skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

لینک دهی در سئو

Rate this post

پارامترهای مختلفی در افزایش رتبه و سئوی سایت نقش دارد از انتخاب کلمه کلیدی و تیترهای دوم گرفته تا گزینش عکس و لینک دهی.

در حقیقت لینک دهی در سئو یکی از مهمترین پارامترها است و نقش بالایی در افزایش رتبه سایت و در نتیجه بالارفتن بازدید آن و ظاهر شدنش در صفحه اول گوگل خواهد داشت.

لینک دهی چیست؟

لینک به معنی پیوند است و در اینجا یعنی پیوند بین یک وبسایت و دیگر سایت ها یا یک وبسایت و دیگر صفحات خودش. لینک دهی در تدوین استراتژی برای سئو بسیار مهم است و با هدف افزایش بازدید دیگر صفحات وبسایت از یک سو و همچنین رفرنس دادن به برخی از کلمات انجام می شود.

چرا لینک دهی در سئو مهم است؟

چرا لینک دهی در سئو مهم است؟

لینک دهی در سئو مهم است زیرا عامل اصلی در رتبه بندی گوگل صفحات وب است. گوگل اشاره می کند: به طور کلی، وب مسترها می توانند با افزایش تعداد سایت های با کیفیت بالا که به صفحات خود لینک می دهند، رتبه سایت خود را بهبود بخشند.

به طور کلی لینک دهی در سئو شامل لینک های داخلی و خارجی است. که در ادامه بیشتر بررسی می شود.

لینک دهی در سئو برای صفحات خارجی

لینک خارجی سایت را می‌توان به دو دسته ارجاعات و بک لینک‌ها تقسیم کرد. زمانی که شما در بخشی از محتوای صفحه خود لینکی برای ارجاع به سایتی به‌جز سایت خودتان قرار دهید، از لینک سازی خارجی استفاده کرده‌اید.

همچنین اگر سایت‌ها لینک خاصی از صفحات شما را در محتوای خود بگذارند، باز هم لینک سازی خارجی انجام گردیده است که به آن بک لینک نیز می‌گویند.

لینک دهی در سئو برای صفحات خارجی

لینک دهی در سئو برای صفحات داخلی

بین لینک داخلی و خارجی یک تفاوت اساسی وجود دارد، در اصل لینک داخلی ارجاع از صفحه‌ای به صفحه دیگر درون وب سایت شما است.

بهتر است که در میان مطالب خود لینکی از سایر مطالب مرتبط داشته باشید. لینک دهی داخلی کلمات مرتبط باعث می شود که گوگل ارتباط موضوعی صفحات وب سایت ها را بهتر درک کند.

ربات های خزنده (Googlebot) گوگل هنگامی که وارد سایتی می شوند، به دنبال تمامی لینک ها گشته و از این راه ارتباط میان صفحات، پست ها، محصولات و … را متوجه می شود. به این ترتیب گوگل درک می کند که کدام صفحات موضوعات مشابهی دارند.

یک قاعده مهم برای لینک دهی در سئو

برای لینک دهی در سئو، وب سایت خود را به صورت یک هرم تصور کنند. در راس هرم صفحه اصلی شما قرار دارد. در زیر آن چند بخش یا دسته (Category) وجود دارد، و در پایین‌تر، پست ها و صفحات جداگانه وجود دارد.

اگر این کار را به خوبی انجام دهید، منوی وب سایت شما باید ساختار را به درستی منعکس کند. در اصل وجود یک استراتژی برای ارتباط منظم بین صفحات سایت، در عملکرد مناسب لینک های داخلی و سئو داخلی مؤثر خواهد بود.

متن لنگر برای لینک دهی در سئو

متن لنگر برای لینک دهی در سئو

پس از در نظر گرفتن موارد فوق، مهم است که از متن لنگر مناسب استفاده کنید. متن لنگر یا Anchor Text متن قابل کلیکی است که بازدیدکنندگان می بینند. البته این را در نظر بگیرید که چگالی کلمات کلیدی در متن لنگر نباید بیش از حد باشد وگرنه گوگل آن را به عنوان تقلب به حساب می آورد.

از لینک دهی غیرطبیعی پرهیز کنید

نکته آخر آنکه یک راه درست و یک راه اشتباه برای ایجاد لینک به سایت شما وجود دارد. اگر به ماندگاری طولانی مدت سایت و کسب و کار خود اهمیت می دهید، باید فقط به صورت طبیعی لینک دهی در سئو را مد نظر قرار بدهید.

به عبارت دیگ فرآیند کسب لینک به جای خریدن یا دستیابی به آنها از طریق تاکتیک های دستکاری (که گاهی اوقات به عنوان سئو کلاه سیاه Black-hat SEO شناخته می شود) می تواند اساساً سایت شما را با جریمه گوگل مواجه کرده و از نتایج جستجو خارج کند.