و در صورت بروز خطا، سریعا قادر به شناسایی و رفع آن باشد. سرعت سایت و عملکرد مناسب آن نیز از جمله مسائل مهمی است که در کدنویسی به آن پرداخته ایم.

ورود اطلاعات اولیه سایت

پس از پایان دادن کدنویسی، مرحله داده گذاری اولیه شروع میشود. در این گام ما سایت را تست محصولات خام نخواهید دید. همچنین در مرحله وارد کردن داده ها ممکن است بعضی از باگ های سامانه شخص شود و توسط رایان دیزاین رفع شود.

تست و بازبینی سایت

در مرحله بازبینی، چیدمان هاست نمونه فروشگاه شده و سامانه به صورت کامل در دستور کارفرما قرار میداد تا به عضو چیدمان و چیدمان با آن کار کید و تمام نظیرات خود را به رایان دیدار منقول کید. ممکن است کارفرما در این گام نظیر به اعضاء تغییرات جدید در سامانه دارد، با توجه به اینکه تمامی مراحل طراحی و اجرا قبلا به تایید کارفرما رسیده است چنانچه به تشخیص تیم فنی این تغیرات بیش از ۱۵درصد باشد، فاکتور جداگانه ای برای اعضاء درخواست مورد نظر صادر خواهد شد.

در این مطلب با مراحل طراحی سایت آشنا شدید البته باید بخاطر داشته باشید که این کلیات است و جزئیات بیشتری توسط طراح سایت با تجربه در نظر گرفته میشود.

یک طراح سایت حرفه ای اگر با سئو آشنایی کامل داشته باشد و یک متخصص سئو باشد در طراحی سایت اصول سئو را در نظر میگیرد تا وب سایت طراحی شده بتواند بعد از تولید محتوای مبتنی بر سئو رتبه مناسبی در گوگل بدست آورد.