skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

۹ نکته مهم برای تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل

5/5 - (1 امتیاز)

تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل نقشی حیاتی دارد؛ به عبارتی دیگر با تولید محتوای سئو پسند می توانید رتبه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید.

در ادامه ۹ نکته مهم برای تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل آمده است که به شما کمک می کند رتبه بالاتری در گوگل به دست بیاورید و در نتایج اولیه ظاهر شوید.

سئو نویسی چیست؟

مهمترین پیش نیاز به منظور تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل، رعایت سئو نویسی در فرآیند نوشتن و انتشار محتوا با هدف دستیابی به رتبه های بالاتر در نتایج موتورهای جستجوی از جمله گوگل است.

این کار شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای شما، مطابقت با هدف جستجو، و ساختاردهی محتوای شما برای خوانایی است. بر همین اساس اگر یک صفحه برای کاربران مرتبط و مفید باشد، احتمالا گوگل آن را رتبه بندی می کند.

سئو نویسی: 9 نکته برای تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل

فرآیند سئو به چه صورت است؟

در اینجا یک درس کوچک SEO برای تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل و همچنین یک تجدید نظر برای کسانی که سایت شان از سوی گوگل امتیاز منفی گرفته، وجود دارد:

فرآیند رتبه بندی سئو با خزیدن یا یافتن صفحات وب توسط گوگل آغاز می شود و با رتبه بندی صفحه شما (گاهی در صفحه اول، گاهی اوقات نه) به پایان می رسد. این رتبه بندی بر اساس برای کلمات کلیدی صورت می گیرد.

سئو نویسی: ۹ نکته برای تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل

برای نوشتن محتوای بهینه و سئو شده که رتبه خوبی در گوگل بیابد، نکات زیر را دنبال کنید:

  1. هدف جستجو را مطابقت دهید
  2. انجام تحقیق کلمات کلیدی
  3. موضوعات مرتبط با مخاطبان خود را پیدا کنید
  4. یک تگ عنوان به خوبی بهینه شده ایجاد کنید
  5. توضیحات متا را بهینه کنید
  6. از هدرها به صورت استراتژیک استفاده کنید
  7. ساختار محتوا برای خوانایی
  8. محتوای بصری اضافه کنید
  9. از لینک های داخلی استفاده کنید

در ادامه بیشتر به این ۹ هدف در تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل و افزایش سئو سایت در گوگل پرداخته ایم.

هدف جستجو در سئو

۱٫      هدف جستجو در سئو

هدف جستجو به هدف کاربر هنگام جستجوی چیزی اشاره دارد. گوگل توجه زیادی به آموزش الگوریتم‌ها برای ارزیابی صحیح هدف جستجو می‌کند و این تشویقی است برای تولیدکنندگان محتوا، نویسندگان سئو و مدیران وب تا محتوایی تولید و منتشر کنند که به اندازه کافی به سؤالات کاربران پاسخ دهد.

این نکته در تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل بسیار اهمیت دارد: قالب محتوایی که انتخاب می‌کنید، پیامی که منتقل می‌کنید و دعوت به اقدامی که انجام می دهید، همگی به هدف جستجوی کلمه کلیدی بستگی دارد که می‌خواهید برای آن رتبه‌بندی کنید.

اهداف چهارگانه در سئو شامل خدف اطلاعاتی، هدف ناوبری، هدف تجاری و هدف معامله ای است.

۲٫      انجام تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی اساسی ترین نکته جهت تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل است. در حقیقت این مرحله شامل ایجاد لیست از کلمات کلیدی ای است که می خواهید سایت شما بر پایه آن رتبه بندی شود.

هرگونه استراتژی سئو باید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع شود، زیرا اگر می خواهید ترافیک کاربران را داشته باشید، باید بدانید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند. به طور کلی تحقیق کلمات کلیدی چهار مرحله دارد:

  • مشخص کردن مأموریت کسب و کار
  • ایجاد یک فهرست از تمامی کلمات کلیدی مخاطب گیر
  • در نظر گرفتن هدف جستجو
  • ایجاد صفخات فرود یا لندینگ پیج برای کلمات کلیدی

همچنین در کپی‌رایتینگ سئو، کلمه کلیدی همان کلیدواژه اصلی است که قصد دارید آن را بهینه کنید. کلیدواژه اصلی شما باید تمرکز اصلی هر یک از مقالات یا محتوای شما را نشان دهد.

۳٫      موضوعات مرتبط با مخاطبان خود را پیدا کنید

دیگر نکته مهم برای تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل به محتوای مرتبط با کاربر اشاره دارد. در حقیقت گوگل به محتوایی که برای کاربران مفید است پاداش می دهد و ایجاد محتوای مفید و قابل درک، هدف اصلی نوشتن وبلاگ سئو است.

برای انجام این کار، باید دریابید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه موضوعاتی برای آنها اهمیت دارد. به این ترتیب می توانید مشکلات آنها را پیش بینی کنید و محتوایی ایجاد کنید که راه حل هایی ارائه می دهد.

