skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

سریعترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل

5/5 - (1 امتیاز)

اگر در بالاترین نتایج جستجو یا در صفحه اول ظاهر شوید، شانس کلیک خوردن های فراوان سایت شما نیز بالا خواهد بود؛ اما سریعترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل که ما را به این نقطه برساند چیست؟

در حقیقت سریعترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل و همین قید سرعت خود مستلزم مهرات سئوکار، بودجه، سطح رقابت و نحوه جذب مخاطب سایت شما باز می گردد. پاسخ و راه های بالا آمدن سایت در گوگل را در ادامه مرور کرده ایم.

آیا سئو سریع واقعیت دارد؟

کوتاه ترین و قطعی ترین پاسخ این دو کلمه است؛ «بستگی دارد». سئو در خلاء اتفاق نمی افتد و هر موقعیتی مجموعه ای منحصر به فرد از متغیرها را ارائه می دهد.

بنابراین، با در نظر گرفتن عواملی که در مقدمه به آن اشاره شد، بیایید در مورد سریعترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل ریزتر شده و ببینیم چه کاری می توان انجام داد تا همه چیز زودتر اتفاق بیفتد.

ایندکس شدن و افزایش رتبه در گوگل

ایندکس شدن و افزایش رتبه در گوگل

به گفته نمایندگان بخش جستجوی گوگل از جمله جان مولر (اشاره به مصاحبه ای با AskGooglebot در سال ۲۰۲۱) یک محتوا برای ایندکس شدن بین چند ساعت تا چند هفته زمان نیاز دارد و صرف ایندکس شدن صفحه به این معنی نیست که فوراً برای هر چیزی رتبه‌بندی می ‌شود.

اگر بپذیریم که این قاعده هم اکنون نیز برقرار باشد و البته با در نظر گرفتن فاکتورهای دیگر همچون رقابت و… نباید انتظار تغییرات در SERPs را سریعترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل دانست. اما این بدان معنا نیست که تسلیم شوید و دست از افزایش سئو سایت در گوگل بکشید؛ بلکه می توان تلاش ها را در مسیر زیر کانالیزه کرد:

  • با سرعت بخشیدن به سرور و وب سایت برای جلوگیری از وارد آمدن اضافه بار به سرور
  • لینک دادن برجسته به صفحات جدید.
  • اجتناب از استفاده از URL های غیر ضروری، مانند فیلترهای صفحه و دسته
  • استفاده از روش هایی همچون نقشه سایت و ابزار بازرسی URL که به جستجوی کاربر کمک کند

چگونه رتبه گوگل خود را بهبود ببخشیم

رسیدن به ۱۰ SERP برتر در کمتر از یک سال نیازمند تلاش زیاد، مهارت و گاهی اوقات شانس است. بنابراین، اگر می خواهید با بردن وب سایت خود به صفحه اول گوگل، تبدیل مخاطب به مشتری و در نهایت فروش را افزایش دهید. در اینجا پنج مرحله به عنوان سریعترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل وجود دارد که در ادامه به آن اشاره شده است.

پایه اصلی برای افزایش رتبه

فرقی نمی کند سریعترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل مدنظر شما باشد یا اصلاً زمان را در نظر نگرفته باشید؛ اصل مهم توجه به ساختار وبسایت تان است. ساختار ضعیف وب‌سایت و معماری اطلاعات می‌تواند حتی بهترین کمپین‌های سئو را نابود کند.

اگر ناوبری وب سایت شما برای کاربران و خزیدن گوگل دشوار باشد، احتمالاً رتبه شما آسیب خواهد دید. در نتیجه به Core Web Vitals یا همان هسته حیاتی وب و در حقیقت تجربه کاربری توجه کنید.

چگونه رتبه گوگل خود را بهبود ببخشیم

ارائه یک تجربه عالی در یک صفحه

گوگل تجربه صفحه را به عنوان مجموعه‌ای از سیگنال‌ها تعریف می‌کند که بیانگر نحوه درک کاربران از تجربه تعامل با یک صفحه وب فراتر از ارزش اطلاعات خالص آن، است و این شامل دسکتاپ و موبایل می شود.

