skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

بالا بردن سئو سایت وردپرس

5/5 - (1 امتیاز)

سئو شامل فرآیند بهبود دیده شدن وب سایت شما در موتورهای جستجو است؛ برای این منظور از ابزار مدیریت محتوا استفاده از جمله سئو استفاده می شود بنابراین بالا بردن سئو سایت وردپرس یکی از دغدغه افراد دارای کسب و کار آنلاین است.

همه وب‌سایت‌های مدرن باید بر روی سئو تمرکز کنند، زیرا این یکی از راه‌های مهمی است که مردم کسب‌وکارها و محصولات را به صورت آنلاین پیدا می‌کنند، از سویی دیگر هر شرکتی که به دنبال رشد بازار خود است، به ضرورت باید روی سئو تمرکز کند. در ادامه نکاتی را در باباب بالابردن سئو سایت وردپرس مرور خواهیم کرد.

متاتگ ها، تگ های عناوین و سئو با وردپرس

موتورهای جستجو از کلمات کلیدی به عنوان یکی از عوامل مهم در تعیین این موضوع بهره می گیرند که چه صفحاتی در صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) نشان داده می شوند. بنابراین جهت بالا بردن سئو سایت وردپرس باید کلمات کلیدی را در تگ TITLE و تگ های متا قرار دهید.

متا تگ ها حاوی تمام اطلاعات اولیه در مورد وب سایت شما هستند. متا تگ ها در قسمت HEAD فایل های وردپرس شما یافت می شوند. آنها معمولاً شامل کلمات کلیدی هستند که می خواهید توسط یک موتور جستجوی خاص ایندکس شوند و باید بین تگ های TITLE و H1 قرار گیرند.

بیشتر بدانید: روشهای افزایش رتبه سایت با سئو

بالا بردن سئو سایت وردپرس؛ انتخاب کلمات کلیدی

بالا بردن سئو سایت وردپرس؛ انتخاب کلمات کلیدی

اکنون که تمام متا تگ ها را با کلمات کلیدی خود پر کرده اید، وقت آن است که انتخاب کنید کدام یک را می خواهید رتبه بندی کنید. اما ابتدا باید تحقیق کنید و بفهمید کدام کلمه کلیدی بیشترین بازدید را دارد.

Google Analytics یک ابزار ضروری در بهینه سازی موتورهای جستجو (یا سئو) است. به شما این امکان را می دهد که ببینید دقیقا چند نفر از سایت شما بازدید می کنند، این بازدیدکنندگان از نظر جغرافیایی در کجا قرار دارند و از چه کلمات کلیدی برای یافتن سایت شما استفاده می کنند. این موضوع در بهینه سازی کلمات کلیدی و بالا بردن سئو سایت وردپرس نقش دارد.

سئو و پلاگین های وردپرس

هنگامی که از ابزارهای مدیریت محتوا استفاده می کند، باید از پلاگین های مفید استفاده کنید و این موضوع یکی از نکات بسیار مورد اعتنا در بالابردن سئو سایت وردپرس است.

اگرچه افزونه های سئو زیادی در فروشگاه وردپرس موجود است که می توانید با توجه به موارد استفاده خود از آن استفاده کنید، اما به طور کلی دو افزونهyoast -SEO of everybody  و All in One SEO در این میان شناخته تر هستند.

همچنین از جمله دیگر اقدامات برای بالا بردن سئو سایت وردپرس، فعال کردن کش محتوا است که بارگذاری وب سایت شما را با عدم درخواست محتوا در هر بار از سرور بهینه می کند این مورد نیز به صورت افزونه هایی در وردپرس وجود دارد.

سئو و پلاگین های وردپرس

تولید محتوای حرفه ای با کلمات کلیدی در عنوان

اکنون که بهترین کلمه کلیدی را برای وب سایت خود انتخاب کرده اید، زمان آن رسیده است که محتوایی درباره آن بنویسید تا گوگل دقیقاً بداند که صفحه شما در مورد چیست و به بالا بردن سئو سایت وردپرس کمک کند. برای انجام این کار، باید از کلمه کلیدی خود در عنوان صفحه خود استفاده کنید.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که هر مقاله یک عنوان منحصر به فرد دارد تا موتورهای جستجو دقیقا بدانند که صفحه در مورد چیست. این موضوع همچنین برای نوشتن متا تگ شما در هر صفحه صدق می کند زیرا باید مطمئن شوید که هر کدام منحصر به فرد هستند.

کلمه جایگزین برای عکس در وردپرس

توجه به عناوین عکس ها نکته دیگر در بهینه سازی محتوا و بالا بردن سئو سایت وردپرس است. برای این موضوع باید از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی جایگزین در توضیح عکس ها استفاده کنید.

این کار فرآیند به پیمایش صحیح تر در محتوای شما و در نتیجه افزایش رتبه در گوگل منجر می شود. این نکته را هم در نظر بگیرید که هرچه محتوای شما توصیفی تر باشد، رتبه شما در SERP های گوگل بالاتر خواهد بود.

بیشتر بدانید: روش های افزایش بازدید سایت

کلمه جایگزین برای عکس در وردپرس

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد بالا بردن سئو سایت وردپرس صحبت شود. وردپرس یکی از ابزارهای اصلی سئو به شمار می رود و رعایت اصول سئو در آن قطعاً ضمن مدریت بهتر محتوای شما، سبب بالا رفتن صفحات مورد نظر در نتایج گوگل خواهد شد.