skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

محتوای سئو شده چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

محتوای سئو شده بخشی کلیدی در استراتژی سئو است. بدون محتوا، رتبه گرفتن یک سایت در گوگل غیرممکن است. بنابراین، نوشتن و ساختار محتوای با کیفیت بسیار مهم است. در کنار محتوای سئو شده باید یک دارای رابط کاربری عالی در سایت برای محیط دسکتاپ و موبایل موجود باشد تا بهترین تجربه کاربری را برای مخاطب خلق کند.

کلمات کلیدی در محتوای سئو شده

بیش شک یافتن کلمات کلیدی مهمترین کار در فرآیند سئو است. در این مرحله باید لیستی از کلمات کلیدی که حدس مخاطب شما سرچ خواهد کرد را پیدا کنید.

به طور کلی، ساخت هرگونه استراتژی سئو برپایه تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword Research انجام می شود، زیرا کاربران به واسطه این کلمات از طریق موتور جستجو به سایت شما متصل می شوند. برای یافتن کلمات کلیدی باید هدف جستجو را مشخص کرده و سپس به آنالیز رقبای خود بپردازید و بر همین اساس کلمات کلیدی خود را بیابید.

بیشتر بدانید: شوک محتوایی چیست؟ برای مقابله با شوک محتوا چه کنیم؟

کلمات کلیدی در محتوای سئو شده

 

نقش محتوای سنگ بنا

آنچه در محتوای سئو شده و به طور کلی در استراتژی سئو محتوا اهمیت دارد، ایجاد محتوای سنگ بنا  (Cornerstone content) است. این مقالات در حقیقت با ماموریت وب سایت شما مطابقت دارند و شما بیشتر مایل هستید که سایت شما با این مقالات رتبه بندی شود.

برای این کار باید مقالات خود را اهم و مهم کنید؛ به شما پیشنهاد می کنیم که از همین حالا به فکر باشید و در مورد آن ها به بررسی و آنالیز بپردازید تا این مقالات را به بهترین محتوای سایت خود تبدیل کنید.

به روزرسانی محتوای سئو شده قدیمی

دیگر نکته مهم در مورد محتوای سئو شده، به روز رسانی محتوای قدیمی است. به طور کلی سئو محتوا سه گزینه به روز رسانی، تغییر مسیر یا ادغام پیش روی محتوا قرار دارد که معمولاً گزینه به روزرسانی بیشتر مورد استفاده است.

به روز رسانی محتوای قدیمی ضمن افزایش دادن اعتبار وبسایت شما، آن را به سایتی فعال نزد موتور جستجو بدل می کند که همین موضوع یک امتیاز برای وبسایت به شمار می رود.

به روزرسانی محتوای سئو شده قدیمی

کپی رایتینگ در محتوای سئو شده

محتوای سئو شده فرآیندی است که باید بر اساس نیازهای واقعی کاربر به پیش برود. این فرآیند در سئو محتوا به شما کمک می کند تا نیاز واقعی کاربر را سنجیده و بر آن تمرکز کنید. در  این میان شناخت قالب و زبان کاربر برای تولید محتوایی که نرخ تبدیل را بالا برده و کاربر را به مشتری تبدیل کند، اثر گذار است.

علاوه بر این موضوع باید کپی رایتینگ را نیز مورد توجه قرار بدهید. انتشار پست های کپی ریسک بسیار بالایی برای سایت شما ایجاد خواهد کرد زیرا اصلاً این پست ها ممکن است رتبه نگیرند.

پست یا مقاله شما باید «تازه»، جدید و اصلی باشد به عبارتی دیگر باید با همه پست‌ها و مقالات دیگری که قبلاً درباره موضوع و در اینترنت موجود هستند متفاوت بوده و در یک کلام ناب باشد.

محتوای سئو شده در ساختار سایت

نکته دیگر اینکه باید به جایگاه محتوای سئو شده در ساختار سایت توجه داشته باشید. به عبارتی دیگر دیگر جنبه مهم در سئوی محتوا، ایجاد ساختار مناسب برای سایت است. نحوه ساختار سایت شما سرنخ های قابل توجهی به ربات های گوگل در مورد یافتن مکان مهم ترین محتوا می دهد و در بالا آمدن سایت در گوگل نقش دارد.

در حالت ایده آل، شما باید ساختار سایت خود را مانند یک هرم شکل دهید که در بالای هرم صفحه اصلی شما جای دارد. در صفحه اصلی خود، به برخی از صفحات دیگر پیوند می دهید.

این صفحات به نوبه خود به صفحات بیشتری لینک می شوند. جایگاه صفحه فرود یا لندینگ پیج را نیز در محتوا باید در نظر بگیرید.

محتوای سئو شده در ساختار سایت

محتوای سئو شده و نمایش در نتایج گوگل

دست آخر اینکه محتوای سئو شده برای گرفتن مخاطب از صفحات گوگل باید از توضیحات مناسب متا بهره بگیرد. صرف اینکه یک متن به صفحه نخست گوگل برسد کافی نیست بلکه برای به دست آوردن رتبه های بهتر در این صفحه باید توضیحات کوتاه یا سرپ (SERP) برای مخاطب جذاب باشد تا روی متن کلیک کرده و وارد صفحه شود.

بیشتر بدانید: روش های افزایش بازدید سایت

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد به این سؤال پاسخ بدهیم که محتوای سئو شده چیست؟ به عبارتی دیگر محتوای سئو شده به نوشته ای گفته می شود که باقالب هایی برای نمایش در صفحه اول گوگل بهینه شده باشد.