skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

محتوای همیشه سبز چیست؟

5/5 - (2 امتیاز)

به محتوایی که هیچوقت قدیمی نشده یا دیر قدیمی می شود و برای مدت طولانی ماندگاری دارد، محتوای همیشه سبز گفته می شود. این محتوا برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) بسیار مهم است.

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد محتوای همیشه سبز بدانید – از جمله اینکه چه چیزی یک موضوع را همیشه سبز می کند، چرا محتوای همیشه سبز مهم است و چند مثال برای الهام بخشیدن به شما یاد خواهید گرفت.

محتوای همیشه سبز چگونه است؟

محتوا همیشه سبز یا evergreen content به آن دست محتوایی اطلاق می شود که تا مدت ها پس از تاریخ انتشار همیشه مرتبط، همیشه دقیق و همیشه مفید باشد.

به عبارتی دیگر این دست محتواها همیشه تازه و به روز به نظر می رنسد، حتی اگر دو سال پیش منتشر شده باشد. (در نظر بگیرید که دو سالگی با استانداردهای اینترنت بسیار قدیمی است، اما اگر محتوای شما همیشه سبز باشد، مشکلی نیست.) به طور کلی این معیارها را می توان برای محتوای همیشه سبز در نظر گرفت.

  • درباره موضوعی نوشته شده است که سال به سال به شدت تغییر نمی کند.
  • درباره دانشی پایه یا مهارتی اساسی است که معیارهای ثابتی دارد.
  • اطلاعات آن همواره، مفید، دقیق و مرتبط است.
  • ممکن است دارای یکی دو فکت یا مرجع قدیمی باشد، اما اینها باید جزئی هستند و متن را به تاریخ انقضا نمی کشند.

بیشتر بدانید: سئو خارجی چیست؟

محتوای همیشه سبز چگونه است؟

چه نوع محتوایی، همیشه سبز نیست؟

آن طور که از تعریف بالا می توان نتیجه گرفت، محتوایی که دارای تاریخ انقضا باشد، محتوای همیشه سبز قلمداد نخواهد شد. محتوایی که به سرعت سر از آرشیو در بیاورد را نمی توان همیشه سبز در نظر گرفت زیرا منقضی می شود. در زیر برخی از محتواهایی که همیشه سبز نیستند را می بینید:

  • اخبار منتشر شده در روزنامه و مالتی مدیا
  • اطلاعات فصلی یا اطلاعات مرتبط با تاریخ، رویداد یا سال خاص
  • تحقیقات یا آمارهایی که در نهایت با منقضی شدن، اعتبار خود را از دست می دهند
  • تحقیقات یا آمارهایی که به صورت مداوم به روز رسانی می شوند؛ همانند آمار تورم و…
  • محتوای مرتبط با مدها و مواردی از این قبیل

فایده محتوای همیشه سبز برای سئو

اما محتواهای همیشه سبز چگونه به بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو منجر می شوند؟ اگر سئو را مجموعه اقدامات برای ایجاد یک ترافیک معقول به سمت سایت در نظر بگیریم، محتوای همیشه سبز در این منظومه جایگاهی مهم دارند.

در حقیقت این نوع محتوا به واسطه اطمینان و تقریبا نامیرا بودن می توانند ترافیکی ثابت را برای سایت به ارمغان بیاورند. البته فراموش نکنید که اصل مهم قابل اعتماد بودن و حقیقی بودن متن است وگرنه یک متن سطح پایین را نمی توان همیشه سبز به حساب آورد.

فایده محتوای همیشه سبز برای سئو

آیا محتواهای همیشه سبز بروزرسانی می خواهد؟

در محتوای همیشه سبز اصل بر پایداری متن است با این حال در مواردی بسیار محدود ممکن است نیاز به یک به روزرسانی کوچک باشد. اما در حقیقت اصل بر این است که این متن ها بروزرسانی نمی خواهند.

در حقیقت هدف از محتوا همیشه سبز این است که طنابی باشد برای اتصال به محتواهای اصلی. این محتوا را می توان همچون خیابانی در نظر گرفت که مخاطب را به محدوده ای از مطالب مورد نیازش می رساند. این خیابان هیچگاه دچار انسداد نمی شود و در نتیجه راه آن همیشه باز است.

نمونه هایی از محتوای همیشه سبز

بسته به نوع حرفه ای که سایت برای آن فعال است، محتوایی همیشه سبز می توان تولید کرد. مثلا مطلبی که می گوید سئو چیست، این مطلب هیچگاه قدیمی نمی شود زیرا معیارهای تعریف سئو عوض نخواهند شد.

یا مثلا چگونگی هرس کردن یک بوته گل رز از جمله دیگر مطالبی است که همواره ثابت بوده و تغییر نخواهد کرد. اما به فرض محتوایی با عنوان الگوریتم های گوگل برای سال ۲۰۲۱ یا نتایج تاثیر واکسن کوید ۱۹ از جمله مطالبی است که به سرعت به روز رسانی می شوند و در نتیجه همیشه سبز به حساب نمی آیند.

بیشتر بدانید: رتبه اول گوگل چیست؟

آیا محتواهای همیشه سبز بروزرسانی می خواهد؟

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد درباره محتوای همیشه سبز صحبت شود؛ اهمیت از این دست محتوا در سئو نباید غافل شد به شرط آنکه سایت شما حرفی برای گفتن داشته باشد.

در حقیقت هنگامی که شما مطالبی ارزشمند در سایت خود دارید یا قصد تولید مطالبی دارید، یک نوع محتوایی که همیشه سبز است، می تواند راه را برای ترافیک به سمت آن مطالب باز کند.