skip to Main Content
۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶

بهترین سئوکار وردپرس

5/5 - (2 امتیاز)

بهترین سئوکار وردپرس، کسی است که علاوه بر تسلط به مواردی همچون تعریف کلمات کلیدی، طراحی سایت، تولید محتوا و کلاً اصول سئو، به کار با وردپرس نیز تسلط داشته باشد.

همچنین بهترین سئوکار وردپرس علاوه بر تسلط به طراحی سایت باید نسبت به تنظیم محتوا نیز آشنایی داشته باشد تا بتواند با بهره‌گیری از دانش و تجربه خود، سایت را در رتبه مطلوبی از جستجوی گوگل قرار دهد.

وردپرس چیست؟

اما پیش از پرداختن به مشخصات بهترین سئوکار وردپرس بد نیست نگاهی به خود وردپرس داشته باشیم. سئو یک سامانه مدیریت محتوا یا CMS است.

این سامانه آزاد و منبع باز برای راه‌اندازی و مدیریت سایت و وبلاگ استفاده می شود. در میان سامانه های مدیریت محتوا، وردپرس نقشی حیاتی در ارائه خدمات سئو دارد و اکثر سئوکاران از آن بهره می گیرند.

بهترین سئوکار چه کسی است؟

بهترین سئوکار وردپرس کیست؟

برای اینکه ببینیم بهترین سئوکار وردپرس چه کسی است، به شناخت مشخصات بهترین سئوکار نیز باید بپردازیم. مهمترین مشخصه های سئوکار حرفه ای سایت تسلط او به ابزار اصلی مدیریت محتوا از جمله وردپرس است. علاوه بر این، سئوکار باید به الگوریتم های گوگل و موتورهای جستجو اشراف کامل داشته باشد.

الگوریتم های گوگل هر چند وقت یک بار به روز شده یا اینکه الگوریتم های جدید پدید می آیند؛ یک سئو کار باید نسبت به این آپدیت ها آگاهی داشته باشد. فرآیند سئو دارای استمرار است و از این جهت تسلط به الگوریتم ها به این استمرار کمک خواهد کرد.

سئو کار و تعریف کلمات کلیدی

تعریف استراتژی و کلمات کلیدی برای وبسایت از دیگر کارهای مهم مرتبط با سئو است. جهت انجام این کار، باید وضعیت رقبا مورد بررسی و آنالیز قرار می گیرد و سپس کلمات کلیدی تعریف خواهند شد.

فرقی نمی کند که هدف از بالا آمدن سایت برای معرفی محصول باشد یا ارائه خدمات، بهترین سئوکار وردپرس باید کلمه هایی را تعریف کند که طبیعتاً بیشترین شانس جستجو را از سوی کاربران مرتبط با محتوای وبسایت دارد.

سئو کار و تعریف کلمات کلیدی

استفاده از بهترین هاست برای وردپرس

یکی از پیش نیازهای اساسی برای وردپرس، داشتن یک هاست است. هاست در واقع یک نوع میزبان برای سایت و سرویس های آنلاین است.

هاست وردپرس برای عملکرد بهتر این سامانه مدیریت محتوا بهینه‌سازی شده است، قابلیتی که در هاست های معمولی و اشتراکی ارائه نشده است. از جمله ویژگی های بهترین سئوکار وردپرس انتخاب مناسب ترین هاست است.

اجتناب از به کارگیری سئوی کلاه سیاه

در کارنامه کاری بهترین سئوکار وردپرس استفاده از سئوی کلاه سیاه نباید جایگاهی داشته باشد. سئو کلاه سیاه عبارت از مجموعه اقداماتی برای دور زدن قوانین و خط مشی های موتور جستجو است.

به کارگیری سئوی کلاه سیاه نوعی عمل غیر حرفه ای به شمار می رود که شاید بتواند در بازه زمانی کوتاه مدت ترافیکی برای سایت ایجاد کند اما دیری نمی پاید که  سبب از دست رفتن اعتبار وبسایت خواهد شد.

تولید محتوا و استفاده از بک لینک های مناسب

تولید محتوا از دیگر مواردی است که بهترین سئوکار وردپرس یا تیم او باید در دستور تدوین استراتژی سئو سایت قرار بدهند. در حقیقت پس از مشخص شدن کلمات کلیدی باید محتوایی بر پایه آن تولید شود. این محتوا نباید کپی برداری از سایت های دیگر باشد.

علاوه بر ارائه یک محتوای مناسب، توجه به لینک های داخلی و خارجی و به کارگیری بک لینک های مناسب ضروری است. تولید محتوا فقط به صورت نوشتاری نیست بلکه دامنه آن شامل پادکست، ویدیو، اینفوگرافی و… می شود.

تولید محتوا و استفاده از بک لینک های مناسب در سئو

پایش مداوم وضعیت سایت

در نهایت اینکه بهترین سئوکار وردپرس وظیفه دارد سایت را از لحاظ سرعت بارگذاری صفحات و ورودی مورد پایش قرار دهد. علاوه بر سرعت لود شدن، سایت باید همواره در دسترس باشد.

در صورت پایین بودن سرعت بارگذاری صفحات سایت این مشکل حتما باید برطرف شود. سرعت پایین نقطه ضعفی اساسی برای سایت است. همچنین سایت باید مدام در دسترس باشد وگرنه دچار افت رتبه خواهد شد. به علاوه اینکه ترافیک ورودی به سایت باید همواره بررسی شود تا بتوان آماری از کاربران ورودی و برنامه ریزی برای تولید محتوا داشت.

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد درباره بهترین سئوکار وردپرس صحبت شود. طبیعتاً یک سئو کار حرفه ای باید به مواردی که گفته شد، به عنوان الفبای سئو، مسلط باشد.

در نهایت اینکه باید یادآور شد فرآیند سئو شامل اقداماتی مداوم است و به صرف زمان و هزینه نیاز دارد.