skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

معرفی چند سایت آموزش رایگان سئو

5/5 - (3 امتیاز)

یادگیری سئو امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است چه آنکه دنیای کسب و کار امروز بسیار با وب گره خورده است و شناخت حداقلی سئو حتی از طریق چند سایت آموزش رایگان سئو برای برخی مهم است.

البته باید در نظر بگیرید که سئو، کاری حرفه ای است و به واسطه دیدن مواردی در چند سایت آموزش رایگان سئو نمی توان صفر تا صد آن را انجام داد بلکه می توانید با اصول و قواعد پایه ای آن آشنا شده و حداقل وقتی با سئو کار وبسایت وارد دیالوگ می شوید بدانید چه می گوید.

سئو چیست؟

اما پیش از معرفی چند سایت آموزش رایگان سئو بهتر است نگاهی به مفهوم خود این کار داشته باشیم. همچون هر نوع کاری، راه اندازی کسب و کار اینترنتی هم نیازمند پیش زمینه هایی است.

در حقیقت برای بهینه سازی سایت در نتایج موتور جستجو باید اقداماتی همچون تحقیق کلمه کلیدی، آنالیز رقبا، تولید و بازاریابی محتوا، سنجش و بهبود نتایج و… انجام شود.

به طور کلی مراحل انجام سئو سایت باید به صورتی حرفه ای انجام شود تا سایت از سوی موتور جستجو به مشکل بر نخورد.

بیشتر بدانید: تفاوت سئو و گوگل ادوردز

سایت آموزش رایگان سئو؛ Yoast

سایت آموزش رایگان سئو؛ Yoast

در اولین رده های معرفی چند سایت آموزش رایگان سئو بی شک به نام Yoast بر می خوریم این نام بیشتر از هرچیز با افزونه هایش برای وردپرس شناخته می شود. وبسایت Yoast با شعار سئو برای همه (SEO for everyone) دوره هایی آموزشی برگزار می کند.

این دوره ها با عنوان Free SEO training: SEO for beginners بیشتر برای افرادی مناسب است که هیچ گونه آشنایی قبلی و دانش ابتدایی با SEO ندارند. آموزش های سایت Yoast با توضیح اصول سئو، از جمله نحوه کار موتورهای جستجو شروع می شود. البته این دوره به سه بخش اصلی از جمله مقدمه ای بر سئو، سئوی محتوا و سئو فنی تقسیم می شود.

آموزش رایگان سئو با وبسایت Moz

وبسایت Moz با ابزارهای کاربردی اش برای سئوکاران شناخته شده است. این سایت را می توان در مجموعه معرفی چند سایت آموزش رایگان سئو قرار داد و دوره Udemy آن یکی از محبوبترین آموزش های رایگان برای سئو است.

فرمت این دوره به صورت ویدئویی و مدت زمان ۳٫۵ ساعت بوده و تمام جنبه های سئو را پوشش می دهد، البته از زمان انتشار اولیه به روز نشده است که این موضوع را می توان نقطه ضعفی برای آن تلقی کرد. با این حال بیشتر اطلاعات هنوز معتبر هستند، اما برخی از ویدیوها اندکی قدیمی شده اند.

Hubspot و دوره آموزش رایگان سئو متوسط

Hubspot و دوره آموزش رایگان سئو متوسط

دیگر مورد چند سایت رایگان آموزش سئو مربوط به دوره رایگان سئو ارائه شده توسط HubSpot است که ارزش بررسی دارد. این دوره شامل چهار درس با موضوعات زیر است:

  • توسعه یک استراتژی برای سئو
  • مقیاس‌بندی کمپین ‌های لینک ‌سازی
  • چگونه آنها سئو را در وبلاگ HubSpot انجام می دهند
  • نحوه ایجاد و اجرای کمپین وبلاگ نویسی مهمان

باید توجه داشت که این یک دوره مبتدی نیست و برای درک مفاهیم پیشرفته تر تهیه شده اسا بنابراین لازم است با مفاهیم اولیه SEO آشنایی داشته باشید.

دوره های آموزش رایگان در LinkedIn

LinkedIn Learning نام جدید چیزی است که قبلاً به عنوان Lynda شناخته می شد. لینکدین علاوه بر اینکه ابزاری خوب برای کاریابی و نمایش رزومه و بازاریابی مهارت به حساب می آید، فضایی خوب برای آموزش است.

بنابراین وقتی صحبت از معرفی چند سایت آموزش رایگان سئو به میان می آید، لینکدین با دوره های یادگیری فراوان برای یادگیری «مبانی سئو» ارزش توجه دارد. دوره هایی با توضیح در مورد کارکرد سئو، برنامه ریزی بازاریابی محتوا، درک مخاطبان وب سایت، بهترین شیوه های پیوند داخلی، اندازه گیری اثربخشی سئوی محلی و… را می توان در لینکدین پیدا کرد.

بیشتر بدانید: محتوای همیشه سبز چیست؟

دوره های آموزش رایگان در LinkedIn

نکته پایانی

در این یادداشت برای معرفی چند سایت آموزش رایگان سئو تلاش شد؛ طبیعتاً خودتان هم می توانید با جستجویی به زبان انگلیسی به دوره های بیشتر برسید.

در نظر بگیرید که این منابع انگلیسی زبان بوده اما اکثراً شامل به روز ترین روش های سئو و یادگیری آن می شوند. در نهایت این نکته را باید یادآوری کرد که شما با مشاهده دوره های رایگان مفاهیم پایه ای سئو را یاد می گیرید اما برای انجام اصولی سئو یک سایت تجربه بسیار نیاز است.