skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

سئو محلی یا لوکال سئو (local seo) چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

سئو محلی یکی از روش های کارآمد جهت بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است. این روش بالا آمدن سایت در گوگل برای کسب‌ وکارهایی به کار می رود که در منطقه جغرافیایی خاصی فعالیت دارند.

با بهره گیری از سئو محلی یا لوکال سئو می توان محصولات و خدمات کسب‌ و کار را به ‌صورت محلی یا در جامعه محدودی که در نظر دارید رشد داده و هدفمندتر فعالیت کنید.

لوکال سئو چگونه کار می کند؟

سئوی محلی یا لوکال سئو فرآیند بهینه سازی کسب و کار آنلاین شما را برای بهره گیری از ترافیک محلی، دیده شدن و آگاهی از برند تسهیل می کند و در این مسیر وظایفی همچون بهینه سازی نمایه کسب و کار گوگل، یافتن کلمات کلیدی محلی و ایجاد محتوای محلی مرتبط را بر عهده دارد.

به طور کلی هر کسب و کاری که موقعیت فیزیکی دارد یا به یک منطقه جغرافیایی خدمات می دهد می تواند از سئوی محلی بهره مند شود. سئوی محلی می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا برای جستجوهایی نظیر «رستوران های اطراف من» این در نتایج گوگل ظاهر شوید.

بیشتر بدانید: قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

لوکال سئو چگونه کار می کند؟

چرا سئو محلی مهم است؟

همانطور که گفته شد، بهترین راه برای اینکه بتوانید سایت خود را در معرض دید مردم مستقر در منطثه جغرافیایی خود قرار دهید، استفاده از بازاریابی سئوی محلی است.

لوکال سئو نقش مهمی برای بالا آمدن سایت در گوگل دارد، اهمیت موضوع به ویژه آنجا مشخص می شود که بدانیم بر اساس یک پیمایش بیش از ۷۵ درصد از مصرف‌کنندگان یا consumers در ایالات متحده، فرانسه، آلمان و بریتانیا هنگام جستجوی اطلاعات تجاری از Google استفاده می‌کنند.

الگوریتم های گوگل بر سئو محلی

علاوه بر عوامل رتبه‌بندی معمول گوگل، الگوریتم‌های جستجوی محلی آن از سه عامل اصلی برای کمک به یافتن بهترین تطابق استفاده می‌کنند:

  • ارتباط: گوگل محاسبه می کند که نتایج نمایه کسب و کار شما چقدر چقدر با کلماتی که جستجوگر در جستار خود استفاده می کند مرتبط است.
  • فاصله: گوگل معتقد است که کاربر هنگام جستجو چقدر از یک کسب و کار فاصله دارد.
  • برجستگی: گوگل این مورد را نیز محاسبه می کند که یک کسب و کار چقدر برای مشتریان بالقوه اش مهم است.

بر همین اساس گوگل دو نوع نتیجه را برای جستجوهای محلی نمایش می دهد، که این دو نتیجه شامل نتایج مبتنی بر گوگل مپ و نمایه تجاری که بسته محلی نام دارد و نتایج ارگانیک است؛ نتایج ارگانیک همان لینک های آبی موجود در صفحات گوگل است.

چگونه سئو محلی یا لوکال را انجام دهیم؟

حال که در مورد سئو لوکال بیشتر می دانید، زمان ایجاد یک استراتژی است تا بتوانید رتبه بندی محلی و ترافیک ورودی به سایت را افزایش دهید. مراحل زیر به شما کمک می کند تا شروع کنید.

الگوریتم های گوگل بر سئو محلی

تحقیق کلمات کلیدی در local seo

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو محلی شامل فرآیند یافتن آن دسته از کلمات کلیدی است که افراد هنگام جستجوی محصولات و خدمات محلی از آنها استفاده می کنند. رتبه بندی برای این کلمات کلیدی محلی، ترافیک بسیار هدفمندی را به سایت شما هدایت می کند و مشتریان بیشتری را به سمت شما می فرستد.

برای شروع، به لیست کوتاهی از کلمات کلیدی نیاز دارید که مردم می توانند برای یافتن کسب و کار محلی شما استفاده کنند.

تحقیق درباره رقبای خود

در راستای مورد قبلی و برای سئو محلی می توانید رقبای خود را رصد کنید. به عبارتی دیگر دیدن کارهایی که رقبای شما انجام می دهند یک راه آسان برای شروع جمع آوری ایده درباره سئوی محلی است. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار استفاده از ابزار تحقیقات ارگانیک همچون Semrush است.

تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی

از ابزار Google Autocomplete بهره بگیرید

وقتی در نوار جستجوی گوگل تایپ می کنید، مواردی را به شما پیشنهاد می دهد. هدف گوگل از پیش‌بینی آنچه که کاربر قرار است جستجو کند صرفه‌جویی در وقت کاربران است.

بسیار خب! شما به عنوان یک سئوکار می دانید که یکی از مراحل انجام سئو سایت خلق تیترهای مفید برای مخاطب است تا جذب و مشتری سایت شود. این ابزار گوگل ضمن دادن کلمات کلیدی ارزشمند، شما را در این هدف یاری می دهد.

بهینه سازی پروفایل در گوگل

نمایه کسب‌وکار گوگل (که قبلاً «Google برای کسب‌وکار من» نامیده می‌شد) یک فهرست کسب‌وکار رایگان با اطلاعاتی درباره کسب‌وکار شما است. این به شما امکان می دهد جزئیاتی مانند موقعیت مکانی، خدمات، محصولات و عکس های خود را ارائه دهید، گوگل این موارد را در نتایج جستجوی محلی فهرست می کند.

آنطور که گوگل اشاره می کند، بهینه سازی نمایه کسب و کار شما یکی از مهمترین وظایف سئو محلی است. این بدان معناست که اگر می‌خواهید شانس خوبی برای رتبه‌بندی جستجوهای محلی داشته باشید، به نمایه کسب‌وکار Google نیاز دارید.

سئو محلی و پاسخ به نظرات کاربران

سئو محلی و پاسخ به نظرات کاربران

دست آخر اینکه گوگل این توصیه را دارد که برای بازخورد مشتریان تان ارزش قائل باشید. وقتی که مشتریان در مورد خدمات شما پای پروفایلتان در گوگل نظر دادند، به نظرات آن ها پاسخ بدهید.

این کار به ویژه برای سئو محلی بسیار مفید است و می تواند اعتماد و اعتبار برای کسب و کار شما ایجاد کند که همین امر در حرکت ترافیک کاربر به سمت سایت شما و نرخ تبدیل آن ها موثر خواهد بود.

بیشتر بدانید: روش های افزایش بازدید سایت

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد به این موضوع بپردازیم که سئو محلی یا لوکال سئو (local seo) چیست؟ در حقیقت سئو محلی روشی برای بالا آمدن کسب و کار محلی در سئو است که از پارامترهای سئو به ویژه کلمات کلیدی در حوزه جغرافیای مورد نظر بهره می گیرد. در این میان از اهمیت به نظرات کاربران و بهبود خود در گوگل مپ نباید غافل بشوید.