skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

روش های افزایش بازدید سایت

5/5 - (2 امتیاز)

افزایش بازدید سایت چگونه ممکن است؟ این سوال ذهن خیلی ها را به خود مشغول می کند. برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که مکانیزم بالا رفتن بازدید سایت چیست؟ در حقیقت برای پاسخ به این سوال به تعریف هایی همچون سئو، بازاریابی دیجیتال، تبلیغات گوگل و… می رسیم.

درون هر کدام از موارد بالا، پارامترهای متعددی وجود دارد که این پارامترها تعیین کننده ترافیک ورودی به سمت یک وبسایت خواهند بود.

روش های افزایش بازدید سایت؛ از سئو تا تبلیغات گوگل

ممکن است در مورد افزایش بازدید از سایت این سوال پیش بیاید که سئو بهتر است یا گوگل ادوردز؟ در حقیقت Google Ads را باید در طول سئو در نظر گرفت. به عبارتی دیگر در ابتدا باید سئوی سایت خود را به درستی انجام دهید و سپس هنگامی که محتواهای مفید تولید شد، می توانید با ابزار تبلیغات گوگل ورودی را به سایت افزایش دهید.

سئو یک فرآیند بلند مدت و مداوم است، اما این تداوم برای گوگل ادوردز وجود ندارد و می توان بعد از مدتی از انجام آن صرف نظر کرد.

بیشتر بدانید: دلایل افت رتبه سئو سایت

روش های افزایش بازدید سایت؛ از سئو تا تبلیغات گوگل

روش های افزایش بازدید سایت؛ از سئو تا تبلیغات گوگل

همانطور که اشاره شد فرآیند سئو زمان بر است؛ همچنین این فرآیند نیاز به پایش و برنامه ریزی های مداوم دارد. از همین رو هنگامی که به سراغ سئو می روید باید هزینه هایی از لحاظ وقت و پول برای آن در نظر بگیرید.

همچنین در برخی موارد ممکن است رقابت در کلمات کلیدی زیاد باشد در چنین مواردی نیز فرآیند سئوی سایت از لحاظ فنی و کد نویسی چالشی تر می شود که طبیعتاً افزایش هزینه برای افزایش بازدید سایت را به همراه خواهد داشت.

تولید محتوای حرفه ای برای افزایش بازدید سایت

قدم بعدی برای افزایش بازدید سایت، تولیدمحتوای حرفه ای است. این محتوا باید خاص، غیر کپی و البته با کیفیت باشد. تولید محتوا گام اول پس از فراهم کردن مقدمات فنی سایت از جمله تعریف کلمه کلیدی و طراحی صفحات آن است. پس از ساخت محتوا در واقع بازاریابی برای آن صورت می گیرد.

روش های افزایش بازدید سایت؛ از سئو تا تبلیغات گوگل

لینک دهی مناسب برای افزایش بازدید

لینک دهی چندین جنبه را در بر می گیرد. اول اینکه بین صفحات داخلی سایت باید یک لینک دهی مناسب بر قرار باشد و در این میان باید نیاز مخاطب درک شود و طراح سایت و سئو کار باید بدانند که کدام مطلب به کدام صفحات لینک پیدا کند.

علاوه بر این موضوع انتشار لینک در شبکه های اجتماعی نیز اهمیت دارد. این لینک دهی باید مناسب با فضای انتشار مطالب باشد و در جهتی باشد که مخاطب به آن نیاز دارد. در این صورت افزایش بازدید سایت رخ خواهد داد.

نقشه سایت و سرعت آن

در کنار مواردی که اشاره شد باید به نقشه سایت یا sitemap هم توجه کنید. این کار جستجوی موتورهای جستجو را بهینه می کند و در جهت بالا آمدن سایت در گوگل نقش مثبت دارد.

علاوه بر نقشه سایت، سرعت لود شدن آن نیز بسیار مهم است. در واقع اگر سرعت سایت بالا باشد مخاطب سریعتر به آن جذب شده و در صفحات دیگر آن نیز به بررسی خواهد پرداخت اما اگر سرعت لود شدن صفحات پایین باشد، مخاطب از سایت فراری خواهد شد که همین موضوع ترافیک بازدید سایت را به شدت کاهش می دهد.

بیشتر بدانید: مراحل انجام سئو سایت

تولید محتوای حرفه ای برای افزایش بازدید سایت

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد روش های افزایش بازدید سایت صحبت شود. بالا رفتن بازدید سایت و ارتقا رتبه در گوگل کاری مستلزم صرف زمان و هزینه اما شدنی است.

همچون هر موفقیت دیگری برای این موضوع نیز باید استراتژی داشت تا در نهایت شاهد رسیدن صفحات و مطالبی از سایت خود به صفحه اول و بالا آمدن آن تا رتبه نخست باشید.