skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

رتبه اول گوگل چیست؟

5/5 - (4 امتیاز)

ظاهر شدن در اولین نتیجه جستجو، رتبه اول گوگل نام دارد؛ این موضوع نیازمند مجموعه اقداماتی هدفمند، استراتژیک و بلندمدت است که به طور کلی سئو نامیده می شود.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب، سرعت لود شدن، محتوای مناسب، لینک دهی صحیح، داشتن نقشه سایت و مواردی از این دست نقش مهمی در دریافت رتبه اول گوگل دارند.

استراتژی مناسب برای رسیدن به رتبه اول گوگل

مهمترین استراتژی برای رسیدن به رتبه اول گوگل این است که بدانیم از کجا باید شروع کرد. برای این موضوع سه راهکار وجود دارد. برخی افراد سئو را بلد هستند و خود اقدام به طراحی و بهینه سازی سایت خود می کنند، در مقابل برخی دیگر از افراد باید از خدمات سئو استفاده کنید که برای این منظور نیاز به کمک فرد یا شرکت متخصص در حوزه سئو است.

همچنین اگر خودتان تا حدی با سئو آشنایی دارید، می توانید از نظرات فردی که در این زمینه تخصص دارد نیز به عنوان مشورت استفاده کنید. با این حال صرف نظر از استراتژی، راه حل ها تقریباً یکی است.

بیشتر بدانید: هزینه آمدن به صفحه اول گوگل

استراتژی مناسب برای رسیدن به رتبه اول گوگل

کلمه کلیدی و متاتگ مناسب برای رتبه اول گوگل

بی شک مهمترین کار برای رسیدن به رتبه اول گوگل، استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. این موضوع از حرفه ای به حرفه دیگر متفاوت است. به عبارتی دیگر برای برخی از کلمات کلیدی، رقابت جهت آمدن به صفحه اول گوگل بسیار سنگین است و برای برخی دیگر از دیگر از کلمات کلیدی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هزینه بالایی ندارد.

همین موضوع برای متاتگ (Meta tag) نیز حیاتی است و این موضوع از لحاظ دانش کدنویسی مهم است که متاتگ کجا قرار بگیرد تا مورد توجه موتور جستجو واقع شود.

هزینه و زمان قرار گرفتن در رتبه اول گوگل

به طور قطع آمدن به صفحه نخست گوگل مستلزم صرف هزینه و زمان است. علاوه بر کلمه کلیدی که شرح آن در بالا رفت، نوع طراحی وبسایت و همچنین جنس رقبای آن نیز بر هزینه و زمان آمدن به رتبه اول گوگل تاثیر خواهند داشت.

به عنوان مثال یک سایت که در حوزه فروش کامپیوتر فعالیت دارد، سخت تر از یک سایت در حوزه فروش آرشیو روزنامه به صفحه اول می رسد زیرا رقیب برای مورد اول زیادتر است.

هزینه و زمان قرار گرفتن در رتبه اول گوگل

تولید محتوای با کیفیت

پس از یافتن کلمه کلیدی، بدون شک تولید محتوای با کیفیت نقشی کلیدی در رسیدن به رتبه اول گوگل دارد. یک محتوا خوب همواره مورد توجه افراد در شبکه های اجتماعی و همچنین فضای وب قرار می گیرد و از این نظر می تواند با بهره گیری از لینک ها به سایت اصلی ختم شود.

به طور کلی محتوای با کیفیت به سرعت به اشتراک گذاشته یا وایرال می شود که این موضوع یکی از مهمترین پارامترها در رسیدن به صفحه نخست گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری است. البته ناگفته نماند که مطالب تولیدی باید غیر کپی بوده و اصول سئو از جمله استفاده به جا از لینک و عکس در آن رعایت شده باشد.

سرعت بارگذاری مناسب و قابلیت موبایل

دیگر موضوع مهم در مورد قرار گرفتن در رتبه اول گوگل مربوط به مدت زمان بارگذاری صفحات است. در حقیقت  لود شدن صفحه باید زمان کمی از مخاطب بگیرد در غیر این صورت مخاطب وبسایت را ترک کرده و این موردی منفی منظور خواهد شد.

علاوه بر این موضع، صفحات یک سایت باید بتوانند به درستی بر روی موبایل نیز اجرا شوند. امروزه قابلیت موبایل یکی از موارد مهم در سئو به شمار می رود.

کلمه کلیدی و متاتگ مناسب برای رتبه اول گوگل

در دسترس بودن مداوم صفحات وبسایت

دست آخر اینکه محتوای وب سایت همواره باید برای موتورهای جستجو قابل دسترسی باشد. به عبارتی دیگر سایت باید به نحوی پیکربندی شده باشد که ربات های موتور جستجو به راحتی به صفحات آن دسترسی پیدا کنند. بدیهی است که اگر محتوای وبسایت در دسترس گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری قرار نگیرد این سایت امکان قرار گرفتن در رتبه اول گوگل را ندارد.

علاوه بر این، سایت همواره باید در دسترس باشد و یک سایت که به طور مداوم از دسترس خارج شود، نه تنها شانسی برای رتبه نخست گوگل ندارد که حتی از صفحات اول و دوم نیز سقوط می کند.

بیشتر بدانید: ارتقا رتبه سایت در گوگل

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد این موضع صحبت کنیم که رتبه اول گوگل چیست؟ رسیدن به صفحه نخست و رتبه های یک تا سه گوگل کاری غیر ممکن نیست، فقط مستلزم رعایت اصول و قواعدی است که بخش کوچکی از آن در این نوشتار آمد.

در صورت بهره گیری از تجارب مفید و صرف هزینه به جا، قطعا خواهید توانست به صفحات نخست گوگل راه پیدا کنید.