skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

5/5 - (3 امتیاز)

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هدف بسیاری از افراد است؛ این موضوع فقط به بهینه کردن یک صفحه از سایت مربوط نمی شود و باید همه جانبه بر روی سئو سایت کار کرد.

برای برخی از کلمات کلیدی رقابت جهت آمدن به صفحه اول گوگل بسیار سنگین است و برای برخی دیگر از دیگر از کلمات کلیدی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هزینه بالایی ندارد.

هزینه و زمان برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

به طور قطع آمدن به صفحه نخست گوگل مستلزم صرف هزینه و زمان است. این موضوع به کلمه کلیدی بستگی دارد. علاوه بر کلمه کلیدی، نوع طراحی وبسایت و همچنین رقبای آن نیز بر هزینه و زمان آمدن به صفحه اول گوگل تاثیر خواهند داشت.

به عنوان مثال یک سایت که در مورد فروش محصولات الکترونیکی و کامپیوتر فعالیت دارد، سخت تر به صفحه یک می رسد زیرا باید با فروشگاه های قدرتمند رقابت کند اما در مقابل به فرض یک سایت فروش محصولات گیاهی شاید کار راحت تری داشته باشد و زمان کمتری برای رسیدن به صفحه اول نیاز داشته باشد.

بیشتر بدانید: رتبه اول گوگل چیست؟

هزینه و زمان برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

استراتژی مناسب برای رسیدن به صفحه اول گوگل

اینکه بدانیم قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مستلزم چیست، یکی از مهمترین قدم های استراتژی چیدن برای آن است. برای این موضوع سه راهکار وجود دارد. اگر زمان و علاقه کافی وجود دارد می توانید سئو را یاد بگیرید اگر نه می توانید از خدمات سئو استفاده کنید که برای این منظور باید فرد یا شرکتی متخصص را پیدا کنید.

همچنین اگر خودتان تا حدی با سئو آشنا هستید می توانید از نظرات فردی که در این زمینه تخصص دارد به عنوان مشورت استفاده کنید. با این حال صرف نظر از استراتژی هاف راه حل ها تقریباً یکی است.

در دسترس بودن مداوم صفحات وبسایت

محتوای وب سایت همواره باید برای موتورهای جستجو قابل دسترسی باشد. به عبارتی دیگر سایت باید به نحوی ساختاربندی شده باشد که موتورهای جستجو به راحتی به صفحات آن وارد شوند. طبیعی است که اگر محتوای وبسایت در دسترس گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری قرار نگیرد این سایت امکان قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را ندارد.

علاوه بر این سایت همواره باید در دسترس باشد، و چناچه ربات های گوگل چند باری به صفحات سایت سر زده اما سایت در دسترس نباشد این موضوع به یک نقطه منفی برای سایت تبدیل خواهد شد.

استراتژی مناسب برای رسیدن به صفحه اول گوگل

سرعت بارگذاری وبسایت

دیگر موضوع مهم در مورد قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مربوط به مدت زمان بارگذاری صفحات است. در حقیقت کدهای وبسایت باید به نوعی نوشته شده باشد تا زمان کمی برای باز شدن و بارگذاری صفحات صرف شود.

کاربر امروزی وقت چندانی برای منتظر ماندن جهت بارگذاری صفحات ندارد و اگر سایت ظرف چندثانیه لود نگردد از آن خارج خواهد شد که همین نکته ای منفی برای سایت منظور خواهد شد. در نتیجه همواره باید سرعت سایت با ابزارهای لازم بررسی شود.

رتبه اول گوگل با تولید محتوای با کیفیت

دیگر مورد موثر بر قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مربوط به تولید محتوای با کیفیت است. یک محتوا خوب همواره مورد توجه افراد قرار می گیرد؛ به ویژه در شبکه های اجتماعی. و از این نظر می تواند با بهره گیری از لینک ها به سایت اصلی ختم شود.

به طور کلی محتوای با کیفیت به سرعت مورد اشتراک گذاری قرار گرفته یا به اصطلاح وایرال می شود که این موضوع یکی از مهمترین پارامترها در رسیدن به صفحه اول گوگل است. البته ناگفته نماند که مطالب تولیدی باید غیر کپی و همچنین با رعایت اصول سئو باشد.

بیشتر بدانید: مراحل انجام سئو سایت

رتبه اول گوگل با تولید محتوای با کیفیت

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد قرار گرفتن در صفحه اول گوگل صحبت کنیم. رسیدن به صفحه نخست در موتور جستجو کاری غیر ممکن نیست، فقط مستلزم رعایت اصول و قواعدی است که بخش کوچکی از آن در این مجال شرح داده شد.

در صورت بهره گیری از تجارب مفید و صرف هزینه به جا، قطعا خواهید توانست به صفحات نخست گوگل راه پیدا کنید.