skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

بهترین روش برای بالا بردن سایت در گوگل

5/5 - (1 امتیاز)

پیروی از بهترین روش برای بالا بردن سایت در گوگل، کلید دریافت ترافیک بیشتر از گوگل است. اما این بهترین شیوه ها دقیقا چیست؟ و چگونه می توان آن ها را در سایت خود اعمال می کنید؟

این همان چیزی است که در ادامه این مقاله به آن پرداخته ایم. در ادامه به شما چند مورد از بهترین روش های سئو را نشان خواهیم داد که می توانید از آنها برای بهبود رتبه و ترافیک خود بهره ببرید. همان روشی که این روزها در دنیا برای رتبه بندی کلمات کلیدی و جذب بازدیدکنندگان استفاده می شود.

بهترین روش برای بالا بردن سایت در گوگل؛ تعیین هدف سئو

در همین ابتدا بهتر است ببینیم اصلاً چرا به دنبال بهترین روش برای سئو سایت هستیم؟ بهترین شیوه های سئو مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند که می توانند سریع ترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل باشند. و رتبه بالاتر معمولاً به معنای بازدیدکنندگان بیشتر وب سایت است.

هرچه رتبه صفحه شما بالاتر باشد، احتمال کلیک خوردن آن محتوا نیز بیشتر خواهد شد.

تراز کردن محتوا با هدف جستجو

تراز کردن محتوا با هدف جستجو

هدف جستجو که «نیت کاربر» نیز نامیده می‌شود، هدفی است که در پس هر درخواست جستجو وجود دارد. درک و رضایت از هدف جستجو اولویت نهایی گوگل است. صفحاتی که در صفحه اول رتبه بندی می شوند، همگی آزمون گوگل را در مورد هدف جستجو گذرانده اند.

بنابراین این تراز کردن محتوا با جستجو یکی از اساسی ترین و همچنین بهترین روش برای بالا بردن سایت در گوگل است. اگر می خواهید در صفحه نخست گوگل رتبه بندی شوید، باید هدف جستجو را درک کرده و برای آن محتوا تولید کنید. به طور کلی چهار نوع متداول هدف جستجو وجود دارد:

  • اطلاعاتی: زمانی که شخصی در تلاش است در مورد چیزی بیشتر بیاموزد.
  • ناوبری: زمانی که شخصی در حال جستجوی یک صفحه یا وب سایت خاص است.
  • تجاری: زمانی که شخصی به دنبال کسب اطلاعات بیشتر قبل از خرید است.
  • تراکنشی: زمانی که شخصی قصد انجام یک اقدام یا خرید را دارد.

برای داشتن بهترین سئو، کلمه کلیدی اصلی را دربابید

کلمه کلیدی اصلی (Primary Keyword) یا کلمه کلیدی هدف (Target Keyword) کلمه کلیدی ای است که موضوع یک صفحه را به بهترین شکل نشان می دهد. و اگر می خواهید در رتبه بندی گوگل جایی داشته باشید، هر صفحه از سایت شما باید یک کلمه کلیدی اصلی را هدف قرار دهد.

همچنین جایی که از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده می کنید نیز مهم است و به بهینه‌سازی صفحه کمک می کند. این مکان ممکن است برچسب عنوان، هدرهای اصلی (مخصوصا H1)، مقدمه و آدرس صفحه باشد. این موضوع بستگی به تجربه و نظر سئوکار دارد. همچنین برای انتخاب کلمه کلیدی در یک صفحه، از ابزار کلمات کلیدی مانند Semrush استفاده می شود.

برای داشتن راهکار بالا بردن سایت در گوگل، کلمه کلیدی اصلی را دربابید

استفاده از توضیحات متا برای بالا بردن سایت در گوگل

دیگر کاری که در بهترین روش برای بالا بردن سایت در گوگل استفاده می شود، به کارگیری توضیحات مناسب برای متا است. توضیحات متا که برای توصیف محتوای یک صفحه به کار می رود، اغلب در زیر عنوان و URL صفحه شما در SERP نمایش داده می شود.

به طور کلی باید این موارد را جهت نوشتن توضیحات متا در نظر بگیرید:

  • برای هر صفحه یک متا توضیحات منحصر به فرد بنویسید.
  • کلیدواژه اصلی خود را در متا تگ وارد کنید.
  • هدف جستجوی مخاطبان را نیز هنگام نوشتن متا در نظر بگیرید.

برای بالا بردن سایت در گوگل تصاویر خود را بهینه کنید

یکی دیگر از مواردی که در بهترین روش برای بالا بردن سایت در گوگل باید مدنظر قرار بدهید تصاویر در بهبود تجربه کاربری بازدیدکننده است. هنگامی که تصاویر به درستی استفاده شوند، می توانند به سئوی کلی سایت شما کمک کنند و ترافیک ارگانیک را افزایش دهند.

همچنین از نوشتن متن جایگزین برای تصاویر غافل نشوید؛ این متن زمینه را برای خزنده های موتورهای جستجو و نمایش بهتر نتایج فراهم می کند.

بهبود سرعت سایت و تجربه کاربری برای بالا بردن سایت در گوگل

بهبود سرعت سایت و تجربه کاربری

در بهترین روش برای سئو سایت همواره توجه به سرعت سایت باید رعایت شود؛ بالا بودن سرعت بارگذاری صفحات نقشی اساسی در جذب کاربران به سمت سایت دارد.

علاوه بر این، تجربه کاربری را هم باید لحاظ کرد که همه این ها در تدوین استراتژی سئو سایت جای دارند. در این زمینه نیز سرعت صفحات نقشی کلیدی و اساسی ایفا می کند.

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد بهترین روش برای سئو سایت صحبت شود؛ البته همه چیز محدود به این موارد نیست بلکه در کنار آن نیازمند وجود سئوکاری حرفه ای است که از تغییرات الگوریتم های گوگل و دیگر موتورهای جستجو آگاه باشد.

همچنین نقش کلیدی محتوا و تولید آن بر اساس مبانی سئو و همچنین دیگر موارد مرتبط با طراحی سایت و کدنویسی آن را نیز نباید نادیده گرفت.