skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل

5/5 - (2 امتیاز)

جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل چیست؟ این یکی از سوالاتی است که همواره مطرح می شود؛ جملات کلیدی معمولا حاوی ۳ تا ۵ کلمه هستند که غالب کاربران از آن ها استفاده می کنند.

مهمترین کار برای برای پیدا کردن جملات کلیدی جستجوی کلمات کلیدی است، پس از آن می توان به عبارت برسید. پس از یافتن کلمات و عبارات کلیدی می توان برای آن اقدام به تولید محتوا کرد. در واقع این روشی برای بهینه شدن سایت به منظور جستجو در موتورهایی همچون گوگل است. به عبارتی دیگر جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل باید به مرجع اطلاعاتی بدل شوند.

کلمات و جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل

بسیاری از کارشناسان سئو توصیه به استفاده از کلمات کلیدی کوتاه و رقابتی می کنند؛ آنچه در انتخاب کلمات و جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل لازم است، شامل توجه و مدنظر قرار دادن ویژگی هایی همچون هدفمند بودن کلمات کلیدی و همچنین  کوتاه بودن آن است.

گاهی نیز رقابت برای یک کلمه کلیدی بسیار سنگین است؛ در چنین حالتی بهتر است از کلمات کلیدی طولانی تر که به کلمات کلیدی دم بلند Long tail معروف هستند، استفاده شود. معمولاً رقابت در کلمات کلیدی طولانی، کمتر است. به مرور با افزایش ورودی، امتیاز صفحه نیز بالاتر رفته و در نتیجه شانس رسیدن به رتبه اول گوگل پیدا می شود.

بیشتر بدانید: رتبه اول گوگل چیست؟

کلمات و جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل

انتخاب صفحه متناسب با نیاز مخاطب

آنچه در باب جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل اهمیت دارد، این است که گوگل به عنوان یک موتور جستجو، اقدام به رتبه بندی صفحات وب سایت ها می کند و در نتیجه خود وبسایت دسته بندی نمی شود.

مهم این است که شما قصد داشته بشید کدام صفحه از وبسایت تان در گوگل رتبه پیدا کند، گام بعدی آن است که قصد کاربر (Search intent)  را به خوبی درک کنید و محتوایی که در این رسته مورد نیاز اوست را به نمایش بگذارید. برای توفیق بهتر در این کار بهتر است صفحاتی که روی این موضوع و در صفحه اول ظاهر می شوند را بررسی کنید.

بهینه سازی سرعت سایت

علاوه بر جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل بهینه سازی سرعت سایت نیز لازم است. در واقع صفحات سایت باید با سرعتی مناسب بارگذاری شوند و علاوه بر آن بر روی تمامی دستگاه ها قابل مشاهده باشند. کم بودن سرعت لود شدن سایت سبب ترک مخاطب شده و اثری منفی بر روی رتبه وبسایت خواهد گذاشت.

برای اینکه ببینید سرعت وبسایت شما بهینه است یا خیر، می توانید از ابزارهای گوناگونی همچون gtmetrix بهره بگیرید.

نقشه سایت و لینک ها برای رتبه اول گوگل

نقشه سایت و لینک ها برای رتبه اول گوگل

هنگامی که کلمات و جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل در قالب محتوا آماده شد و قالب صفحه ها شکل گرفت، وقت آن رسیده که سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و در این راه یکی از مهمترین اقدامات، داشتن نقشه سایت است که به نوعی پیمایش کلی آن را معرفی می کند.

نقشه یک سایت باید واضح، خوانا و به روز باشد ؛ به عبارتی دیگر هرگونه تغییری که در سایت لحاظ می شود باید سریعا در قسمت نقشه یا sitemap قرار بگیرد. وچود نقشه سایت به موتورهای جستجو در پیمایش بهتر محتواهای مربوطه کمک خواهد کرد. البته نقش لینک های داخلی و خارجی نیز در این میان غیرقابل کتمان است به شرطی که هدفمند و روی قاعده استفاده شوند.

جلب توجه و اعتماد مخاطبان در محتوای تولیدی

در نهایت این نکته را باید در نظر بگیرید که مهمترین کار پیش از یافتن جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل، جلب اعتماد مخاطب است. به عنوان مثال نشر مطالب کپی شده، یا انتشار لینک ها به صورت اسپم و همچنین مطالب فیک که فقط کلمات کلیدی به نحوی اغراق آمیز در آن تکرار شده، نه تنها مخاطبی جذب نمی کند که به بی رتبه شدن سایت می شود.

بیشتر بدانید: ارتقا رتبه سایت در گوگل

جلب توجه و اعتماد مخاطبان در محتوای تولیدی

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد درباره جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل صحبت شود. در نظر بگیرید که سئو تنها محدود به یافتن کلمات کلیدی یا ساختن جملات نمی شود. این یک کار فنی و چند بعدی است که حوصله و زمان می طلبد.