skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

محتوای بنیادی یا کرنر استون (cornerstone) چیست؟

5/5 - (2 امتیاز)

محتوای بنیادی، هسته اصلی وب سایت شما است. این محتوا شامل بهترین و مهمترین مقالات در سایت شما است؛ در حقیقت صفحات یا پست هایی که می خواهید بالاترین رتبه را در موتورهای جستجو داشته باشید.

محتوای بنیادی یا کرنر استون معمولاً مقاله‌ های نسبتاً طولانی و آموزنده‌ ای هستند که بینش‌ های پست‌ های وبلاگ مختلف را ترکیب می‌ کنند و هر چیزی را که در مورد یک موضوع خاص مهم است پوشش می‌ دهند.

اهمیت محتوای بنیادی در سئو

محتوای بنیادی نقش مهمی در هرگونه استراتژی سئو دارد. رتبه بندی برای عبارات جستجویی (search terms) که بسیار محبوب هستند ممکن است دشوار باشد، اما یک رویکرد سنگ بنای پایه می تواند به شما در مقابله با آن عبارات جستجوی رقابتی کمک کند.

به عبارتی دیگر، اگر صفحات زیادی در مورد موضوعات مشابه می نویسید، باید به گوگل بگویید کدام یک از آنها مهم ترین است. اگر این کار را نکنید، شانس خود را برای بالا رفتن سایت در گوگل از بین خواهید برد. ارائه ساختار پیوند داخلی صحیح و محتوای کرنر استون بین پست های شما، به گوگل می گوید که کدام مقاله مهم ترین است.

بیشتر بدانید: روش های افزایش بازدید سایت

اهمیت محتوای بنیادی در سئو

ساختار لینک برای محتوای بنیادی

مقالات Cornerstone باید جایگاه برجسته ای در وب سایت شما داشته باشند. در حالت ایده آل، شخصی باید بتواند مستقیماً از صفحه اصلی شما به مقالات کرنر استون کلیک کند. همچنین، همه پست های دیگر شما در مورد موضوعات مشابه باید به محتوا بنیادی مربوطه خود پیوند داده شوند، بنابراین اهمیت آن از ساختار سایت شما مشخص است.

به موازات آنکه سایت شما توسعه می یابد، تعداد زیادی پست وبلاگ و محتوای جدید در آن می نویسید که به آن موضوع از زوایای دیگر نزدیک می شود و هر کدام از مقالات به نوعی به محتوای بنیادی پیوند می دهند. این ساختار پیوند داخلی شانس رتبه بندی صفحات محتوای کرنر استون را در جستجوهای گوگل افزایش می دهد.

ویژگی های محتوای بنیادی و سنگ بنا

محتوای سنگ بنای باید به دقت انتخاب شوند؛ در واقع شما باید به چهار یا پنج صفحه ای فکر کنید که دوست دارید کسی در اولین بازدید از وب سایت شما بخواند. این مقالات باید محتوای بنیادی سایت شما باشند.

این سوالات را در ذهن داشته باشید که کدام مقاله برای شما مهمتر است؟ کامل ترین و معتبرترین کدام ها هستند؟ آیا این کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند که بیشتر می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید؟

ویژگی های محتوای بنیادی و سنگ بنا

آیا می توان در سئو صفحه اصلی را سنگ بنا در نظر گرفت؟

ممکن است وسوسه انگیز باشد که صفحه اصلی خود را به عنوان یک مقاله اساسی در نظر بگیرید، اما این واقعاً کاری نیست که صفحه اصلی شما انجام می دهد. اگرچه پیوندهای زیادی دارد که به آن باز می گردند، اما از نظر محتوا واقعاً کاری کارایی محتوای بنیادی را ندارد.

یک مقاله کرنر استون باید یک موضوع خاص را هدف قرار دهد و محتوا با عمق زیادی در مورد موضوع صحبت کند. صفحه اصلی شما بسیار کلی تر از این خواهد بود، بنابراین به شما فرصت یکسانی برای رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظرتان نمی دهد.

اگر برای نوشتن محتوای سنگ بنا وقت نداشتیم چه کنیم؟

در حالت ایده آل، شما باید تحقیقات گسترده ای در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، که به شما کمک می کند تا مقالات cornerstone واقعا عالی، طولانی، آموزنده و زیبا نوشته شده را تولید کنید. اما اگر آنقدر زمان نداشته باشید چه؟ و اگر قبلاً تعداد زیادی مقاله نوشته اید چه می شود؟

در این صورت باید به مواردی همچون استفاده از رقابتی ترین کلمات کلیدی، انتخاب بهترین پست، بازنویسی محتوای بنیادی قبلی، استفاده از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کرد.

بیشتر بدانید: محتوای همیشه سبز چیست؟

 

ساختار لینک برای محتوای بنیادی

نکته پایانی

در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ بدهیم که محتوای بنیادی یا کرنر استون (cornerstone) چیست؟ در حقیقت این نوع محتوا یک سنگ بنا و محتوایی اصلی است که روند سایت را نشان می دهد.

تقریبا می توان گفت که محتواهایی که بعدتر تولید خواهند شد به نوعی به محتوای بنیادی لینک می شوند و در نتیجه این محتوا نقش بالایی در افزایش رتبه سایت دارد.