skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

چگونه در سرچ گوگل باشیم

5/5 - (2 امتیاز)

این سوال همواره  به صورت یک ایده آل برای صاحبان وبسایت ها مطرح است که چگونه در سرچ گوگل باشیم و بیشترین بازدید را کسب کنیم.

قرار گرفتن در صفحه نخست گوگل و حتی رتبه اول آن شاید در نگاه نخست غیر ممکن یا بسیار سخت به نظر برسد اما نکاتی در این باره وجود دارد که با کاربست آن می توانید چنین رویایی را محقق کنید.

مکانیزم گوگل چگونه است؟

برای رسیدن به جواب این سوال که چگونه در سرچ گوگل باشیم، نخست باید ببینیم مکانیزم گوگل برای سرچ و آوردن نتایج چگونه است.

در حقیقت گوگل از الگوریتم هایی برای نشان دادن مطالب در صفحه نخست سرچ خود استفاده می کند و این الگوریتم ها مرتب به روز می شوند.

png base64c9507587d1115f34 چگونه در سرچ گوگل باشیم

کلمه کلیدی می گوید که چگونه در سرچ گوگل باشیم!

مهمترین نکته برای اینکه بدانیم چگونه در سرچ گوگل باشیم، این است که کلمات کلیدی را جدی بگیریم. پس از اینکه کلمات کلیدی را انتخاب کردید، باید نحوه استفاده از آن را بدانید.

به عبارت دیگر این کلمات نباید به طرز اغراق آمیز زیاد به کار گرفته شده یا در مقابل کمتر از حد انتظار ظاهر شوند؛ در حقیقت چگالی کلمات کلیدی باید در تولید محتوا رعایت بشود. این نکته حائز اهمیت است که در برخی از کلمات کلیدی رقابت سنگین است و شاید شما مجبور شوید کلمات کلیدی طولانی تر انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: هزینه آمدن به صفحه اول گوگل

کاربرد لینک داخلی در سرچ گوگل

لینک های داخلی به مثابه حلقه اتصال صفحات مرتبط سایت به یکدیگر هستند. یکی از مهمترین کارکردهای لینک داخلی این است که پیمایش کاربر در سایت را تسهیل می کند.

پیمایش بیشتر کاربر در سایت و کلیک او بر روی دیگر محتوای تولید شده در سایت می تواند به افزایش رتبه سایت در گوگل تبدیل شود.

سرچ گوگل و کاربرد لینک اکسترنال

در پاسخ به این سوال که چگونه در سرچ گوگل باشیم؟ باید به نقش لینک خارجی اشاره کرد که به نوعی از لینک داخلی نیز مهم تر است.

اگر سایت شما به دیگر سایت ها لینک شود که بسیار به نفع تان خواهد بود؛ همچنین اگر از لینک دادن برخی کلمات (نه کلمه کلیدی) به دیگر سایت ها استفاده می کنید، این کار شما را نرد گوگل و الگوریتم های پیمایش آن ارتقا خواهد داد.

استفاده از محتوای تصویری

استفاده از عکس و ویدئو دیگر نکته ای است که به ما می گوید چگونه در سرچ گوگل باشیم؛ برای این منظور باید عکس هایی را به مطلب خود اضافه کنید و بهتر است که در متن جایگزین عکس یا Alt از عباراتی که کلمه کلیدی در آن وجود دارد، استفاده شود.

همچنین استفاده از محتوای فیلم نیز می تواند به ارتقای رتبه محتوا و در نهایت وبسایت شما منجر بشود.

آپدیت مطالب گذشته

از دیگر مواردی که می تواند به ما کمک کند تا چگونه در سرچ گوگل باشیم و آن را حفظ کنیم، به روز نگه داشتن مطالب گذشته است.

بهتر است بازه زمانی ای را برای بررسی این مطالب در نظر بگیریم و بر همین اساس محتوا را از حیث عناوین و همچنین منابع جدید به روز رسانی کنیم.

How To Rank Website Higher On Google چگونه در سرچ گوگل باشیم

نقش اعتبار دامنه سایت در رتبه جستجو

یکی دیگر از مواردی که به ما می گوید چگونه در سرچ گوگل باشیم، اعتبار دامنه (Domain Authority) است. این موضوع به محتواهایی بستگی دارد که روی دامنه بارگذاری می‌ کنید.

همچنین تعداد لینک‌ هایی که به دامنه شما ارجاع می شود نیز بر رتبه سایت و در نتیجه ظاهر شدن آن در صفحه نخست سرچ گوگل موثر خواهد بود. همچنین هرچه زمان بیشتری دامنه را در اختیار داشته باشید، ارزش آن بالاتر خواهد رفت.

بیشتر بدانید: انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت

نکته آخر؛ صبور باشید

آخرین نکته درباره اینکه چگونه در سرچ گوگل باشیم، این است که برای رسیدن به رتبه های نخست صفحه سرچ گوگل باید صبور باشید و تکنیک های مختلف سئو را رعایت کنید.

گفتنی است که گروه طراحی سایت و سئو رایان که با برند رایان دیزاین در حوزه آنلاین مارکتینگ شناخته شده است با تجربه ۱۹ ساله توانسته رضایتمندی شما مشتریان  گرامی را به عنوان دلگرمی برای تعالی در این مسیر داشته باشد.

شما می توانید ضمن تماس با شماره های موجود در وبسایت یا از طریق مکاتبه با پشتیبانی سایت اطلاعات بیشتری در ارتباط با سئوی وبسایت خود کسب کنید.