skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

گوگل دنس یا رقص گوگل

5/5 - (3 امتیاز)

گوگل دنس یا رقص گوگل چیست؟ احتمالاً اولین چیزی که با شنیدن نامش به ذهنتان متبادر می شود، یک نوع الگوریتم جدید باشد.

گوگل دنس در حقیقت نوسان رتبه سایت شما در نمایش جستجوی گوگل است؛ اما بر چه گوگل به این حرکات موزون رو می آورد؟ در ادامه بیشتر به این مورد پرداخته ایم.

گوگل دنس یا رقص گوگل چیست؟

Google Dance به پدیدۀ پرش صفحات وب سایت در رتبه بندی اشاره دارد زیرا گوگل رتبه های خود را تنظیم  و صفحات را مجدداً ارزیابی می کند.

رقص گوگل به عنوان «عامل رتبه بندی تصادفی» نیز شناخته می شود. هنگامی که یک وب سایت را ویرایش یا اضافه می کنید، انتظار تغییرات در SERP های گوگل طبیعی است. با این حال، اغلب Google Dance حتی زمانی که چیزی تغییر نکرده باشد، نوساناتی ایجاد می کند.

بیشتر بدانید: الگوریتم رتبه بندی گوگل

چرا گوگل می رقصد؟!

حالا که تا حدی با گوگل دنس یا رقص گوگل آشنا شدیم، شاید این سوال پی بیاید که اصلا چرا این اتفاق رخ می دهد؟ گوگل به طور مداوم در صفحات می خزد؛ بنابراین به دنبال به روز رسانی ها و ارزیابی ارزش و ارتباط هر صفحه است.

این امر به طور طبیعی منجر به نوسانات و تغییرات در نحوه ترتیب نتایج موتورهای جستجو می شود. الگوریتم گوگل مرتباً در حال تنظیم رتبه صفحات در سایت خود است. با اضافه شدن صفحات جدید وب سایت و حذف یا از بین رفتن صفحات قدیمی، گوگل نتایج خود را به روز می کند و به همین دلیل پدیده Google Dance رخ می دهد.

google dance 1 گوگل دنس یا رقص گوگل

دوره زمانی گوگل دنس یا رقص گوگل

پیشتر گوگل دنس یک اتفاق قابل توجه در سئو به شمار می رفت زیرا در آن زمان گوگل تقریباً هر ماه یک بار رتبه بندی را تغییر می داد. با الگوریتم فعلی، گوگل همیشه در حال به روز رسانی و تجزیه و تحلیل محتوای وب است، بنابراین نوسانات نسبت به گذشته کمتر چشمگیر است.

برخی گزارش داده اند که بیشترین تغییرات در روزهای دوشنبه رخ می دهد، اما رتبه بندی گوگل می تواند هر روز تغییر کند.

چرا گوگل دنس یا رقص گوگل مهم است

رقص گوگل مهم است زیرا می تواند بر رتبه وب سایت شما تأثیر بگذارد و در نتیجه از طریق جستجوهای ارگانیک در Google ترافیک بیشتری به صفحه شما وارد کند.

نکته مهم در مورد Google Dance این است که اغلب تغییرات حاصل از آن موقتی هستند؛ به عبارتی دیگر در حالی که Google صفحات را دوباره خوانی و رتبه بندی مجدد می کند، وب سایت شما ممکن است تغییرات کوچکی را در موقعیت های جستجوی گوگل تجربه کند.

google seo banr 2 گوگل دنس یا رقص گوگل

آیا باید از گوگل دنس یا رقص گوگل بترسیم؟

نوسانات حاصل از رقص گوگل طبیعی است و نباید باعث وحشت شود. اگر به دلیل نوسانات جزئی Google Dance بلافاصله به دستکاری وب سایت خود رو بیاورید، ممکن است اوضاع را بدتر کرده و  رتبه شما در گوگل تأثیر منفی بپذیرد.

رقص گوگل و سئو

اگر وب سایت شما توسط متخصصان سئو بهینه سازی می شود، گوگل متوجه می شود که تغییراتی در حال ایجاد شدن است. گاهی اوقات هنگامی که گوگل روش های سئو را تشخیص می دهد، به طور موقت تاثیر منفی بر وب سایت شما می گذارد و آن را در رتبه پایین تری قرار می دهد.

نکته کلیدی در اینجا، صبر است؛ به عبارت دیگر اگر زمان بدهید، گوگل به آهستگی به کارهای خوب و سئو کلاه سفید پاداش می دهد. اما اگر به یک جهش منفی در نتایج گوگل  بیش از حد واکنش نشان دهید، ممکن است گوگل فعالیت شما را به ظن فریب برای  رسیدن به صفحه یک، علامت گذاری کند.

بیشتر بدانید: ارتقا رتبه سایت در گوگل

h3 image 2 گوگل دنس یا رقص گوگل

نکته پایانی

سئو خوب زمان می برد. اجازه ندهید گوگل دنس یا رقص گوگل، استراتژی های سئوی شما را تضعیف کند؛ با این حال نوسانات را کم کم بگیرید و به اجرای شیوه های سئوی با کیفیت ادامه دهید و رتبه گوگل شما به آرامی بالا می رود.