این موارد را برای یک تجربه عالی از صفحات وبسایت و در نتیجه سریعترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل در نظر داشته باشید:

  • هسته حیاتی وب: این مورد که با Core Web Vitals نیز شناخته می شود، به آن معنا است که طور مداوم بر سرعت سایت نظارت داشته باشید و به بهبود آن ادامه دهید. از جمله توجه به معیارهایی چون Largest Contentful Paint (LCP)، First Input Delay (FID) و Cumulative Layout Shift (CLS).
  • حجم فایل: برای مدریت اندازه فایل، از برنامه ویرایش تصویر مورد علاقه خود استفاده کنید. قبل از آپلود، می توانید اندازه فایل را با برنامه هایی مانند Optimizilla، Image Recycle و io بیشتر بهینه کنید.
  • کش مرورگر: این مورد فایل های منبع را به صورت محلی در رایانه های کاربران ذخیره می کند، به این ترتیب، زمانی که کاربر به یک صفحه جدید هدایت می شود، آن منابع نیازی به بارگذاری مجدد ندارند. برای بیشتر افراد، بهترین راه برای فعال کردن کش، افزودن کد به فایل htaccess. میزبان/سرور وب است.
  • مدیریت اسکریپت: قبل از بارگیری تعداد بی‌شماری فایل‌های JS و CSS برای ارتقای سایت خود، مطمئن شوید که به آن افزوده‌های اضافی نیاز دارید زیرا در نهایت سرعت وب‌سایت شما را کاهش می‌دهند.
  • سازگاری با موبایل: بی شک صفحه شما باید با موبایل سازگار بوده و قاعده موبایل اول (Mobile First) گوگل را رعایت کند.
  • دارا بودن پرتکل HTTPS: بررسی کنید که آیا اتصال سایت شما ایمن است یا خیر. اگر صفحه از طریق HTTPS ارائه نمی‌شود، یاد بگیرید که چگونه آن را ایمن کنید.

صفحات خود را برای گوگل بهینه کنید

اما بی شک سریعترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل این است که صفحات خود را برای این موتور جستجو بهینه کنید. ناگفته نماند که باید محتوای عالی بنویسید که خوانندگان را درگیر خود نگه دارد تا بتوانند آن را تا پاراگراف آخر بخوانند.

برای جلب سریع آن ها بر مخاطبان هدف خود، با یک مقدمه خلاصه سریع شروع کنید که به خوانندگان می گوید که انتظار دارند در آن پست چه چیزی پیدا کنند.

علاوه بر این عناوین خود را کوتاه نگه دارید، توضیحات متا را بین ۱۳۵ تا ۱۵۹ کاراکتر نگه دارید، همچنین از لنگرها و صفحه فرود در مطلب خود غافل نشوید.

بهینه‌سازی برای هدف جستجو

تکامل جستجوی مدرن ریشه در الگوریتم مرغ مگس خوار دارد. بازی نهایی برای گوگل درک بهتر زمینه یک جستجو برای ارائه نتایجی است که با هدف یک جستجوی داده شده مطابقت دارند.

چهار نوع متداول هدف جستجو (معروف به کاربر) عبارتند از:

  • ناوبری: جستجو برای یک وب سایت خاص
  • اطلاعاتی: جستجوی دانش و اطلاعات
  • تجاری: جستجوی داده ها (مانند نظرات) برای تصمیم گیری آگاهانه برای خرید
  • تراکنشی: جستجو برای یک مکان خرید

نحوه بهینه‌سازی برای هدف جستجو و درک آن نقشی مهم در سریعترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل دارد.

بهینه‌سازی لینک های داخلی

شما باید پیوندهای موجود در وب سایت را به صورتی حساب شده در آن قرار بدهید و اطمینان حاصل کنید که همه پیوندها به درستی کار می کنند.

دستیابی به سریعترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل از منظر پیوند داخلی به این معنی است که بهترین صفحات شما در سطح اول ظاهر می شوند.

علاوه بر این لینک های خراب که مثلاً خطای ۴۰۴ دارند را شناسایی کرده و حذف کنید. زیرا بر تجربه کاربری به شدت اثر منفی می گذراند.

بهینه‌سازی برای هدف جستجو

بازبینی مطالب

دست آخر اینکه برای دستیابی سریعترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل با تنظیم Google Alert نام‌تجاری خود را در اینترنت پیگیری کنید و اگر کسی بدون ذکر سایت شما از نام برندتان استفاده کرده از آنها بخواهید که به سایتتان نیز پیوند دهند!

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد در مورد سریعترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل صحبت شود. همانطور که دیدید اکثر این موارد همان نکات اصلی در بهترین روش برای سئو سایت است.

به یاد داشته باشید که حتی در سال ۲۰۲۳، توجه به اصول اولیه، همانطور که در بالا ذکر شد، شما را به موفقیت در عرصه محتوا و جستجو می رساند.