skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

سئوکار حرفه ای سایت چه مشخصاتی دارد؟

5/5 - (2 امتیاز)

سئوکار حرفه ای سایت، کسی است که به اصول حرفه ای سئو از جمله تعریف کلمات کلیدی، طراحی سایت، تولید محتوا و مواردی از این دست تسلط دارد.

یک سئوکار حرفه ای سایت علاوه بر تسلط به طراحی سایت باید نسبت به تنظیم محتوا آشنایی داشته باشد تا بتواند سایت را در بهترین رتبه موتور جستجو قرار دهد.

ویژگی های یک سئوکار حرفه ای سایت

مهمترین چیز در مورد سئوکار حرفه ای سایت تسلط او به ابزار اصلی سئو از جمله WordPress است. علاوه بر این، سئوکار باید به الگوریتم های گوگل و موتورهای جستجو اشراف کامل داشته باشد.

الگوریتم ها هر چند وقت یک بار به روز شده یا اینکه الگوریتم های جدید پدید می آیند؛ یک سئو کار باید نسبت به این آپدیت ها آگاهی داشته باشد. فرآیند سئو دارای استمرار است و از این جهت تسلط به الگوریتم ها به این استمرار کمک خواهد کرد.

بیشتر بدانید: سئو کلاه خاکستری چیست؟

ویژگی های یک سئوکار حرفه ای سایت

سئوکار حرفه ای سایت و تعریف کلمات کلیدی

پس از مشخص شدن استراتژی های مرتبط با وبسایت، باید کلمات کلیدی برای آن تعریف شود. برای این منظور وضعیت رقبا مورد بررسی و آنالیز قرار می گیرد و پس از آن برای سایت متقاضی، کلمه کلیدی تعریف خواهد شد.

فرقی نمی کند که سایت برای معرفی محصول بالا بیاید یا هدف از آن جذب ترافیکی از مخاطبان باشد، سئوکار حرفه ای سایت باید کلمه هایی را تعریف کند. طبیعتاً این کلمه ها مواردی است که بیشترین شانس جستجو را از سوی کاربران مرتبط با محتوای وبسایت دارد.

تولید محتوا برای سایت توسط سئوکار

تولید محتوا از دیگر مواردی است خود سئوکار حرفه ای سایت یا تیم او باید انجام دهند. در حقیقت پس از مشخص شدن کلمات کلیدی باید محتوایی بر پایه آن تولید شود. این محتوا نباید کپی برداری از سایت های دیگر باشد.

علاوه بر این یک محتوای مناسب باید دارای لینک های داخلی و خارجی مناسبی باشد. تولید محتوا فقط به صورت نوشتاری نیست بلکه دامنه آن شامل پادکست، ویدیو، اینفوگرافی، موشن گرافی و… می شود.

سئوکار حرفه ای سایت و تعریف کلمات کلیدی

سئوکار حرفه ای و پایش مداوم سایت

یکی دیگر از موارد مهم در ارتباط با وظایف سئوکار حرفه ای سایت، بررسی سرعت و همچنین ورودی سایت است. به عبارتی دیگر سرعت لود شدن سایت باید بالا و سایت همواره باید در دسترس باشد.

در صورت پایین بودن سرعت بارگذاری صفحات سایت پایین باشد، باید حتما آن مشکل را بررسی کرد، زیرا سرعت پایین نقطه ضعفی اساسی برای سایت است. همچنین سایت باید مدام در دسترس باشد وگرنه دچار افت رتبه خواهد شد.

به علاوه اینکه ترافیک ورودی به سایت باید همواره بررسی شود تا بتوان آماری از کاربران ورودی و برنامه ریزی برای تولید محتوا داشت.

سوشال سیگنال و بازاریابی محتوا

سئوکار حرفه ای سایت به صورتی غیر مستقیم با بازاریابی محتوا نیز ارتباط دارد. در حقیقت بازاریابی محتوا از خط مشیی پیروی می کند که سئو کار برای سایت می نویسد.

بر همین اساس باید شبکه های اجتماعی لازم فعال شوند و محتوا سایت در آن ها نیز به اشتراک گذاشته شود. همچنین تیم سایت باید در شبکه های اجتماعی فعال بوده و در جایی که نیاز است به اشتراک گذاری لینک و جذب مخاطب اقدام کند.

سئوکار حرفه ای و پایش مداوم سایت

اجتناب از به کارگیری سئوی کلاه سیاه

در نهایت اینکه سئوکار حرفه ای سایت باید از به کارگیری سئوی کلاه سیاه اجتناب کند. سئو کلاه سیاه عبارت از مجموعه اقداماتی برای دور زدن قوانین و خط مشی های موتور جستجو است.

به کارگیری سئوی کلاه سیاه نوعی عمل غیر حرفه ای به شمار می رود که سبب از دست رفتن اعتبار وبسایت شده و آن را با خطراتی از جمله پنالتی شدن روبرو می کند.

بیشتر بدانید: بالا آمدن سایت در گوگل

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد درباره این موضوع صحبت کنیم که سئوکار حرفه ای سایت چه مشخصاتی دارد؟ طبیعتاً یک سئو کار حرفه ای باید به مواردی که گفته شد، به عنوان الفبای سئو، مسلط باشد.

در نهایت اینکه باید یادآور شد فرآیند سئو شامل اقداماتی مداوم است و به صرف زمان و هزینه نیاز دارد.