نقش استراتژیک هدر در سئو

۴٫      یک تگ عنوان بهینه شده ایجاد کنید

تگ‌های عنوان قطعه‌هایی از کد HTML هستند که عنوان صفحه را برای موتورهای جستجو مشخص می‌کنند. آنها در نتایج موتورهای جستجو، پست های رسانه های اجتماعی و برگه های مرورگر نمایش داده می شوند.

۵٫      توضیحات متا را بهینه کنید

توضیحات متا نیز یک نوع تگ HTML است که محتوای صفحه وب شما را توصیف می کند و نقشی مهم در تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل دارد؛ این توضیحات معمولاً در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) زیر عنوان صفحه شما نشان داده می شود.

توضیحات متا بخش بزرگی از نوشتن برای سئو هستند. آنها مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارند، اما می توانند بر روی کلیک کاربر روی صفحه شما تأثیر بگذارند.

۶٫      از هدرها به صورت استراتژیک استفاده کنید

هدرها یا هدینگ در سئو راهی عالی برای جلب توجه کاربران و بهبود خوانایی صفحه شما هستند و عاملی مهم در تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل به حساب می آیند.

آنها همچنین به گوگل کمک می کنند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کند و  به این مرورگر اجازه می دهد محتوای شما را برای کلمات کلیدی مناسب نمایش دهد.

سرفصل ها علاوه بر این، به کاربران اجازه می دهند تا به راحتی صفحات وب را برای اطلاعات مورد نیاز خود اسکن کنند، که این موضوع برای تجربه کاربری عالی است.

۷٫      ساختار محتوا برای خوانایی

سرصفحه ها یک شروع عالی هستند اما شما می توانید کارهای بیشتری را با ساختار انجام دهید تا محتوای خود را بهینه تر کنید.

تصور کنید که نتیجه ای را از SERP باز کرده اید و یک بلوک متن طولانی است. چقدر احتمال دارد که به خواندن ادامه دهید؟ احتمالاً از صفحه خارج می شوید تا مقاله ای با ساختار بهتر (قابل خواندن و آسان تر) پیدا کنید.

این اتفاق نرخ پرش بالا نام دارد که اغلب می تواند نشانه ای از صفحه ضعیف باشد. بنابراین در زمینه تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل باید ساختار محتوایی خود را خوانا کنید که برای این منظور چند نکته در زیر اشاره شده است:

  • فهرستی از مطالب اضافه کنید که به کاربران امکان می دهد به سرعت از بخش مورد نظر خود بازدید کنند
  • فقط یک ایده در هر پاراگراف اضافه کنید تا پاراگراف ها کوتاه و قابل اسکن باشند
  • در صورت امکان، جملات طولانی را به جملات کوتاهتر تقسیم کنید
  • به سوالات کاربر در بالای سربرگ مربوطه پاسخ دهید
  • ایده های مهم را با فونت پررنگ، علامت نقل قول یا دیگر انواع تاکید بصری برجسته کنید
  • از لیست‌های گلوله‌دار یا شماره‌دار برای مختصر کردن در انتقال اطلاعات زیاد استفاده کنید (نقاط گلوله همچنین ممکن است به شانس شما برای دریافت یک قطعه برجسته کمک کند.)

خوانایی ساختار محتوا در سئو

۸٫      اضافه کردن محتوای بصری

محتوای بصری می تواند اطلاعات پیچیده ای را در قالبی قابل فهم انتقال دهد. به علاوه، در رسانه های اجتماعی به خوبی عمل می کند.

بنابراین و به منظور تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل از اینفوگرافیک ها، چک لیست ها، قالب ها و انواع دیگر محتوای بصری استفاده کنید تا محتوا را به شکلی به یاد ماندنی و تأثیرگذار به مخاطب خود انتقال دهید. این موضوع می تواند تجربه کاربر و سیگنال های رفتار روی صفحه را بهبود بخشد.

به علاوه اینکه هرچه محتوای ارزشمند، جذاب و مرتبط‌تر باشد، احتمالاً بک لینک بیشتری دریافت خواهید کرد، زیرا هرچه محتوای شما بهتر باشد، قابلیت اشتراک گذاری بیشتری دارد که این موضوع برای شما بک لینک به ارمغان می آورد و بک لینک ها از وب سایت های معتبر نیز به گوگل نشان می دهند که محتوای سئو شده شما قابل اعتماد است.

۹٫      از لینک های داخلی استفاده کنید

دست آخر و جهت تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل از لینک های داخلی استفاده کنید.  پیوندهای داخلی از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگر در وب سایت شما اشاره می کنند.

هنگامی که محتوای خود را به صورت استراتژیک به یکدیگر پیوند می دهید، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا ساختار سایت شما و نحوه ارتباط صفحات شما با یکدیگر را درک کنند. این کار همچنین کاربران را به سایر صفحات ارزشمند و مرتبط در سایت شما هدایت می کند که می تواند منجر به افزایش نرخ تبدیل شود.

نکته پایانی

در این مطلب به ۹ نکته مهم برای تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل پرداختیم. همانطور که اشاره شد مواردی چون مشخص کردن هدف جستجو، تحقیق کلمات کلیدی، شناسایی موضوعات مرتبط با مخاطب، تگ عنوان، توضیحات متا، استراتژی هدر، بهینه‌سازی ساختار محتوا، افزودن محتوای بصری و استفاده از لینک های داخلی از جمله این نکات است.