skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

سئو سایت تضمینی واقعیت یا وعده توخالی؟

5/5 - (3 امتیاز)

سئو سایت تضمینی واقعیت دارد یا دروغی توخالی است؟ بسیاری از ما تبلیغات غلو آمیزی همچون قبولی صد در صد در کنکور، برنده شدن پرونده قضایی صد در صد، کاشت موی تضمینی، ترک اعتیاد صد در صد و البته سئو سایت تضمینی را دیده و شنیده ایم.

حقیقت اینکه هر زمان قید تضمینی را کنار یک آگهی دیدید، حتماً به اصل و اساس آن شک کنید زیرا این قید تنها برای وسوسه مخاطب به کار رفته و یک وعده ای توخالی است. در واقع چیزی به نام سئو سایت تضمینی وجود ندارد زیرا سئو تابع مراحلی دقیق است و در منطق واقعیت پارامترهای زیادی وجود دارد که تضمین را نقض می کند.

چرا سئو سایت تضمینی فریب است؟

اول از هر چیز باید شما را به واژه رقابت ارجاع بدهیم. دنیای رقابت به حدی گسترده است که گاه حتی به میان آمدن عرضه کننده ای تازه کار، رقیبی قدیمی از دور خارج می شود. این یعنی استراتژی حرف اول را می زند.

در سئو سایت، چیزی که بسیار اهمیت دارد، داشتن استراتژی است. در واقع بیش از چیزی که تضمین کند شما همیشه ورودی خواهید داشت و رتبه اول گوگل باقی خواهید ماند، این استراتژی است که می تواند دست برتر را به شما بدهد نه توهمات. بر اساس همین استراتژی نیز اگر شما در مقطعی با افت رتبه مواجه شدید، می توانید برای جبران آن اقدام کنید.

بیشتر بدانید: قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

چرا سئو سایت تضمینی فریب است؟

الگوریتم هایی که تضمین را بی اعتبار می کنند

در هر امری، دادن تضمین مستلزم داشتن اتمسفری ایستا و غیرقابل تغییر است. اما به دلایل متعددی عرصه سئو ایستا نیست که مهم ترین مورد آن الگوریتم موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی است.

در حقیقت موتور جستجویی همچون گوگل به صورت مداوم نقشه هایی را برای پایش خود تعریف می کنند و بر اساس آن خط قرمز می گذارند که چه مطالبی پایش نشود.

آنچه سئو سایت تضمینی را به وعده ای پوچ بدل می سازد، همین تغییر مداوم الگوریتم ها است. حتی حرفه ای ترین سئوها نیز ممکن است دچار چالش با الگوریتم ها شده و در نتیجه رتبه سایت نوسان پیدا کند.

الگوریتم هایی که تضمین را بی اعتبار می کنند

مداوم بودن فرآیند سئو تضمین بردار نیست

سئو همچون لوله کشی کردن نیست! در کاری مثل لوله کشی، پس از پایان فرآیند تا زمان رخ دادن حادثه کسی با لوله ها کار ندارد. اما سئو فرآیندی مداوم است و همچون یک خط تولیدی باید مدام مورد پایش قرار بگیرد تا از هدف خود دور نشود.

به عبارتی دیگر در سئو سایت تضمینی این القای غلط نهفته که ما کار سئو را برایتان تضمینی انجام می دهیم و تا سال ها دیگر احتیاجی به سئو ندارید. اما در واقع فرآیند سئو اصلاً تمامی ندارد بلکه شامل مراحل گوناگونی است که حتی پس از رسیدن به رتبه های برتر موتور جستجو نیز ادامه می یابد.

مداوم بودن فرآیند سئو تضمین بردار نیست

آیا تضمین رسیدن به رتبه اول گوگل پایان کار است؟

خیر! اگر کسی به شما این وعده رسیدن تضمینی به رتبه اول گوگل و سئو تضمینی سایت را داد بدانید که صد در صد با کلاهبرداری طرف هستید. هدف از سئو این است که سایت با فاکتورهای موتور جستجو بهینه شده و به نتایج نخست آن بیاید اما این همه کار نیست.

در واقع یک سایت با آمدن به صفحه نخست گوگل و سپس رتبه نخست آن، ورودی دریافت می کند و این ورودی باید در جهت هدف آن سایت باشد که فروش کالا یا عرضه خدمات است. ماندن در صفحه نخست نیازمند کارهایی چون پایش مداوم سرعت سایت، ایجاد نقشه سایت، تولید محتوا، بازاریابی محتوا و… است که همگی برنامه ریزی مداوم نیاز دارند.

سئو تضمینی سایت خیر، ضمانت و پشتیبانی خدمات آری

همچون هر کالایی که پس از تولید ضمانت و خدمات پس از فروش دارد، فرآیند سئو هم نیازمند پشتیبانی است. در واقع اگرچه نباید جذب سئو سایت تضمینی بشوید اما باید به دنبال ارائه دهندگانی باشید که خدماتشان پشتیبانی دارد.

در حقیقت سایت شما همواره با احتمال بروز اشکالات فنی مواجه است، در این شرایط سئوکارهایی که بهترین پشتیبانی را ارائه می دهند، دست برتر را خواهند داشت و شما می توانید با خیال راحت به فعالیت سایت خود جهت بدهید.

بیشتر بدانید: سوشال سیگنال چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

 

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد درباره این موضوع صحبت کنیم که سئو سایت تضمینی واقعیت است یا وعده ای توخالی؟ در پایان همچون همیشه باید این نکته را به شما یادآوری کنیم که سئو سایت فرآیندی مداوم و مستلزم صرف هزینه و زمان است.

بنابراین شرکت هایی را برای امر سئو انتخاب کنید که متعهد به انجام وظایف خود به صورت اصولی و حرفه ای هستند.