skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

دانلود نمونه قرارداد سئو و بهینه سازی سایت

5/5 - (1 امتیاز)

همچون هرگونه فعالیت حرفه ای که به عقد قرارداد و تعهد طرفین نیاز دارد، ارائه خدمات سئو هم نیازمند عقد قرارداد است. پس از آنکه متخصص سئو دستورالعمل مورد نظر خود را به کارفرما ارائه داد، میان تیم او و کارفرما یک قرارداد SEO بسته می شود.

در این حالت نمونه قرارداد سئو و بهینه سازی سایت شامل متنی است که در آن جزئیات همکاری فی مابین کارفرما و سئوکار طی بندهایی تنظیم شده است. پس از توافق دو طرف روی تمام مفاد، این قرارداد به امضای آن دو برسد. قرارداد سئو در دو نسخه تهیه شده و به طرفین تحویل می شود.

چرا به نمونه قرارداد سئو نیاز داریم؟

مهمترین عنصر در هر نوع همکاری، داشتن شفافیت در مورد انتظارات هر یک از طرفین است. این یکی از دلایل اصلی برای داشتن قرارداد است و بهتر است پیش از انعقاد، نمونه قرارداد سئو به روئیت طرفین برسد.

البته دلایل دیگری نیز برای این مورد وجود دارد. از جمله اینکه کلیات طرح قابل درک شود، سوالات اساسی بین طرفین رفع شوند، روندها گام به گام تشریح شوند و از همه مهم تر اینکه مدل تجزیه و تحلیل هزینه ها نیز آشکار شود.

بیشتر بدانید: روشهای افزایش رتبه سایت با سئو

چرا به نمونه قرارداد سئو نیاز داریم؟

معرفی موضوع در نمونه قرارداد سئو

یکی از مهمترین بخش های قرارداد، معرفی طرفین و موضوع آن است که ارائه خدمات سئو نیز چنین پلتفرمی دارد. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی یا درصورت شخص حقوقی بودن، شامل کداقتصادی و شناسه ملی است. علاوه بر این آدرس و شماره تماس طرفین را نیز شامل می شود.

از جمله دیگر مواردی که در نمونه قراداد سئو دیده می شود، نام وبسایت کارفرما است، یعنی جایی که قرار است تحت انجام خدمات سئو قرار بگیرد. چنانچه ارائه خدمات سئو مشمول زبان های دیگر سایت و زیردامنه های دیگر بشود نیز وارد قرارداد خواهد شد.

شرح وظایف سئوکار در نمونه قرارداد

معمولاً لیستی از فعالیت ها در نمونه قرارداد سئو عنوان می شود که سئوکار باید برای کارفرما انجام بدهد. این وظایف در هنگام عقد قرارداد اصلی باید به صورت دقیق شرح داده شود تا ابهامی در آن وجود نداشته باشد.

بخشی از این وظایف شامل جنبه فنی کار است و بخشی دیگر هم در مورد انجام کارهایی همچون تعریف کلمات کلیدی و تولید محتوا خواهد بود.

شرح وظایف سئوکار در نمونه قرارداد

تضمینی برای افزایش رتبه سایت با سئو وجود دارد؟

افزایش بازدید سایت، افزایش رتبه کلمات، افزایش فروش سایت و… از جمله مواردی است که برخی برای سئو تضمین می دهند اما باید در نظر داشت که سئو سایت تضمینی، ادعایی توخالی است و فرآیند سئو اصلاً تضمین بردار نیست. یعنی مثلاً نمی توان تعهد ۳۰، ۴۰، ۵۰ درصدی داد که سایت در رتبه اول گوگل قرار بگیرد.

آنچه که در زمینه تعهد وجود دارد این است که سئو کار در قرار داد لیستی از کلمات کلیدی را با کارفرما به توافق می رسد و تعهد می دهد که تا پایان قرارداد X درصد از این کلمات به صفحه اول گوگل رسیده باشند.

در حقیقت در نمونه قرارداد سئو این درصدی از کلمات کلیدی هستند که طبق قرارداد به صفحه اول گوگل می رسند نه هر محتوایی که روی سایت وجود دارد.

جلوگیری از تداخل فعالیت طرفین

به دلیل ماهیت فنی و تخصصی سئو، آن نوع قرارداد سئو مناسب است که از تداخل فعالیت طرفین جلویگری کند. به عبارتی دیگر مثلاً کارفرما نباید این اجازه را داشته باشد که بدون اطلاع سئوکار بک لینک (Backlink) بخرد یا افزونه بر روی سامانه مدیریت محتوا نصب کند.

کارفرما همچنین نمی تواند خارج از مفاد قرارداد و خارج از امکانات فنی مواردی را به سئوکار تحمیل کند.

بیشتر بدانید: بالا آمدن سایت در گوگل

تضمینی برای افزایش رتبه سایت با سئو وجود دارد؟

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد نمونه قرارداد سئو و بهینه سازی سایت صحبت کنیم. همچون هر حرفه ای، قرارداد سئو نیز باید بیشترین شفافیت را در مفاد داشته باشد تا امکان ابهام در آن به حداقل برسد.

در نهایت اینکه قرارداد سئو می تواند دارای بند فسخ باشد که در این صورت با برشمرده شدن شرایط، امکان فسخ برای هر یک از طرفین فراهم خواهد شد.