skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

مراحل انجام سئو سایت

5/5 - (1 امتیاز)

همچون هر نوع کار فنی، سئو نیز دارای مراحلی است. مراحل انجام سئو سایت شامل اقداماتی همچون تحقیق کلمه کلیدی، آنالیز رقبا، بهبود نتایج، سنجش نتایج، بهینه‌سازی خارجی و بهینه‌سازی داخلی می شود.

به طور کلی مراحل انجام سئو سایت باید به طور اصولی و دقیق انجام شود تا سایت از سوی موتور جستجو دچار مشکل نشود. در ادامه بیشتر به مراحل سئو خواهیم پرداخت.

مراحل انجام سئو سایت؛ تحقیق کلمه کلیدی

یکی از مهمترین مراحل انجام سئو سایت مربوط به تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword Research است. برای این کار باید جستجوهای متفاوتی در گوگل انجام داد و همچنین به عباراتی پیشنهادی در گوگل توجه کرد.

همچنین بهتر است در ابتدای تحقیق کلمات کلیدی از کلمه کلیدی طولانی یا long tail و با رقابت پذیری کم استفاده شود.

بیشتر بدانید: طراحی وب سایت با اصول سئو

انجام سئو سایت با آنالیز رقبا

انجام سئو سایت با آنالیز رقبا

بی شک بررسی وضعیت رقبا در هر رشته فعالیتی به کسب ایده کمک می کند. این موضوع در مورد کسب و کارهای آنلاین نیز بسیار صادق است.

رصد و آنالیز رقبا همچنین در مورد انتخاب کلمات کلیدی به شما دید بیشتری می دهد و بر همین اساس بهتر خواهید دانست که چه نوع کلماتی را انتخاب کنید تا ورودی بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد.

توجه به متای نوشته

هنگام جستجو در گوگل، توضیحات یکی-دو خطی متا مهمترین چیزی است که مخاطب را به سمت یک متن جذب خواهد کرد. نوشتن متا از این نظر مهم است که نباید در استفاده کلمه کلیدی در آن افراط کرد و همچنین اندازه آن نیز نباید از حدود ۱۸۰ کلمه فراتر برود.

یک متای خلاصه و جامعه که اطلاعاتی چکیده از متن را درون خود داشته باشد همچون ویترین برای مخاطب مهم است. مخاطبی که با انبوهی از داده در صفحه جستجو گوگل روبرو است. بنابراین در مراحل انجام سئو سایت از نقش متا غافل نشوید.

مراحل انجام سئو سایت؛ تحقیق کلمه کلیدی

توجه به سئوی داخلی

از جمله دیگر مراحل انجام سئو سایت، توجه به سئو داخلی است. داشتن محتوای مفید، استفاده به جا از کلمات کلیدی، به کارگیری بک لینک های مناسب، سازگار بودن سایت با موبایل و همچنین تنظیم مداوم سایت از جمله فاکتورهای داخلی سئو است.

علاوه بر مواردی که گفته شد، سایت باید بتواند به سرعت بارگذاری شود؛ هرچه سرعت سایت در بارگذاری پایین باشد، بر رتبه ورودی گرفتن و رتبه آن در گوگل تاثیری منفی خواهد گذاشت.

بهینه سازی برای سئوی خارجی

از جمله دیگر مراحل سئو سایت لینک ها و لینک دهی است که نقشی مهم در اعتبار زایی برای سایت دارند. از همین رو برای انتخاب لینک و اتصال آن به محتوا وبسایت خود وسواس به خرج دهید زیرا چنانچه از سایت بی اعتبار آمده باشند، اعتبار سایت شما را نیز زیر سوال خواهند برد. در نتیجه به سئو خارجی باید اهمیت زیادی داد.

ترجیحا سایت هایی که به آن لینک می دهید باید با حوزه فعالیت وبسایت شما مرتبط باشند. این قاعده در مورد سایت هایی که بهخ محتوای شما لینک داده اند نیز صدق می کند؛ به عبارت دیگر اگر سایتی ضعیف به سایت شما رفرنس داده باشد بر سئوی شما آثاری منفی خواهد داشت.

استفاده از تصویر با Alt در سئو

استفاده از تصویر با Alt در سئو

در نهایت این نکته را در مراحل انجام سئو سایت در نظر بگیرید که گوگل نمی تواند عکس را ببیند اما آن را حس می کند؛ با اندازه و همچنین با کلماتی که به عنوان جایگزین یا Alt بر روی آن می نشیند.

بنابراین در هنگام ایجاد محتوا برای وبسایت این نکته را در نظر بگیرید که حتما از کلمات مرتبط با تیتر خود، یا ترجیحا تیترهای دوم متن به عنوان متن جایگزین برای عکس ها بهره بگیرید تا به این صورت محتوا شما از نظر تصویری نیز کامل باشد.

بیشتر بدانید: انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد مراحل انجام سئو سایت صحبت شود. در نظر بگیرید که انجام صحیح این مراحل می تواتند تاثیری به سزایی در رتبه سایت داشته باشد.

در نهایت اینکه انجام سئو سایت نیازمند تجربه و همچنین صرف هزینه مالی و زمان است.